اخبـــــــــار


ساخت اینستاگرام ویژه کودکان متوقف شد

اینستاگرام پروژه ساخت اپلیکیشن جدید ویژه کودکان را در بحبوحه مخالفت روزافزون با این برنامه متوقف کرد.
به‌گزارش ایسنا، گفته می‌شود اپلیکیشن «اینستاگرام کیدز» مستلزم اجازه والدین برای پیوستن به آن است و محتوای مناسب سن و بدون تبلیغات فراهم می‌کند اما نمایندگان مجلس امریکا و گروه‌های فعال با اشاره به نگرانی‌های ایمنی، از فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، خواسته‌اند عرضه این اپلیکیشن را متوقف کند.
جاش گالین، مدیر اجرایی گروه فعال فیرپلی اظهار کرد: ما فشار بر فیس بوک را تا زمانی که آنها برای همیشه این پروژه را لغو کنند، متوقف نخواهیم کرد.
اینستاگرام در یک پست وبلاگ، اعلام کرد که ساخت اپلیکیشن «اینستاگرام کیدز» کار درستی است اما این پروژه را متوقف می‌کند و به ساخت بر مبنای ابزارهای نظارت والدین ادامه خواهد داد.
این شرکت اعلام کرد، واقعیت این است که کودکان در حال حاضر در فضای آنلاین حضور دارند و ما بر این باوریم که ساخت تجارب مناسب سن که ویژه آنها طراحی شده است، برای والدین بهتر از وضعیت فعلی است.
بر اساس گزارش رویترز، وال استریت ژورنال اوایل ماه میلادی جاری گزارشی منتشر کرد و در آن به آماری اشاره شد که نشان می‌دهد اینستاگرام تأثیر زیان‌آوری بر نوجوانان بخصوص دختران نوجوان دارد و فیس‌بوک تلاش حداقلی برای رسیدگی به این موضوع داشته است. فیس‌بوک در واکنشی اعلام کرد این گزارش نادرست است.

 کاربران ماهانه «تیک تاک» به یک میلیارد نفر رسید

طبق گزارشی جدید، تیک تاک یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. سال گذشته این اپ اعلام کرده بود تعداد دانلود‌های آن از ۲ میلیارد بار فراتر رفته است.
به‌گزارش مهر، تیک تاک اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه آن به یک میلیارد نفر رسیده است. این آمار نشان دهنده رشد ۴۵ درصدی تعداد کاربران اپ اشتراک‌گذاری ویدیو از جولای ۲۰۲۰ میلادی تا کنون است.
امریکا، اروپا، برزیل و کشورهای جنوب شرقی آسیا بزرگ‌ترین بازارهای این اپ چینی هستند. طی سال‌های اخیر با وجود سختگیری قانونی در امریکا و مناطق دیگر تعداد کاربران تیک تاک همچنان رشد کرده است.
این شرکت در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد :۵۵ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این رقم در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی به ۲۷۱ میلیون نفر در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، ۵۰۸ میلیون نفر و در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ۶۸۹ میلیون نفر رسید.
همچنین این اپ در آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد: تعداد دانلودهای آن از ۲ میلیارد بار فراتر رفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/11/588033/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها