اخبـــــار


تأکید رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بر امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمان

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بر رسیدگی به امور اهالی، اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله و حضور عوامل امدادی در کنار مردم و فراهم کردن شرایط اسکان در صورت نیاز تأکید کرد. استانداری کرمان اعلام کرد که رئیس دفتر رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار این استان آخرین وضعیت زلزله‌زده یزدانشهر در شهرستان زرند را بررسی کرد. به گزارش ایلنا‏ براساس این گزارش علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این تماس تلفنی اعلام کرد تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند؛ خسارات جانی نداشتیم اما خسارت جزئی در منطقه ایجاد شده که میزان دقیق خسارت‌ها در حال بررسی است.
این زمین‌لرزه در ساعت ۱۵:۱۶ شنبه در طول جغرافیایی ۵۶.۵۱، عرض جغرافیایی ۳۰.۹۵ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است. محل وقوع این زمین‌لرزه در ۱۵ کیلومتری یزدانشهر (کرمان)، ۱۶ کیلومتری زرند (کرمان) و ۲۵ کیلومتری کیانشهر (کرمان) گزارش شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری یزدانشهر زرند خسارت زیادی نداشته است، گفت: این زمین‌لرزه فقط در برخی موارد موجب تخریب و فروریختن برخی دیوارهای خشتی و گلی در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد. مجید سعیدی افزود: همچنین زلزله بعد از ظهر شنبه یزدانشهر زرند موجب شکستن و فروریختن شیشه برخی منازل در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:
پاکستان موضوع تشکیل اتاق مشترک تهاتر با ایران را پیگیری کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پیگیری جدی موضوع تشکیل اتاق مشترک تهاتر از سوی طرف پاکستانی را حائز اهمیت دانست و گفت: روند بازرگانی کالا در قبال کالا، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.
به گزارش خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با ناصر حیات ماکو رئیس فدراسیون‌های اتاق بازرگانی پاکستان در شهر کراچی، با اشاره به ارتباطات دیرینه و اشترکات فرهنگی دو کشور، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم ایران و پاکستان برقرار بوده و این روابط پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است. وی به حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در دو کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد. امیرآبادی با طرح پیشنهاد «مکانیسم در دسترس» بین دو کشور اضافه کرد: در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه امریکا موانعی در مسیر تعاملات فیمابین به‌وجود آورده است، ایجاد «مکانیسم در دسترس» فرصت مناسبی برای همکاری‌های تجاری و تسهیل‌کننده امور مالی و بانکی است. افزود: پیگیری جدی موضوع تشکیل اتاق مشترک تهاتر از سوی طرف پاکستانی حائز اهمیت است و روند بازرگانی کالا در قبال کالا، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.
ناصر حیات ماکو رئیس فدراسیون‌های اتاق بازرگانی پاکستان هم در این دیدار طرح پیشنهاد اتاق تهاتر را مسیر تازه‌ای برای مراودات دوجانبه دانست و گفت: قوانین خاص تجارت در پاکستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران نیاز به اصلاح دارد. وی ادامه داد: تقویت بازارچه‌های مرزی و پیشبرد این روند در جهت تسهیل امور گمرکی حائز اهمیت است و فدراسیون‌های اتاق بازرگانی پاکستان علاقه‌مند به تقویت مناسبات و تعاملات با جمهوری اسلامی ایران است.

«محسن اسلامی» مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور شد

وزیر کشور در حکمی محسن اسلامی را به سمت مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در این حکم، بررسی و تحلیل مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، فراهم آوردن زمینه اجرای مطلوب و کارآمد قانون احزاب و تشکل‌ها، پیگیری امور مربوط به اقلیت‌های دینی، مذهبی، فرق و اقوام ایرانی، برگزاری منظم جلسات کمیسیون‌های کارگری و دانشجویی شورای امنیت کشور و پیگیری امور و مصوبات آن را از جمله مواردی برشمرد که انتظار دارد، مدیرکل جدید دفتر امور سیاسی  با برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و مبتنی بر اصول نسبت به تحقق آن اهتمام و تلاش کند.
محسن اسلامی که جایگزین حمزه امرایی شد، دانش آموخته دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس است. اسلامی که دارای تألیفات و مقالات متعدد در حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است، در سوابق خدمتی خود مسئولیت‌های اجرایی چون مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، رایزن علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و مشاور دبیر شورای راهبردی روابط خارجی را تجربه کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/3/589271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها