درباره ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی ارسال شد

نامه هشدار‌آمیز ایران به شورای امنیت سازمان ملل


سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درباره هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد. به گزارش ایسنا، در نامه مجید تخت روانچی خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسرائیل آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به‌طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است. آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته ایران در حال گسترش است و عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت.
تخت روانچی با یادآوری اعتراضات کشورمان به تهدیدهای قبلی این رژیم تأکید کرده: چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین‌الملل، بویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است. این واقعیت که رژیم اسرائیل به تداوم از بین بردن قابلیت‌های ایران ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ما در گذشته بوده است. با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی‌ثبات کننده رژیم اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه بر ضد برنامه هسته‌ای ایران، بایستی با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.بر اساس این نامه، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود محفوظ می‌دارد تا در برابر هرگونه تهدید یا اقدام نادرست از سوی رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ دهد.
واکنش ایران به اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر کاظم غریب آبادی سفیر ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص دلیل سکوت در برابر برنامه هسته‌ای رژیم اسرائیل، با انتشار توئیتی نوشت: فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چیست؟ چگونه می‌توان آژانس را به‌عنوان یک نهاد جدی، حرفه‌ای و بی‌طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را به‌طور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی‌کند؟وی گفت: سکوت و غفلت در برابر برنامه هسته‌ای اسرائیل پیام منفی به اعضای ان پی تی می‌فرستد مبنی بر اینکه «عضویت در معاهده مساوی است با پذیرش قوی‌ترین راستی آزمایی و نظارت، در حالی که بیرون ماندن از آن به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است!».
مدیرکل آژانس در مصاحبه چند روز قبل خود در پاسخ به این سؤال که چرا اینقدر درباره ایران صحبت می‌کنید، در حالی که درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل صحبت نمی‌کنید، گفته بود: اسرائیل عضو ان پی تی نیست و حتی آن را امضا نیز نکرده است، در حالی که ایران عضو معاهده است و تعهدات حقوقی در این زمینه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7748/3/589234/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها