هشدار شمخانی به ادعاهای ضدایرانی الهام علی اف:

مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشید


درحالی که پس از تماس تلفنی اخیر وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان، به نظر می‌رسید مناسبات دو کشور درحال بازگشت به سطح و روال عادی خود است، اظهارات ضدایرانی عجیب و خلاف واقع «الهام علی‌اف» بار دیگر علامت سؤال‌ها درباره رویکرد این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران را پررنگ کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان این‌بار در کنفرانس کشورهای مشترک‌المنافع که جمهوری‌های سابق شوروی به همراه روسیه را شامل می‌شود، ایران و ارمنستان را به قاچاق مواد مخدر به اروپا متهم کرد. این اظهارات به قدری دور از ذهن و خلاف واقع بود که ساعاتی پس از آن، واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را به دنبال داشت.
به گزارش ایرنا‏ علی شمخانی در واکنشی هشدارآمیز، اظهارات ضدایرانی اخیر الهام علی‌اف را کذب و غیرسازنده خواند و از او خواست مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشد.
شمخانی در «توئیتر» نوشت: «بی‌توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن‌نیت و تدبیر نیست. اتهام‌زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، اثری جز بی‌اعتبارسازی کلام گوینده ندارد. مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشید.»
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز «ادعاهای تعجب‌برانگیز جدید» رئیس جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران را قویاً تکذیب کرد و آن را «ساختگی» دانست. خطیب‌زاده تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفاً در راستای منافع رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تأثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان است.
سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی ۴ دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر است که بارها و بارها از سوی نهادهای بین‌المللی ذیربط مورد تأیید قرار گرفته است.
خطیب‌زاده با تأکید بر روابط مستحکم برادرانه بین دو ملت تصریح کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد به‌رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد. ادعای علی‌اف البته از سوی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به عنوان دیگر عضو این کنفرانس هم تکذیب شد. پاشینیان در پاسخ به الهام علی‌اف گفت: «می‌خواهم خاطرنشان کنم که ما به‌طور بسیار تنگاتنگ با نهادهای انتظامی ایران همکاری کرده و به شکل بسیار مؤثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنیم. من همچنین می‌توانم ارقامی را ارائه کنم که به‌خوبی میزان ناکام گذاشتن عملیات قاچاق مواد مخدر و کشف و ضبط مواد مخدر را نشان می‌دهند.»
نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای او، حجم مواد مخدر کشف شده سه تا چهار برابر و حتی بیشتر شده است، اضافه کرد: «این نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی داشته و به‌طور مؤثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/3/589268/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها