اخبار


کلاهبردار تحت تعقیب در زندان بود

گروه حوادث/ دو کلاهبردار که با جعل اسناد و به بهانه پذیرش در دانشگاه 400 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند پس از 4 سال دستگیر شدند.
 به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سیزدهم تیر امسال فردی به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران مراجعه کرد و گفت: برای معرفی دخترم به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با شخصی به‌نام عماد آشنا شدم. وی با ارائه اسنادی منتسب به دانشگاه پس از اخذ مبلغی بالغ بر 400 میلیون تومان در سال 1396 به ما گفت که فرزندم در دانشگاه پذیرفته شده و از سال تحصیلی جدید می‌تواند در آن دانشکده به ادامه تحصیل خود بپردازد اما پس از شروع سال تحصیلی مشخص شد اسناد ارائه شده جعلی بوده و هیچ گونه اعتباری ندارد.
 سرهنگ کارآگاه «سعید دالوند» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به محتویات پرونده تحقیقات پلیسی برای شناسایی جاعل و عاملین بزه کلاهبرداری از سوی کارآگاهان این پایگاه آغاز شد و با بهره‌گیری از استعدادهای موجود و بررسی سوابق مشابه و با تحقیقات انجام شده، عماد دستگیر و در پلیس آگاهی بازداشت شد.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی از متهم مشخص شد که وی همه اقدامات مجرمانه خود را با فردی به هویت سیاوش و با هماهنگی وی انجام داده است که با بررسی سوابق متهمان مشخص شد متهم دوم با سوابق مشابه در زندان بسر می‌برد، بنابراین با هماهنگی‌های قضایی متهم از زندان تحویل این یگان شد.
سرهنگ کارآگاه دالوند با بیان اینکه سیاوش نیز به جرم ارتکابی معترف شد، افزود: با اعتراف صریح متهمان پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار این یگان قرار گرفتند.

جراحی دندان جان زن میانسال را گرفت

گروه حوادث/ زن میانسال هنگام عمل جراحی دندان در یک کلینیک دندان پزشکی جان باخت.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 2:55 بعد از ظهر یکشنبه گذشته مأموران کلانتری 101 تجریش در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ زن 65 ساله‌ای خبر دادند.
با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌داد زن میانسال برای عمل جراحی دندان به کلینیک مراجعه کرده است، اما هنگام عمل جراحی به‌دلیل نا معلومی فوت کرده است.
باتوجه به مشکوک بودن مرگ زن میانسال، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

مرگ مشکوک دختر نوجوان در خانه

گروه حوادث/ با مرگ دختر نوجوان در خانه پسر تنها، بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 7:30 دقیقه صبح دوشنبه 5 مهر مأموران کلانتری 151 یافت‌آباد از مرگ مشکوک دختر 16 ساله‌ای خبر دادند.
با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی آغاز شد.
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دختر نوجوان مدتی قبل با پسر 28 ساله‌ای آشنا شده و با او زندگی می‌کرده که شب حادثه به علت نامعلومی در خانه وی فوت کرده است.
پسر جوان در تحقیقات گفت: من ویزیتور یک شرکت هستم و مدتی قبل با بنفشه آشنا شدم. بعد از آشنایی او به خانه من آمد. شب قبل املت خوردیم و حال بنفشه هم خوب بود، صبح که می‌خواستم به سرکار بروم هر چه او را صدا کردم جواب نداد. آن زمان بود که متوجه شدم بنفشه فوت کرده است. بلافاصله موضوع را به پلیس و اورژانس خبر دادم.
به دنبال مرگ دختر نوجوان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور شناسایی خانواده دختر نوجوان و انتقال جسد به پزشکی قانونی برای شناسایی علت مرگ را صادر کرد.

قصاص برای قاتل ساقی

گروه حوادث/مرد جوان که یک ساقی مشروبات الکلی را به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این مرد سه سال قبل در یکی از بوستان‌های اسلامشهر با مقتول درگیر شد و او را به قتل رساند که پس از دستگیری مدعی شد ناخواسته مرتکب قتل شده است، اما وقتی پرونده برای محاکمه قاتل به دادگاه کیفری رفت در جلسه رسیدگی به پرونده با حضور یک زن و فرزند کوچکش راز پنهان زندگی مقتول فاش و مشخص شد او مخفیانه و به دور از چشم همسر اولش زن دیگری را صیغه کرده و از او  یک فرزند دارد. به این ترتیب پرونده با افزایش اولیای دم وارد مرحله دیگری شد و سرانجام  با تکمیل تحقیقات به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در جلسه دادگاه هر دو همسر مقتول از سوی فرزندانشان درخواست قصاص را مطرح کردند.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: اتهام قتل عمدی را قبول ندارم، چون این قتل ناخواسته اتفاق افتاد. مقتول چند بار به من حمله کرد و قصدش کشتن من بود. من شاهدانی دارم که تأیید می‌کنند که اگر او را نمی‌زدم حتماً کشته می‌شدم.
در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده بار دیگر اولیای دم درخواست قصاص کردند و شاهدان پرونده یک به یک در جایگاه قرار گرفته و اظهارات‌شان را مطرح کردند، سپس متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: مقتول مشروب می‌فروخت و من برای خرید مشروب سراغ او رفتم که سر پول با من درگیر شد. من ضربه‌ای به‌ صورت او زدم و پیشانی‌اش شکافته شد و به بیمارستان رفت. چند ساعت بعد همدیگر را دوباره در پارک دیدیم و بازهم درگیر شدیم و او به من حمله کرد، حتی چاقویی را که به سمتم پرت کرده بود باعث شد زیر حنجره‌ام صدمه ببیند. من هم در دفاع از خودم چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و به سمت او پرتاب کردم که چاقو ناخواسته به سینه او برخورد کرد و منجربه مرگ او شد.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص محکوم کردند. سایر شرکت‌کنندگان در دعوا هرکدام به 3 سال زندان محکوم شدند.

قتل دهیار  به دست سارقان

گروه حوادث/ سارقان هنگام سرقت کابل برق در روستای روکی خراسان، دهیار جوان این روستا را با ضربه‌های کارد به قتل رساندند.
سرهنگ حسن آشیانی، فرمانده انتظامی خوشاب در تشریح این خبر گفت: شامگاه دوشنبه ۵ مهر، سارقان در حال سرقت کابل‌های برق بوستان روستای روکی بودند که دهیار و یکی از اهالی روستا متوجه این اقدام سارقان شده و بلافاصله خود را به محل رساندند.، اما به‌محض حضور در محل، سارقان با چاقو به آنها حمله کرده و با ضربه‌های پی‌درپی دهیار ۳۶ ساله را به قتل رساندند و فرد همراه وی زخمی و راهی بیمارستان شد.
فرمانده انتظامی خوشاب خراسان گفت: به محض وقوع این جنایت، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته و مأموران پلیس به‌دنبال شناسایی و دستگیری متهمان هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/13/588030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها