اخبار


امریکا به صنعت رمزارز درباره حملات باج افزاری هشدار داد

وزارت خزانه‌داری امریکا به صنعت رمزارز درباره افزایش حملات باج افزاری هشدار داد.به‌ گزارش ایسنا، مقامات امریکایی اعلام کردند مجموعاً ۵۹۰ میلیون دلار پرداخت‌های باج افزاری مظنون در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ انجام گرفت که بیشتر از ۴۱۶ میلیون دلار گزارش شده برای کل سال ۲۰۲۰ بود.
وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد، میانگین ماهانه میزان مبادلات باج افزاری در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۲.۳ میلیون دلار بوده و گروه‌های REvil/سودینوکیبی، کانتی، دارک ساید، آوادون و فوبوس شایع‌ترین گروه‌های باج افزاری گزارش شده اند.جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در پی سلسله حملات باج افزاری که امسال بوقوع پیوست و امنیت تأمین انرژی و غذای امریکا را به خطر انداخت، واکنش امنیت سایبری دولت را اولویت اصلی اکثر مقامات عالی رتبه دولت خود قرار داده است.وزارت خزانه‌داری امریکا به‌منظور متوقف کردن استفاده از رمزارزها برای پرداخت باج به گروه‌های هکری، به اعضای جامعه رمزارز اعلام کرد آنها مسئول این هستند که مطمئن شوند مستقیم یا غیرمستقیم به تسهیلات چنین مبادلاتی که تحت تحریم‌های امریکا ممنوع هستند، کمک نمی‌کنند.در دستورالعمل جدید این وزارتخانه آمده است که صنعت ارز مجازی در جلوگیری از استفاده از ارزهای مجازی توسط کسانی که در لیست سیاه تحریم‌ها قرار دارند، به میزان فزاینده نقش مهمی ایفا می‌کند.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری در بیانیه‌ای گفت: این وزارتخانه با دشوار کردن سود بردن خلافکاران از جرایمشان، به متوقف کردن حملات باج افزاری کمک می‌کند اما ما به شرکایی در بخش خصوصی نیاز داریم تا به جلوگیری از این فعالیت غیرقانونی کمک کنند.دستورالعمل جدید همچنین به صرافی‌های رمزارز توصیه کرده است از ابزارهای مکان‌یابی برای مسدود کردن دسترسی از کشورهای تحت تحریم امریکا استفاده کنند.گفتنی است هکرها از باج افزار برای از کار انداختن سیستم‌هایی استفاده می‌کنند که همه چیز از صورتحساب بیمارستان تا تولید را کنترل می‌کنند و تا زمانی که پول باج را که معمولاً در قالب رمزارز است، دریافت نکنند، سیستم‌ها را آزاد نمی‌کنند. مجرمان سایبری امسال شرکت‌های امریکایی متعددی را هدف حمله قرار دادند. یکی از این حملات به شرکت کلونیال پایپ لاین که اپراتور بزرگ‌ترین خط لوله سوخت‌رسانی امریکا بود، انجام گرفت و باعث کمبود سوخت در کرانه شرقی این کشور شد.بر اساس گزارش رویترز، دولت بایدن ماه گذشته صرافی رمزارز Suex OTC را به‌دلیل نقشی که در فراهم کردن پرداخت‌های غیرقانونی از حملات باج افزاری داشت، هدف تحریم قرار داد.

اپل دومین کارمند افشاگر خود را اخراج کرد

طبق گزارشی جدید اپل یکی از مدیران برنامه «مپس» را اخراج کرده است. این کارمند یکی از رهبران جنبش داخلی کارمندان شرکت بوده است.
به‌گزارش مهر، یانک پاریش، یکی از افرادی بود که وب سایت Apple Too را راه‌اندازی کرد. این وب سایت به کارمندان شرکت اجازه می‌دهد تا گزارش‌های شخصی را ثبت کنند که به افشای روندهای ادامه دار تبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، نابرابری، ایجاد ترس و وحشت، سرکوب، سوءاستفاده و تنبیه ناعادلانه منجر می‌شد.طبق گزارش منتشر شده، پاریش به‌دلیل حذف فایل‌هایی از دستگاه‌های محل کار طی تحقیقات داخلی اخراج شده است. فایل‌های مورد بحث در حقیقت اپ بوده‌اند و فقط نام ۳ مورد آنها (رابین هود، گوگل درایو و پوکمون گو) فاش شده است.پاریش دومین کارمندی است که در ماه‌های اخیر پس از تلاش برای گزارش کشمکش‌های داخلی از اپل اخراج شده است.در اواسط ماه سپتامبر نیز اشلی گوویک به‌ دلیل افشای اطلاعات محرمانه مربوط به محصول از اپل اخراج شد. اطلاعاتی که گوویک افشا کرده بود شامل شکایاتی از آزار بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/11/589305/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها