اخبار




رئیس پلیس راهور ناجا:
هر ساعت 2 نفر در کشور بر اثر تصادف می میرند

گروه حوادث / تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور ایران محسوب می‌شود و در ازای هر نفر که در سوانح رانندگی کشته می‌شود 3/5 میلیارد تومان خسارات ملی به کشور وارد می‌شود.
 سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این خبر در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی اظهار کرد: امروزه غیر از کرونا، تصادفات رانندگی سومین عامل مرگ و میر در دنیا و دومین عامل مرگ و میر در کشورمان محسوب می‌شود. در هر ساعت دو نفر از هموطنانمان در تصادفات فوت می‌کنند و به ازای هر نفر جانباخته در تصادف، ۲۰ تا ۲۵ نفر مصدوم، معلول یا قطع نخاع می‌شوند. در کشورهای توسعه یافته، سبدهای مالی، برنامه‌ها و راهبردها برای کاهش تصادفات پیش‌بینی می‌شود ،البته در قانون ششم توسعه ما نیز این موضوع آمده است. معتقدم در دولت‌های گذشته در زمینه کاهش تصادفات کوتاهی شده است و این دولت باید در این زمینه توجه جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه هر نفر که در تصادف کشته می‌شود، ۵.۳ میلیارد تومان خسارت ملی به کشور وارد می‌شود، گفت: ۳۰ دستگاه به‌طور مستقیم و غیر مستقیم و 8 دستگاه به طور مستقیم در حوزه تصادفات نقش دارند.
هادیانفر با بیان اینکه ۵۱ درصد جان‌باختگان سوانح رانندگی، در دم جان خود را از دست می‌دهند، گفت: این ۵۱ درصد باید به میزان زیادی کاهش پیدا کند. وی با بیان اینکه ۶۰ درصد موتورسوارها به‌دلیل ضربه مغزی در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، متذکر شد: ۸۰ درصد تصادفات در شمال کشور، مربوط به عابرپیاده  یا موتورسوار است.
هادیانفر با بیان اینکه در زمان پیک ترددها در هر روز ۷۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: مجلس باید از تمام دستگاه‌ها در زمینه تصادفات توضیح بخواهد. ما دنبال بودجه و اعتبار نیستیم و فقط می‌خواهیم به این حوزه (تصادفات )توجه داشته باشند. رعایت حق‌ تقدم و احترام به حقوق دیگران برای همه کفایت می‌کند.

حادثه عجیب برای گروه فیلمبرداری

گروه حوادث / سقوط بالابر یک کارخانه در سنگاچین گیلان منجر به مصدوم شدن یک گروه فیلمبرداری شد.
دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان در تشریح این حادثه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: روز پنجشنبه یک خانم ۲۷ ساله و سه مرد ۲۹، ۳۹ و ۴۲ ساله که برای تصویربرداری درون بالابر کارخانه‌ای در سنگاچین بندرانزلی رفته بودند، بر اثر سقوط این بالابر و برخورد به زمین از نواحی دست، پا و کمر مصدوم شدند.
با اعلام این حادثه بلافاصله 2 گروه فوریت‌های پزشکی اورژانس از پایگاه‌های بندرانزلی و آبکنار به محل اعزام شده و پس از اقدامات درمانی اولیه، مصدومان را برای ادامه درمان به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل کردند.

شلیک پلیس برای دستگیری زن و مرد سارق

گروه حوادث / زن و مرد سارق که 20 گوشی تلفن همراه در غرب تهران سرقت کرده بودند، با شلیک مأموران پلیس زمینگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۰۵ سنایی به یک موتورسیکلت با دو سرنشین زن و مرد مشکوک شدند. مأموران کلانتری پس از اقدامات اطلاعاتی و گرفتن استعلام از پلاک موتورسیکلت  متوجه شدند وسیله نقلیه سرقتی بوده است. متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند اما مأموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی دو سارق زن و مرد را بازداشت کردند.
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری تهران در این باره گفت: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحدهای عملیاتی در غرب تهران فعال بودند که به سرنشینان یک موتورسیکلت مشکوک شدند.  مأموران کلانتری در بازرسی بدنی از متهمان ۳ گوشی موبایل سرقتی کشف و سارقان در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۲۰ فقره موبایل‌قاپی از شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند.
پس از اعتراف متهمان هر دو به همراه پرونده برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

۴ کشته و ۴ مصدوم در تصادف وانت با پراید

گروه حوادث / برخورد وانت امیکو با سواری پراید در کیلومتر ۲۵ محور فرعی خوسف به ماژان خراسان جنوبی چهار کشته و چهار مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در این باره گفت: پنجشنبه شب با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۲۵ محور فرعی خوسف به ماژان تقاطع ماژان به معدن قلعه زری بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند خودروی وانت امیکو با سواری پراید برخورد کرده است که بر اثر این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۴ نفر مصدوم با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده وانت امیکو تشخیص داده شده است، تصریح کرد: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7748/13/589173/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها