اخبـــــار


وزیر بهداشت: قرنطینه هوشمند در کشور عملیاتی می‌شود

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح قرنطینه هوشمند طی چند هفته آینده در کشور جایگزین قرنطینه عادی خواهد شد. بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قالب طرح قرنطینه هوشمند، بسیاری از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در کشور برداشته شده و افرادی که واکسینه شده‌اند، می‌توانند از مزایای آن استفاده کرده و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را مانند زیارت حرم مطهر و سفر با هواپیما، قطار و غیره انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: با اجرای قرنطینه هوشمند دیگر لازم نیست همه افراد محدود شوند، چون مردم نیاز به تجارت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارند و جامعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند به زندگی عادی برگردد.
وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش پیرامون پوشش فراگیر واکسیناسیون در کشور گفت: در ورود واکسن کرونا به کشور ما انتظار باران را داشتیم که سیل واکسن‌ها به کشور سرازیر شد و نظیر چنین حرکتی را که با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و هلال احمر صورت گرفت، تنها در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم. عین اللهی خاطرنشان کرد: با تداوم روند سرعت واکسیناسیون، بزودی جشن تکمیل واکسیناسیون را با مشارکت حداکثری مردم در کشور برگزار خواهیم کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد‌از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم خواهیم رسید. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند. شاهد شکوفایی کشور پس‌از اتمام واکسیناسیون خواهیم بود.

ورود دو میلیون دوز دیگر واکسن سینوفارم

 معاون فنی گمرک از ورود دو میلیون دوز واکسن سینوفارم و ۲۵ هزار دوز واکسن اسپوتنیک از نوع دوز دوم به کشور خبر داد. مهرداد جمالی ارونقی با بیان اینکه این میزان دوز واکسن وارداتی کرونا سی و چهارمین محموله واکسن چینی سینوفارم است، اظهار داشت: این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دوز رساند. همچنین معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت از توزیع ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در آینده نزدیک در مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: هرسال برای گروه‌های حساسی که به‌صورت دولتی و رایگان واکسن آنفلوانزا تزریق می‌کنند حدود ۲ میلیون واحد درخواست واکسن می‌دهیم. امسال فعلاً در پارت اول ۸۰۰ هزار دوز وارد شده است که بزودی و پس از دریافت مجوز مصرف از سازمان غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود تا واکسیناسیون گروه‌های حساس و شاغلین بخش بهداشت و درمان انجام شود.

۲۳۹ فوتی جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر دوشنبه 5 مهرماه تا ظهر سه‌شنبه 6 مهر 239 بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر رسید. به گزارش ایسنا، از ظهر دوشنبه 5 مهرماه تا ظهر سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۱ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/7/588045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها