رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت اعلام کرد

تنظیم بازار کالاهای اساسی، اولویت دولت پس از واکسیناسیون



رئیس جمهوری در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، تأکید کرد که پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، اولویت نخست او و دولت، تنظیم بازار کالاهای اساسی است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این زمینه از معاون اول خود خواست جلسات ستاد تنظیم بازار را به صورت منظم و مستمر تشکیل دهد و اگر لازم بود خود او در جلسات حضور خواهد یافت تا هرچه سریع‌تر در بازار ثبات ایجاد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در این جلسه، ابتدا با تسلیت سالگرد شهادت امام رضا(ع) گفت: در تاریخ اسلام پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه که تمدن اسلامی را با سیره نبوی پایه‌گذاری کرد، هیچ هجرتی مهم‌تر از هجرت امام رضا(ع) از مدینه به توس نیست که سیره و نهضت رضوی را رقم زد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه هجرت گسترده امامزادگان عظیم‌الشأن از حضرت احمد بن‌موسی(ع) و حضرت معصومه(س) تا دیگر امامزادگان به نقاط مختلف کشورمان از پیوست‌های سفر امام هشتم به ایران بود، افزود: مجموعه این هجرت و حضور امام رضا(ع) تمدنی را برای منطقه رقم زد که جلوه‌های آن همچنان زنده است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: محوری‌ترین نکته در سیره و فرهنگ رضوی، تأکید بر ولایت است که آن را عمود خیمه جامعه توصیف می‌کند، و از طرفی، شخصیت ایشان، الگوی دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن است. رئیسی با بیان اینکه توجه حقیقی به مردم و بویژه نیازمندان دیگر نکته مهم در زندگی و سیره امام رضا(ع) است، گفت: می‌خواهم از این نکته استفاده کنم و از اعضای دولت و همه کسانی که به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند، بخواهم که در این زمینه به امام رئوف تأسی کنند.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه امروز باید در این سرزمین جلوه‌های فرهنگ رضوی به هر طریق ممکن و بیش از پیش برجسته شود، گفت: توجه به روستاییان و عشایر از جمله راهکارهای بروز جلوه‌های مردمی سیره امام رضا(ع) است. رئیس جمهوری گفت: روستایی اگر احساس کند حضورش در روستا منشأ تولید و کار نیست، از روستا به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کند، لذا باید تلاش کنیم اقتصاد روستا رونق بگیرد و روستاییان در روستا ماندگار شوند و رمز موفقیت در این مسیر، فعال کردن اقتصاد روستاست.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، این روزها اولویت اول من تنظیم بازار کالاهای اساسی است، افزود: خود مردم، اتحادیه‌ها و اصناف، نخستین بخش‌هایی هستند که باید در زمینه نظارت بر بازار کالاهای اساسی فعال شوند تا اجحافی در این زمینه اتفاق نیفتد. رئیس جمهوری گفت: از معاون اول خواسته‌ام جلسات ستاد تنظیم بازار را به صورت منظم و مستمر تشکیل دهد و اگر لازم بود خودم نیز در جلسات حضور خواهم یافت تا بتوانیم هرچه سریع‌تر در بازار ثبات ایجاد کنیم.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در ابتدای دولت اعلام کردیم اولویت اول، مقابله با کرونا و واکسیناسیون گسترده است، اضافه کرد: وزیر بهداشت هفته گذشته اعلام کرد با تلاش کادر درمان توانسته‌ایم به مرز ۷۰ درصد در واکسینه کردن مردم برسیم که جای قدردانی دارد. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه کالاهای مورد نیاز مردم باید به شکل گسترده، بدون کمبود و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: ستاد تنظیم بازار به طور مستمر تا رسیدن بازار به ثبات جلسه خواهد داشت، چرا که فلسفه حضور ما همین است که مردم احساس آرامش کنند. رئیسی از همه بخش‌های دولت از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دیگر وزارتخانه‌ها و بخش‌های دیگر بویژه رسانه‌ها و در رأس آن رسانه ملی خواست در مسیر تنظیم بازار و ایجاد ثبات به دولت کمک کنند.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه همه بخش‌های دولت، تنظیم بازار را اولویت اول خود بدانند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا همانگونه که در واکسیناسیون به موفقیت نسبی رسیده‌ایم، در ایجاد ثبات در بازار هم موفق شویم. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه سیاست همسایگی همواره برای جمهوری اسلامی ایران اصالت داشته است، اظهار کرد: سیاست همسایگی منوط به روحیه حسن نیت، حسن همجواری و همکاری سازنده است و این سیاست باید دوطرفه باشد.
رئیسی همکاری‌های سازنده را اصلی‌ترین عامل رشد اقتصادی و رفاه همه ملت‌های منطقه دانست و افزود: منطقه قفقاز قابلیت آن را دارد تا نمونه خوبی از این همکاری‌های نزدیک باشد.
رئیس جمهوری در ادامه با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه‌ای، گفت: امنیت منطقه‌ باید از طریق مکانیسم‌های منطقه‌ای درون‌زای چندجانبه تأمین شود و مداخله عناصر شرور و جاه‌طلب، به ضرر منافع ملت‌هاست. رئیسی با بیان اینکه تجربه نشان داده که رویکردهای مبتنی بر برون‌سپاری امنیت درنهایت شکست می‌خورند تأکید کرد؛ اگر کشورها هویت و روحیه ملی ارتش‌های خود را با اتکای به نظامیان خارجی تضعیف کنند در موقع بحران هیچ دادرسی ندارند. او با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به منافع ملی خود، هوشیار و فعال است، گفت: حضور رژیم صهیونیستی و سازمان‌های تروریستی مثل داعش در حوزه پیرامونی ما ضد ثبات کشورها و امنیت منطقه است و برای جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7742/2/588565/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها