ایران در ایران


امهال وام کرونای مراکز گردشگری تا پایان ۱۴۰۰

ایران زمین - عزت‌الله ضرغامی با اعلام عضویت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ستاد ملی مدیریت کرونا، از امهال وام کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توئیتر خبر داد: «در ستاد کرونا عضو شدم. در جلسه شنبه ۲۴ مهرماه استمهال وام‌های دریافتی مراکز گردشگری تا پایان ۱۴۰۰ و مفاصاحساب مالیاتی آنان تا آخر آذرماه به تصویب رسید.»
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اوایل تشکیل ستاد ملی کرونا به‌عنوان یکی از اعضا در جلسات حاضر می‌شد، اما تقریباً از میانه سال ۹۹ این عضو هیأت دولت به ستاد کرونا دعوت نشد. هرچند کارشناسان این وزارتخانه در کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ملی کرونا عضویت داشته و پیگیر مطالبات بودند.فعالان گردشگری معتقدند عضویت و حضور نداشتن وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صحن اصلی ستاد ملی کرونا، پیگیری بسیاری از مطالبات را به تعویق انداخته و حتی سوءبرداشت‌هایی را در به نتیجه رساندن و اجرای برخی مصوبات به وجود آورده است که از جمله آنها وتو شدن صدور ویزای گردشگری در صحن ستاد ملی کرونا با وجود تأیید در کمیته‌های زیرمجموعه‌های این ستاد بود که پس از یک سال پیگیری، بتازگی تصویب شده است.
همچنین برخی فعالان گردشگری معتقدند ستاد ملی کرونا از ابتدای تشکیل، برنامه درستی برای سفرهای داخلی و تعیین پروتکل‌های بهداشتی در سفر و همچنین راهکاری برای جبران خسارت‌های وارد شده به صنعت گردشگری نداشته و بدون دریافت نظر کارشناسی، تصمیم‌هایی را گرفته که خسارت مالی و جانی آن بیشتر بوده است. تأکید صرف بر «ممنوعیت سفر» و تعطیلی مشاغل گردشگری، بدون ارائه راهکار از جمله ایرادهایی بود که فعالان و صاحبان کسب‌وکارهای گردشگری به این ستاد وارد کرده‌اند.

اولتیماتوم به دستگاه‌های دولتی برای تخلیه نوار ساحلی مکران

زاهدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و فنی توسعه مناطق وزارت کشور گفت: اراضی ساحلی اراضی مردمی هستند و هیچ دستگاه دولتی یا خصوصی بجز برخی دستگاه‌های خاص که قانون برای آنها تعیین کرده حق ندارند این اراضی را در تصرف خود قرار دهند و حصارکشی کنند و باید حداکثر تا هفته آینده نسبت به تخلیه اراضی اقدام شود.
به‌گزارش ایسنا، «بابک دین پرست» در نشست بررسی موانع و مشکلات پروژه‌های سواحل مکران افزود: جنوب ایران بالغ بر ۲۷۸۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد که در میان چهار استان از جمله سیستان و بلوچستان تقسیم شده و این نوار ساحلی جزو اموال مردم به شمار می‌رود، لذا باید بتوانند از ظرفیت آنها استفاده کنند اما تعدادی از دستگاه‌ها علاوه بر دخل و تصرف، بیش از ۱۵۹ کیلومتر از اراضی را اقدام به حصار کشی و پیشگیری از ورود مردم به آن محدوده نیز کرده اند که اگر این موضوع طی یک هفته آینده در سطح استانی رفع نشود پس از آن در سطح ملی اقدام و برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: سازمان توسعه سواحل مکران با هدف اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تدوین و ابلاغ شد اما در فرایند اجرای این راهبرد استراتژیک مشکلاتی هم وجود داشت که نبود ساز و کاری مناسب برای پیگیری و اجرای پروژه‌ها یکی از آنها بود و شکل‌گیری سازمان توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و با جدیت در حال پیگیری است. دین‌پرست افزود: مسیر اجرای پروژه‌های سواحل مکران در برخی مناطق فاقد برق و آب بودند و حتی در نقاطی هم آنتن دهی تلفن همراه امکان پذیر نبود در حالی که اینها از ملزومات اجرای پروژه‌ها هستند. لذا باید در سند توسعه سواحل مکران این استان طی ۱۰ روز آتی برای رفع مشکلات بازنگری شود.

کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی شیرین شد

ساوه - همزمان با فصل برداشت انار، طرح شجره طیبه همانند سنوات قبل در شهرستان ساوه آغاز و کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی شیرین شد.به گزارش فارس، طرح شجره طیبه حدود 3 سال است به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه به‌صورت جدی اجرا می‌شود که در آن باغداران با اهدای میوه یک یا چند درخت به نیازمندان علاوه بر اهدای زکات مستحبی، محصول باغ‌های خود را به سفره نیازمندان می‌رسانند.
در این طرح که در روستاهای سراسر شهرستان اجرایی می‌شود باغداران با نصب یک پلاک روی درخت خود، پس از به ثمر رسیدن میوه و محصول، آن را برای توزیع بین نیازمندان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می‌دهند.
رئیس کمیته امداد ساوه در حاشیه اجرای این طرح در روستای یل آباد که همزمان با برداشت انار در باغ‌های ساوه آغاز شده، گفت: طرح شجره طیبه با هدف بهره‌مندی خانواده‌های محروم از محصولات باغ‌ها در چهارمین سال متوالی در شهرستان ساوه در حال اجراست.حسین ذبیحی با بیان اینکه طرح پلاک کوبی به‌عنوان یک طرح ابتکاری و خداپسندانه با قوت خود در این شهرستان ادامه یافته، افزود: طبق پیش‌بینی انجام شده امسال 30 تن از محصولات در طرح شجره طیبه با حفظ کرامت انسانی بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

باغداران مازندرانی برای برداشت کیوی عجله نکنند

ساری - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه بهترین زمان برداشت کیوی آبان ماه است، گفت: باغداران از برداشت زود هنگام کیوی به‌ دلیل پایین بودن قند، ترش مزه بودن و نداشتن عطر و طعم واقعی در رقابت با بازار پسندی خودداری کنند.
به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید حسین اسلامی افزود: کیوی در مقایسه با سایر درختان نیمه گرمسیری با آفات و بیماری‌های کمتری مواجه بوده و خسارت زیادی از این نظر متحمل نمی‌شود و مقاومت آن به سرما بیش از مرکبات است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: ۳۵۰ هکتار از باغ‌های کیوی این شهرستان بارور است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ تن کیوی برداشت شود.
وی افزود: بهترین نوع کیوی برای صادرات،«هایوارد» است که به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

حل مشکلات بشاگرد نیازمند اعتبارات ویژه است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: مشکلات بشاگرد با اعتبارات جاری و عمرانی قابل‌ حل نیست و رفع مشکلات این شهرستان نیازمند بودجه و اعتبارات ویژه است.
به‌ گزارش خبرگزاری فارس، مهدی دوستی افزود: این شهرستان با مجموعه‌ای از مشکلات مختلف در زمینه‌های راه، آب، برق، زیرساخت‌های آموزش و اشتغال مواجه است و برای تسریع در امور این شهرستان بایستی منابع جدیدی برای آن پیش‌بینی شود.وی با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان بشاگرد، گفت باید با اقدامی سریع و در کوتاه مدت، امکانات آموزشی لازم برای تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان فراهم شود که این موضوع جدی پیگیری خواهد شد و پس از آن کارهای دائمی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

آبیاری سیار باغ‌های استان اصفهان تا آخر مهر

اصفهان - رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: آبیاری سیار باغ‌های در معرض خشکی این استان که از ماه‌های گرم امسال و با هدف حفظ درختان آغاز شده بود تا آخر مهر ادامه دارد.
به‌گزارش ایرنا، عباسعلی جمشیدی مساحت این باغ‌ها را بالغ بر ۲۰ هزار هکتار برآورد کرد و افزود: بیشتر آنها در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد، اصفهان و مبارکه قرار دارند.
وی با بیان اینکه آبرسانی با تانکرهای ۱۰ تا ۳۰ متر مکعبی در سطح شهرستان‌ها انجام شده است، ادامه داد: آبرسانی‌های امسال با توجه به وسعت خشکسالی و کاهش چشمگیر بارش‌ها بیش از سال‌های گذشته و افزون بر چهار هزار مورد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/12/589310/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها