دیگه چه خبر؟



عربستان: گفت‌وگوها با تهران صمیمی پیش رفته است

 خبر اول اینکه، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به اینکه ریاض همواره خواهان راهی برای ثبات در منطقه بوده، اعلام کرد کشورش برای مذاکره با ایران جدی است. به گزارش ایرنا، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» مذاکرات با ایران را «اکتشافی» توصیف کرد و گفت: این گفت‌وگوها با ایران «صمیمی» پیش رفته است. به اعتقاد این دیپلمات ارشد سعودی، رهبری عربستان یک سیاست روشن دارد که اولویت رفاه، ساخت کشور و چشم انداز ۲۰۳۰ است و شما نمی‌توانید با یک منطقه آشفته به آنها دست پیدا کنید. وزیر خارجه عربستان افزود: بنابراین در حالی که ما بشدت از امنیت ملی و حق حاکمیت خود دفاع می‌کنیم، تلاش خواهیم کرد تا آنها را از طریق دیپلماسی حل کنیم. وی در مورد زمان شروع مذاکره با ایران بیان کرد که همزمانی برخی از اتفاقات این احساس را به وجود آورد که لحظه مناسب برای مذاکره با ایران فرا رسیده است.بن فرحان مدعی شد: ما همیشه خواهان مذاکره بودیم اگر آنها (مذاکرات) در واقع جدی باشند. همچنین یک مقام سعودی به فایننشال تایمز گفت که عربستان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگشایی کنسولگری این کشور در جده است. به نوشته این روزنامه، ریاض همچنین در نظر دارد به تهران اجازه بازگشایی دفتر نمایندگی برای سازمان همکاری اسلامی را در این شهر ساحلی بدهد. یک دیپلمات خارجی در عربستان نیز هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران و عربستان به توافق برای بازگشایی کنسولگری دست یافتند.

مجلس مصوبه ای درباره محرمانه بودن اموال مسئولان ندارد

 خبر دیگر اینکه، یک نماینده مجلس تأکید کرد که  مجلس هیچ مصوبه‌ای درخصوص محرمانه بودن اموال مسئولان ندارد. به گزارش فارس، علی علیزاده دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مجلس انقلابی هیچ‌گاه به دنبال تصویب این طرح نبوده است و این موضوع از اساس کذب است. وی با رد شایعات در فضای مجازی مبنی بر تصویب قانونی برای محرمانه ماندن اموال مسئولان افزود: چنین موضوعی اصلاً در مجلس مطرح نشده است. اقبال شاکری، نماینده تهران هم در این ارتباط گفت تصویب محرمانه و امنیتی بودن اموال مسئولان در مجلس به‌‌هیچ وجه صحت ندارد زیرا جلسات صحن علنی مجلس از طریق رادیو پخش می‌شود و هیچ طرح و لایحه‌ای پشت درهای بسته تصویب نمی‌شود و مردم و رسانه‌ها در جریان مصوبات مجلس هستند. با این حال سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به طرح کمیسیون قضایی مجلس درباره اموال مسئولان گفت: طبق طرح کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزایش دارایی مسئولان و همچنین خروج از کشور منوط به ثبت در سامانه قوه قضائیه است. سید کاظم دلخوش افزود: این طرح یکی از بهترین طرح‌ها بوده و دارای بندهای متعددی است که بر آن اساس اموال و دارایی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و خانواده‌هایشان در یک سامانه ثبت می‌شود. دلخوش با تأکید بر لزوم توجه نظارت  دستگاه‌های نظارتی بر روند و تغییرات اموال مسئولان بیان کرد: محرمانه بودن طرح اموال مسئولان در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته است، لذا تغییرات اموال مسئولان باید تحت نظارت بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه باشد.

قدردانی سفیر آلمان از ایران برای خدمت به پناهندگان و آوارگان

 شنیدیم که، سفیر آلمان در تهران از جمهوری اسلامی ایران برای خدمت‌رسانی به پناهندگان و آوارگان قدردانی کرد. به گزارش ایرنا، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با «هانس اودو موتسل»، سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش حمایت‌ها و مساعدت‌ها درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان افغانستانی دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیر آلمان در این نشست ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت خدمات ارائه شده به پناهندگان و آوارگان جدیدالورود با توجه به تحولات اخیر، ابراز امیدواری کرد: با گسترش همکاری های بین‌المللی سعی در حل و فصل مشکلات پناهندگان را خواهیم داشت. اودو موتسل شرحی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آلمان به پناهندگان را ارائه و اعلام کرد: همه تلاش خود را جهت رفع موانع و چالش ها در خصوص پناهندگان به کار خواهند گرفت.مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نیز در این دیدار ضمن توضیح اقدامات جمهوری اسلامی درباره پناهندگان افغانستانی یادآور شد: حمایت از پناهندگان مسئولیتی بین المللی و تحقق آن نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی است.

علیرضا خدابخشی معاون سیاسی صدا و سیما شد

 با خبر شدیم که، با حکم پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، علیرضا خدابخشی به عنوان معاون سیاسی این سازمان منصوب و جایگزین مجید آخوندی شد. به گزارش ایسنا، علیرضا خدابخشی فعال رسانه‌ای و اقتصاددان متولد ۱۳۵۵ است که فعالیت رسانه‌ای خود را سال ۷۸ از گروه سیاسی شبکه دو آغاز کرد. کارشناسی، نویسندگی، پژوهشگری و تهیه‌کنندگی برنامه‌های سیاسی از سوابق اولیه اوست. دبیری خبر سراسری و جوان، مدیر گروه اجتماعی و مدیر گروه سیاسی و تأسیس پیک بامدادی در اخبار صدا از جمله سوابق خبری او در صدا و سیماست. خبرنگاری مجلس در روزنامه ابرار، معاون سردبیر روزنامه همشهری و مدیریت نشریات سروش از جمله سوابق او در رسانه‌های مکتوب است. سردبیری برنامه پایش در شبکه یک و ده‌ها یادداشت اقتصادی از جمله فعالیت‌های او در رسانه های اقتصادی است.

رزم حسینی، مشاور مخبر شد

 دست آخر اینکه، محمد مخبر با صدور حکمی، «علیرضا رزم حسینی» وزیر سابق صمت دولت دوازدهم را به عنوان مشاور معاون اول رئیس‌ جمهوری در امور پروژه‌های انتقال آب از دریا منصوب کرد. به گزارش « ایران»، رزم حسینی پیش از این در دولت سابق استاندار استان‌های کرمان و خراسان رضوی و سپس وزیر صمت بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7748/3/589236/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها