اخبار


پدر جسد دخترش را به چاه انداخت

گروه حوادث/ مرد جنایتکار بعد از قتل دختر جوانش جسد او را داخل چاهی عمیق انداخت و متواری شد.
 به‌ گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، 21 مهر امسال زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرمان تماس گرفت و از قتل دختر 22 ساله‌اش به‌دست شوهر خود خبر داد. وقتی مأموران پلیس رفسنجان به خانه این زن رفتند، وی گفت: چند دقیقه قبل شوهرم که از اتباع افغانستان است با من تماس گرفت و گفت دخترمان را کشته و جسدش را داخل یک چاه در بیرون شهر انداخته است.
بلافاصله مأموران پلیس به‌همراه امدادگران آتش‌نشانی به محلی که مرد جنایتکار گفته بود در نزدیکی دانشگاه رفسنجان رفته و با تلاش بسیار جسد دختر جوان را از عمق 120 متری چاه بیرون کشیدند.
«ایمان شهسواری» دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان در این باره گفت: روز جمعه 23 مهر گزارشی مبنی بر قتل یک دختر به پلیس آگاهی داده شد که بلافاصله این موضوع در دستور کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تیمی در این رابطه تشکیل شد. بررسی‌ها از خانواده وی ادامه پیدا کرد تا بعد از پیگیری جدی پلیس، محل جسد در چاهی به عمق ۱۲۰ متر در نزدیکی دانشگاه کار رفسنجان پیدا شد.
شهسواری ادامه داد: پدر دختر متواری است و اکنون دستور بررسی و تحقیق درباره مظنون به قتل و افراد مرتبط با قتل داده شده تا با دستگیری آنان ابعاد قتل روشن شود. جسد مقتول برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ارجاع شده و به احتمال قوی علت قتل، مسائل ناموسی بوده است.

قتل مرموز خواننده افغانستانی

گروه حوادث/ جسد خواننده افغانستانی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده در حالی کشف شد که همسرش می‌گوید آخرین بار به‌دنبال تماس یک زن ناشناس از خانه خارج شده بود.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر 8 مهر مردی رهگذر در تماس با پلیس از کشف جسد مرد جوانی خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس محمد تقی شعبانی آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد افغانستانی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
در بازرسی از جیب‌های وی هویت او کشف و خانواده‌اش شناسایی شدند. در تحقیقات از خانواده مقتول، همسر او به تیم جنایی گفت: همسرم خواننده زیرزمینی است و در مجالسی که هم ولایتی هایمان برگزار می‌کنند آواز می‌خواند و ازاین راه کسب درآمد می‌کند. روز حادثه مسعود یکی از اقوام شوهرم میهمان ما بود.
بعد از رفتن او تلفن همراه شوهرم به صدا درآمد. من صدای زنی را پشت خط شنیدم و همسرم برای دیدار با آن زن خانه را ترک کرد. هرچه هم پرسیدم کجا می‌روی و پشت خط چه کسی بود، جواب درستی به من نداد.در تحقیقات صورت گرفته باتوجه به اینکه مسعود آخرین نفری بود که مقتول را زنده دیده بود به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد.
وی در تحقیقات منکر قتل شد و گفت: من در خانه مقتول میهمان بودم و بعد هم برای انجام کارم به شهرستان رفتم. به همین دلیل از سرنوشت او اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی برایش رقم خورده است.
به دستور بازپرس جنایی مسعود به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و تحقیقات برای شناسایی زن جوانی که با قربانی جنایت تماس گرفته بود نیز ادامه دارد.

پلیس در تعقیب زن تبهکار

گروه حوادث/ زن تبهکار که در یک نقشه حرفه‌ای مرد ثروتمندی را ربوده و با همدستی مردی افغانستانی به قتل رسانده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 26 تیر امسال مرد جوانی نزد پلیس رفت و از ناپدید شدن پدرش خبر داد. مرد جوان گفت: پدرم وضع مالی خوبی دارد اما از روز قبل که برای انجام کاری از خانه بیرون رفت دیگر برنگشت و ناپدید شده است.
آدم ربایی یک میلیاردی
با شکایت پسر جوان تحقیقات برای یافتن مرد 55 ساله آغاز شد. در حالی که مأموران بررسی‌ها برای یافتن مرد میانسال را آغاز کرده بودند، پسر وی به اداره آگاهی رفت و این بار راز آدم ربایی یک میلیاردی را برملا کرد.
او گفت: بعد از ناپدید شدن پدرم، مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و مدعی شد که پدرم نزد او است. او شرط آزادی پدرم را پرداخت یک میلیارد تومان عنوان و تهدید کرد که اگر از این ماجرا به پلیس حرفی بزنیم پدرم را می‌کشد. ما هم از ترس اینکه برای پدرم اتفاقی رخ دهد بدون آنکه به پلیس حرفی بزنیم، یک میلیارد طلا و دلار به آنها دادیم اما از پدرم خبری نشد.
کشف جسد
در حالی که تحقیقات برای یافتن گروگان یک میلیاردی ادامه داشت، مأموران گشت کلانتری در بزرگراه امام رضا(ع) جسد مرد میانسالی را کشف کردند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.
در بازرسی از جیب‌های قربانی مدرک شناسایی که هویت او به‌دست بیاید پیدا نشد اما در ادامه تحقیقات مشخص شد وی همان مرد ثروتمند گمشده است.
دستگیری متهمان
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره آگاهی موفق به دستگیری2 متهم در این پرونده شدند. در تحقیقات حفیظ به جنایت اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل در پارکی نشسته بودم که مرد جوانی به سراغم آمد. او سر صحبت را باز کرد و پیشنهادی وسوسه انگیز به من داد. او گفت مرد ثروتمندی را می‌شناسد که اگر او را برباییم پول خوبی به من می‌رسد. وسوسه‌های آن روز مرد جوان باعث شد که نقشه آدم ربایی را اجرا کنم.
او ادامه داد: من هم برای این کار از زن جوانی به‌نام نازنین کمک خواستم و قرار شد او به بهانه کار با مرد ثروتمند ارتباط بگیرد. بعد از مدتی هم به بهانه‌ای او را به محل قرار که اتاقک کوچکی در نزدیکی پارک بعثت بود، کشاند. زمانی که وی وارد اتاقک شد من او را خفه کردم. بعد هم جسدش را در کنار بزرگراه امام رضا(ع) انداختیم.
بدین ترتیب با اعترافات حفیظ  تحقیقات برای دستگیری نازنین آغاز شد اما ردی از وی به دست نیامد تا اینکه بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت درخواست کرد تصویر نازنین به‌عنوان یکی از متهمان پرونده منتشر شود تا چنانچه کسی از مخفیگاه و محل زندگی او اطلاع دارد به پلیس 110 یا بازپرسی شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت اطلاع دهد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/13/589317/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها