درخشش صابر کاظمی این بار در مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا

قهرمانی سیرجانی‌ها در قاره کهن



گروه ورزشی/مرحله ‌نهایی بیست‌ و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با چهار دیدار در تایلند برگزار شد. در دیدار نهایی تیم فولاد سیرجان نماینده ایران به مصاف العربی قطر رفت و 3-1 (25 - 19، 21 - 25،
25 – 23 و  25 - 22) این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. نماینده ایران در مرحله مقدماتی هم تیم العربی را 3-1 شکست داده بود. شاگردان سعید رضایی، سرمربی تیم فولاد سیرجان در شرایطی توانستند به‌عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کنند که تیم‌های مدعی شرق آسیا در این پیکارها حضور نداشتند.
در طرف مقابل سیرجانی‌ها با حضور بازیکنان باتجربه‌ای همچون علیرضا بهبودی و آرمین تشکری وارد این بازی‌ها شدند و در کنار آنها از حضور ستاره‌هایی همچون مهدی جلوه و صابر کاظمی هم استفاده کردند. پیش از مسابقه فینال، دو تیم راتچاسیما تایلند و باروستنیک آلماتی قزاقستان به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده قزاقستان با شکست 3-0 میزبان به مقام سومی دست یافت. در پایان این رقابت‌ها کمیته فنی مسابقات اسامی بازیکنان برتر را اعلام کرد که صابر کاظمی به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن و مهدی جلوه به‌عنوان بهترین مدافع از فولاد سیرجان ایرانیان معرفی شدند. پیش از این هفت تیم باشگاهی ایران حضور در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا را تجربه کرده بودند که شامل تیم‌های پیکان، صنام، سایپا، کاله مازندران، متین ورامین، بانک سرمایه و خاتم اردکان بودند و فولاد سیرجان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شد. مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه‌های آسیا از سال 1999 آغاز شد و نمایندگان ایران تاکنون 22 مدال شامل 15 طلا، 4 نقره و 3 برنز در این رقابت‌ها به دست آوردند. تیم پیکان با کسب 11 عنوان از جمله 7 مقام قهرمانی در سال‌های 2002، 2006 تا 2011 (شش دوره متوالی)، دو نایب قهرمانی در سال‌های 2000 و 2004 و دو مقام سومی در سال‌های 1999 و 2015 در این مسابقات به‌عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می‌شود. نماینده ورامین (2014 و 2019) و بانک سرمایه (2016 و 2017) با دو قهرمانی، صنام با یک قهرمانی در سال 2004 و یک نایب قهرمانی در سال 2002، تیم کاله مازندران با یک مقام قهرمانی در سال 2013 و یک عنوان سومی در سال 2012، خاتم اردکان با یک قهرمانی در سال 2018، تیم فولاد سیرجان با یک قهرمانی در سال 2021 و سایپا با یک مقام نایب قهرمانی در سال 2005، به کار خود در این مسابقات پایان دادند.
داورزنی: والیبال به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مجمع سالانه هیأت والیبال استان قم که دیروز به‌صورت آنلاین برگزار شد، گفت: «والیبال به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده و تیم‌‌های ملی و باشگاهی ایران با نمایشی تحسین برانگیز در مسابقات مختلف، این وظیفه را بخوبی انجام داده‌اند. موفقیت والیبال کشور مرهون زحمات تک‌تک اعضای خانواده بزرگ این رشته ورزشی است و عملکرد آنها باعث می‌شود که تیم‌های ملی والیبال در میادین مهم جهان افتخارآفرینی کنند.
هر چه هیأت‌های استانی فعال‌تر باشند، فرآیند کشف و پرورش استعدادها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف والیبال با موفقیت بیشتری برگزار خواهد شد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/14/589322/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها