اخبار


۶۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسینه شده‌اند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در امر بازگشایی مدارس تاکنون ۸۵ درصد معلمان و حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا18 ساله واکسینه شده‌اند. بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی و از مناطق روستایی و کم جمعیت آغاز شده و انتظار می‌رود از نیمه دوم آبان‌ماه نیز با توجه به شرایطی که در کشور حاکم خواهد شد و طی هماهنگی با وزارت بهداشت امر بازگشایی حضوری مدارس با فراگیری بیشتری ادامه یابد. به‌گزارش ایسنا، علیرضا کمریی، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه با توجه به هماهنگی کامل صورت گرفته با وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی حضوری مدارس به‌صورت تدریجی، برنامه‌ریزی شده و مدیریت شده کردیم، گفت: ۸۵ درصد معلمان و کارکنان ما واکسینه شده‌اند. همچنین تا روز ۲۰ مهرماه، به‌صورت میانگین ۶۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند که در برخی استان‌ها به ۸۰ درصد هم رسیده و در برخی استان‌ها کمتر بوده است. با توجه به اینکه چند روز بیشتر از این موضوع نمی‌گذرد، انتظار می‌رود آمار واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بتدریج افزایش یابد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در پاسخ به اینکه آیا شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه، داشتن کارت واکسن نیست، گفت: شرایطی که در الگوی بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده واکسیناسیون معلمان و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در جامعه بوده است که ما را به سمت بازگشایی برده، اما با قرار گرفتن این گروه در چرخه واکسیناسیون اطمینان و آرامش نسبی بیشتری به وجود آمده، اما جزو شروط بازگشایی حضوری نبوده است.

۱۹۷ فوتی و ۱۱۸۵۷ بیمار جدید کرونا

 بنا بر اعلام ‌مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۴۷ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۵۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۳۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۰ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۹۴ دوز رسید. همچنین در شبانه روز گذشته، ۸۸۸ هزار و ۶۶۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
از ظهر روز 22 مهر تا ظهر۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و 591 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۹۰۴ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7748/7/589152/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها