به خاطر کی‌روش و ویلموتس فشار عجیبی را تحمل کردم

اسکوچیچ: به بازیکنانم گفتم حق ندارید ببازید یا مساوی کنید



شبکه الجزیره اسپورت در مصاحبه‌ای مفصل با دراگان اسکوچیچ، به بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت. سرمربی کروات ایران درباره شروع به کارش به عنوان جانشین مارک ویلموتس چنین نظر داد: «ابتدایی‌ترین هدف ما این بود که نتایج قبل را جبران کنیم. تمام هدف ما این بود که از این گروه صعود کنیم چون فقط محکوم به برد بودیم. من به بازیکنانم گفته بودم حق ندارید در هیچ مسابقه‌ای مساوی کنید یا ببازید. هر وقت زمان سپری شد، ما بیشتر پی بردیم که می‌توانیم به هدف‌مان دست پیدا کنیم و با 4 پیروزی دور اول را با موفقیت به پایان رساندیم.»
اسکوچیچ درباره تأثیر موفقیتش در تیم ملی به خاطر 4 باشگاه ایرانی که در آنها مربیگری کرده بود را این گونه توصیف کرد: «من می‌دانستم که ایرانی‌ها چگونه زندگی می‌کنند و یاد گرفتم چگونه با آنها رفتار کنم. اگر یک مربی می‌خواهد موفق شود، بازیکنانش باید 120 درصد از توان خود را خرج کنند. بازیکنان ایرانی هر کدام به تنهایی می‌توانند از مرزهای توانایی خود عبور کنند. ایران کشوری است با 80 میلیون جمعیت که همه مردمش با فوتبال زندگی می‌کنند. ایرانی‌ها پیشرفت را فوق‌العاده دوست دارند و دوست دارند هر روز به سطحی بالاتر برسند.»
او درباره بازیکنان اصلی و برجسته تیم ملی هم صحبت کرد: «مهدی طارمی یکی از این بازیکنان است که فصل اخیر در پورتو پرتغال عملکرد خوبی داشته و سردار آزمون نیز بازیکنی است که نیمی از اروپا به دنبال جذب او هستند. علیرضا جهانبخش در فاینورد بازی می‌کند و بازیکنان خوب دیگری در تیم داریم که شاید نشود تک تک اسم آنها را برد. البته شاید ما در برخی از پست‌ها دچار بی‌تعادلی شده باشیم، اما نفرات خوبی که در تیم ملی ایران حضور دارند برخی چالش‌ها را از بین می‌برند. تأکید می‌کنم؛ ما در خط حمله بازیکنانی داریم که هیچ کس به گرد آنها نمی‌رسد.» اسکوچیچ درباره هدفش از موفقیت با ایران گفت: «من هم انگیزه‌های بزرگی دارم و زحمات زیادی کشیدم. شاید یکی از اهداف من کار کردن با تیم ملی دیگری باشد یا حتی رفتن به اروپا. انگیزه‌های من بسیار زیاد است اما همان طور که گفتم، تنها هدفم در حال حاضر صعود ایران به جام جهانی است.» او رقیبان ایران را هم این گونه ارزیابی کرد: «ما در ماه جاری با تیم ملی امارات و کره جنوبی مسابقه داریم. مطمئناً تیم کره جنوبی قَدَرترین تیم در گروه ما محسوب می‌شود ولی در گروه ما تیم‌های خوب دیگری هم حضور دارند که اصلاً نمی‌شود قابلیت‌های آنها را نادیده گرفت.»سرمربی تیم ملی درخصوص تأثیر تحریم‌ها بر تیم خودش و فوتبال ایران چنین واکنشی داشت: «قطعاً این موضوع باعث شده تا برای ورزش شرایط سخت‌تر شود. مثلاً بهتر است برای بالا بردن کیفیت فوتبال ایران مربیان و بازیکنان بزرگی به این کشور بیایند. از نظر مالی هم حضور این افراد مشکلات زیادی را برای فوتبال ایران ایجاد می‌کند اما رفتار مردم و مسئولان فوتبال ایران در این شرایط من را شیفته خود کرده. فوتبال ایران با وجود همین تحریم‌هایی که شما می‌گویید خودش را در بالاترین سطح حفظ کرده و لیگ این کشور یکی از بهترین لیگ‌های مهیج آسیا محسوب می‌شود. این علاقه بیش از حد مردم به فوتبال باعث چنین اتفاقاتی شده است.»
اسکوچیچ به این سؤال که علاقه و تمرکز رسانه‌ها روی فوتبال روی شما فشار ایجاد نمی‌کند، چنین پاسخ داد: «چرا! مسئولیت شما در این کشور زیاد است، از همان ابتدای کار این فشار را حس کردم. زمانی که مسئولیت ایران را به من دادند، این فشار وارد شد که من جایگزین نفراتی چون کی‌روش و ویلموتس شده‌ام و مرتب سؤال می کردند که آیا می‌توانم هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشته باشم یا خیر. مردم ایران خوب می‌دانند تیم ملی کشورشان چه پتانسیلی دارد و به همین دلیل آنها همیشه نتیجه و موفقیت می‌خواهند. باید اقرار کنم که فشار بزرگی روی من بود چون در ایران رسانه‌ها بسیار زیاد هستند و به سختی می‌توان با آنها کنار آمد اما با کسب نتایج خوب اوضاع بهتر شد و مطمئنم شرایط بهتر هم خواهد شد.» او همچنین درباره اینکه آیا هنوز برای رسانه‌ها ابهامی وجود دارد یا توانسته‌اید نفس راحتی بکشید؟ گفت: «من همیشه می‌گویم فوتبال حافظه ندارد. همیشه مسابقه بعدی مهم‌تر است. فعلاً اوضاع خوبی در ایران دارم. البته در مورد پیروزی‌های متوالی و کسب رکورد مطالب زیادی در رسانه‌ها نوشته شده اما این موضوع زیاد برای من حائز اهمیت نیست، چون مسابقه بعدی برای من مهم است و هر مسابقه یک اهمیتی دارد. من بخوبی آگاه هستم که فوتبال حافظه ندارد و هر مسابقه یک نوع فینال محسوب می‌شود.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/14/588020/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها