رئیس سازمان انرژی اتمی در وین :

ایران متناسب با اقدامات امریکا گام به گام اقدام خواهد کرد


رئیس سازمان انرژی اتمی که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس به وین سفر کرده است، در گفت‌وگو با رسانه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گفت که امریکا در اجرای وظایف و تعهداتی که در توافق هسته‌ای با آن موافقت کرده بود، کوتاهی کرده است. به گزارش فارس، اسلامی در این گفت‌وگو با بیان اینکه واشنگتن باید سیاست‌های نادرست خود را اصلاح کند، افزود: «امریکا باید همه تحریم‌هایش را لغو کند و سریعاً به برجام بازگردد.» رئیس انرژی اتمی ایران اعلام گفت: «ایران متناسب با آنچه که امریکا انجام می‌دهد، گام به گام اقدام خواهد کرد.»
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در خلال حضورش در وین با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس و «الکسی لیخاچیوف»، رئیس شرکت دولتی روس اتم به‌ صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس درخصوص مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفت‌وگو کرد. اسلامی درباره دیدارش با «گروسی» گفت: ملاقات با مدیرکل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفت‌وگو‌های تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم که باید شرایط کنونی را به عنوان یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه‌ای پایه‌گذاری و تعریف کنیم که مملو از حسن نیت باشد. همچنین مسائل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه‌ای به کار گرفته شود که ما بتوانیم برنامه هسته‌ای کشور را گسترش بدهیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداریم، خاطرنشان کرد: باید با رفتار حرفه‌ای و فنی و به دور از نفوذهای سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع شود.
 معاون رئیس‌جمهوری همچنین در ادامه دیدارهای خود در وین با هیأت روس به ریاست «الکسی لیخاچیوف» رئیس شرکت دولتی روس اتم دیدار کرد و درخصوص ادامه همکاری فیمابین بحث و تبادل‌نظر شد.
اسلامی همچنین دیدارش با رئیس شرکت دولتی روس اتم را خوب، سازنده و دوستانه خواند و افزود: تولید برق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است، در سفری که در آینده به مسکو خواهم داشت، درخصوص نحوه تعامل و سرعت بخشیدن به پیشرفت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر صحبت خواهم کرد و هماهنگی لازم انجام می‌شود. در همین حال «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توئیتر خود ابراز امیدواری کرد که ایران و آژانس به روابط ثمربخش خود همانند زمانی که این روابط به طور منفی تحت تأثیر سیاست فشار حداکثری امریکا قرار نگرفته بود، بازگردند و آن را توسعه دهند. او همچنین در این پیام، توئیت جدید «گروسی» درباره دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را بازنشر داده و نوشت: «تمام مسائل باقیمانده می‌تواند و باید از طریق همکاری بر مبنای رویه‌های استاندارد حل وفصل شود.» مدیرکل آژانس هم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدار با اسلامی در حاشیه نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس در وین ابراز خرسندی کرد. او نوشت: «از اینکه از محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست کنفرانس عمومی آژانس استقبال کردم، خرسند هستم تا به تقویت بیانیه مشترکی که اخیراً در تهران به دست آمد، بپردازیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7731/2/587604/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها