اخبــــار


تسلیت رئیس جمهوری به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت ضایعه درگذشت مرحوم پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل، اظهار کرد: این بانوی فداکار و یار وفادار امام موسی صدر همواره ادامه‌دهنده و مروج راه و آرمان والای همسر خود بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در پیام تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: ضایعه درگذشت اسوه صبر و مقاومت مرحومه پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر، بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل موجب اندوه و تألم خاطر شد. این بانوی فداکار و یار وفادار امام موسی صدر که همواره ادامه دهنده و مروج راه و آرمان والای همسر خود بود، پس از سال‌ها چشم انتظاری به دیار باقی شتافت و نام و یادی نیکو و ماندگار از خود برجا گذاشت. اینجانب مصیبت وارده را به خاندان شریف صدر و خلیلی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحومه علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز ایشان صبر و سلامتی مسألت دارم.

تخت‌روانچی: توان موشکی ایران در چارچوب حقوق مسلم کشورمان دنبال شده است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در پاسخ به نظرات برخی از هیأت‌ها درباره برجام و توانمندی موشکی ایران تصریح کرد که توان موشکی دفاعی ایران در چارچوب حقوق مسلم و طبق تعهدات بین‌المللی کشورمان دنبال شده است.
به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی که در کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی هفتاد وششمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، افزود: واقعیت انکار‌ناپذیر درباره برجام این است در حالی که ایران به تعهدات مربوطه خود پایبند بوده، سه کشور اروپایی و امریکا تعهدات خود را اجرا نکرده‌اند. ایران متعهد به اجرای برجام است به شرط اینکه دیگر شرکای برجام تعهدات خود را انجام دهند و همه تحریم‌های ناعادلانه بسرعت و با امکان راستی آزمایی برداشته شوند.
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با بیان اینکه رقابت‌های استراتژیک میان قدرت‌های بزرگ به مدرنیزاسیون و مسابقه تسلیحات هسته‌ای بیشتر دامن می‌زند، تأکید کرد: خلع سلاح هسته‌ای وظیفه مصرح قدرت‌های هسته‌ای طبق ماده ۶ معاهده «ان.پی.تی» است که هنوز پایبندی خود به آن را نشان نداده‌اند. از جمله سال گذشته در کل دنیا و در شرایط لزوم مبارزه با کرونا، بیش از ۷۲ میلیارد دلار برای سلاح‌های هسته‌ای به هدر رفته است و بودجه درخواستی دولت امریکا برای سال ۲۰۲۲ مبالغ مربوط به سلاح‌های هسته‌ای را نسبت به بودجه زمان ترامپ همچنان حفظ یا افزایش داده است. روانچی نسبت به کاربرد سلاح‌های شیمیایی هشدار داده و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران سلاح‌های کشتار جمعی را رد می‌کند و خواهان اجرای کامل و بدون گزینشی کنوانسیون‌های سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک است. وی همچنین از امریکا به‌عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیایی خواست تا سلاح‌های شیمیایی خود را در اسرع وقت منهدم و تحفظ مربوط به پروتکل ۱۹۲۵ ژنو را پس بگیرد.

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر می‌شود

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین قرار است عهده‌دار معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر شود. این خبر را روز پنجشنبه خبرگزاری «فارس» اعلام کرد. به‌گزارش این خبرگزاری، غریب آبادی که اکنون سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، پنجشنبه در توئیتی با اشاره به دیدارهای خداحافظیش در پایان مأموریتش نوشت: «مأموریت من در وین از ١۵ اکتبر (٢٣ مهر) به منظور تصدی مسئولیت جدید در تهران، پایان می‌یابد.»
پیش از این از غریب آبادی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت امور خارجه و همچنین معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نام برده می‌شد. «کاظم غریب‌آبادی» از سال ۱۳۹۷ عهده دار نمایندگی ایران در وین است. غریب‌آبادی پیش از این در سمت‌هایی از جمله معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خدمت کرده است.

مجلس به دنبال تعامل با دولت برای تشکیل وزارتخانه جدید

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با «طرح تشکیل وزارت خانواده و جوانان» گفت: این طرح در قالب یک پیشنهاد در فراکسیون ورزش مطرح است و هنوز کارهایش نهایی نشده است.
به گزارش برنا احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد و رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، در رابطه با «طرح تشکیل وزارت خانواده و جوانان» گفت: معتقد هستیم وزارت ورزش و جوانان با گستردگی که دارد، توانایی پاسخ به نیاز جوانان را ندارد و تاکنون نتوانسته مسئولیت خود را بخوبی ایفا کند. او ادامه داد: تمرکز وزارت ورزش و جوانان روی ورزش، سبب شده تا نیازهای جوانان مورد غفلت قرار بگیرد. پس باید به سمت یک ساختارسازی نوین برای تمرکز بر اولویت‌های جوانان حرکت کنیم و این ساختارسازی نوین باید متناسب با نیاز و مسائل موجود شکل بگیرد.
او اضافه کرد: به‌دنبال این هستیم تا با دولت به یک تعامل برسیم، اگر دولت قبول کند و طرح تشکیل وزارت خانواده و جوانان را در قالب لایحه بیاورد روند بهتری در کار صورت می‌گیرد، زیرا ساختارسازی‌های نوین بار مالی دارد و طبیعتاً طبق اصل 75، شورای نگهبان مخالفت می‌کند اما با دولت در حال صحبت هستیم ان‌شاءالله جلساتش هم بزودی برگزار می‌شود تا ببینیم به چه نکته مشترکی می‌رسیم.

سردار تنگسیری: برای انجام هر مأموریت سختی آماده هستیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پیامی به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس اظهارکرد: برای انجام هر مأموریت سختی برای سربلندی ملت عزیز ایران اسلامی و حفظ عزت و کرامت آنان با آمادگی کامل، آماده جانفشانی و ایثارگری هستیم.
به‌گزارش تسنیم، دریادار علیرضا تنگسیری در این پیام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است دو نیروی دریایی مقتدر، پر توان و هم‌افزا با ظرفیت راهبردی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران دوشادوش هم، با تبعیت محض از فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و سلسله مراتب فرماندهی برای ایجاد امنیت پایدار در آب‌های سرزمینی و فرا سرزمینی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، ایفای نقش می‌کند و اعلام می‌داریم برای انجام هر مأموریت سختی برای سربلندی ملت عزیز ایران اسلامی و حفظ عزت و کرامت آنان با آمادگی کامل، آماده جانفشانی و ایثارگری هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7742/2/588567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها