اخبـــــــار


کاهش ۱۰ درصدی قیمت شیر، پنیر و ماست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از روز شنبه (امروز) کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.
سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهوری درمورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کردند، از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.
 وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: درخصوص تخم مرغ هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها نسبت به توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی‌های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد و در مجموع، تلاش می‌کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی داشته
باشیم./ فارس

جزئیات کاهش ۱۰ درصدی قیمت برخی محصولات لبنی
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: سه محصول ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی از روز شنبه با ۱۰ درصد کاهش قیمت روانه بازار می‌شود.
سیدمحمدرضا بنی‌طبا گفت: کارخانه‌ها از روز شنبه قیمت محصولات لبنی را تغییر می‌دهند و اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته طول خواهد کشید. وی افزود: صنایع لبنی از سود مشروع و قانونی خودشان 5 درصد به مصرف‌کننده تخفیف داده‌اند. همچنین شبکه توزیع و فروشگاهی نیز با کاهش 5درصدی سودشان موافقت کردند که در نهایت به 10 درصد کاهش قیمت رسیدیم.
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: شرط تداوم کاهش قیمت این است که قیمت شیرخام و سایر مؤلفه‌های تولید مانند قیمت پتروشیمی (بسته‌بندی)، هزینه‌های سربار، حقوق و دستمزد افزایش نیابد. یعنی اگر قرار باشد قیمت شیر خام مجدداً افزایش یابد و از قیمت مصوب 6400 تومان که در حال حاضر هم به کارخانه‌ها با قیمت 6600 تومان می‌رسد، بیشتر شود یا سایر مؤلفه‌های تولید تغییر قیمتی داشته باشند طبیعتاً اعمال تخفیف برای کارخانه‌ها و شبکه توزیع مقدور نخواهد بود.

رشد ۱۴ درصدی مصرف بنزین با وجود شرایط قرمز کرونایی

ایرانی‌ها در حالی در ۶ ماهه نخست امسال و همزمان با شرایط قرمز کرونایی، روزانه ۸۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که این عدد برای ۶ ماهه اول سال ۹۹، حدود ۷۴.۵ میلیون لیتر بوده است و حکایت از رشدی ۱۴ درصدی دارد.
میانگین مصرف بنزین اگرچه در سال گذشته حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز بود اما از ابتدای امسال مصرف بنزین دوباره اوج گرفت.افزایش مصرف بنزین باعث شد تا میانگین مصرف این سوخت در ۶ ماهه اول امسال، به ۸۵ میلیون لیتر در روز برسد. این در حالی است که میانگین مصرف بنزین در مدت مشابه سال قبل، ۷۴.۵ میلیون لیتر در روز بوده که نشان می‌دهد ایرانی‌ها ۱۴ درصد بیشتر از سال گذشته بنزین در باک‌های خود سوزانده‌اند./ ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7742/6/588584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها