هنرمندان در فضای مجازی


صفحات اهالی فرهنگ و هنر طی یکی، دو روز گذشته با مطالبی همچون شادباش زادروز برخی چهره‌های سرشناس این عرصه‌ها همراه بود، بزرگانی که در رأس آنها می‌توان به جواد مجابی اشاره کرد. اطلاع‌رسانی درباره وضعیت تولید فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش و همچنین حضور بین‌المللی فیلم «تی‌تی» به کارگردانی «آیدا پناهنده» هم در این بین به چشم می‌خورد.

حضور شهرام مکری به‌عنوان یکی از داوران بخش اصلی پنجاه و هفتمین دوره جشنواره شیکاگو، حمایت از اکران فیلم «پوست» ساخته برادران ارک در سینماها، آغاز اکران «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها در فرانسه، حمایت از آغاز نمایش سریال «خسوف» مازیار میری در نماوا و تبریک سالروز تولد جواد مجابی پست‌های مشترکی است که در صفحات شخصی اهالی فرهنگ و هنر دیده می‌شود. البته جواد مجابی متولد 22 مهرماه است اما برخی اهالی سینما از جمله احترام برومند، رضا کیانیان، حبیب رضایی و... با یکی، دو روز تأخیر این روز را به این نویسنده، شاعر و منتقد طنزپرداز تبریک گفتند.
رضا یزدانی خواننده، نوازنده گیتار و آهنگساز این روزها با سریال «میدان سرخ» ساخته ابراهیم ابراهیمیان، بازی متفاوتی را تجربه کرده است. 24 مهرماه او وارد 48 سالگی شد و به همین بهانه علاوه بر اهالی موسیقی همچون بابک جهانبخش، علی لهراسبی، بهزاد عبدی و... اهالی سینما هم در پست‌های اینستاگرامی از شادباش تولد رضا یزدانی نوشتند. بهرام رادان، گلاره عباسی، اشکان خطیبی، احسان کرمی، مهتاب کرامتی، سام درخشانی، محسن کیایی و... از جمله چهره‌های سینمایی هستند که این روز را تبریک گفتند.
بهمن فرمان آرا کارگردان سینما در کتابی با عنوان «هفتاد و پنج سال اول به روایت بهمن فرمان آرا» روایتی از کودکی تا هفتاد و چندسالگی داشته و فیلم‌هایش را و اینکه چگونه شد ساخته شدند، مرور کرده است. این کتاب به نویسندگی محسن آزرم زمستان سال گذشته وارد بازار نشر شد. رضا جولایی نویسنده شناخته شده معاصر در صفحه اینستاگرامش، به این اثر پرداخته و نوشته است: «چه روایت رنگارنگی است این «هفتاد وپنج سال....» چه سرد وگرم ها چشیده این آقا بهمن... برای منی که طی سال‌ها تقریباً از کنج اتاقم به ندرت بیرون رفته‌ام مایه حسرت است...می خواهم خودم را تسلی دهم که«همه راه ها مثل همند و در نهایت به جایی نمی‌رسند...» می‌خواهم خودم را گول بزنم با این سخنان حکیمانه، الکی «عرض زندگی مهم است، نه...» یا «عاقبت کار جهان نیستی است...» نمی‌شود. نوشتن با تصویر، با دوربین، دنیای دیگری است که همیشه حسرتش را داشته ام... اما چه می‌شود کرد، شریک نوشته‌های تصویری دیگران هم شدن، آنها که به جای قلم دوربین به دست دارند به مصداق وصف العیش... لذتی دارد.» در بخش دیگر این یادداشت آمده است: «استاد بنویس که نوشته‌هایت هم کم از فیلم هایت ندارد، پر است از رنگ وبو ومفاهیم ومعانی، پر است از زندگی. جانت سلامت که این همه دویده‌ای وخسته نشده‌ای، آرزوی محالی است اگر برایت آرزوی هفتاد وپنج سال عمر دیگر کنم اما امیدوارم لااقل هفت سال ونیم دیگر هم به سلامت روزگار بگذرانی وبنویسی و ما هم به شوخی بگوییم: «عجب حکایت‌ها داشتی کل علی.»
حمید فرخ‌نژاد در صفحه اینستاگرامش مخاطبان را به تماشای فیلم کوتاه «بچه خور» دعوت کرده است. پخش فیلم کوتاه «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی برای اولین بار و به‌طور اختصاصی، از چهارشنبه ۲۱ مهرماه از پلتفرم فیلیمو آغاز شده است. محمدکارت برای این اثر از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی جوایز متعدد و متنوعی را دریافت کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه بزرگ جشنواره اودنسه دانمارک، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم جشن خانه سینما، سیمرغ بهترین فیلم کوتاه آسیایی جشنواره جهانی فجر، نشان شایستگی بهترین کارگردانی جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فیلم کوتاه تهران و... اشاره کرد.
نیکی کریمی ویدیویی از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی‌اش «یک شب» را منتشر کرده و با این عبارات خاطرات ساخت این فیلم با بازی هانیه توسلی را مرور کرده است: «دو ماه بهمن و اسفند هر شب در زمستان کم سابقه و سخت آن سال تهران فیلمبردارى کردیم اما «یک شب» هیچ گاه از خاطر من و دوستانم و همکارانم که این فیلم را بشدت دوست داریم نمی‌رود. فیلمى که آن را با عشق و ایمان ساختیم و سال بعد در بخش مسابقه نوعى نگاه جشنواره کن کاندیدای دوربین طلایی بود.»
سجاد افشاریان در صفحه اینستاگرامش از آغاز پیش فروش سه روز اول نمایش «علاقه‌مندی چنان است که بازجویی» در سایت تیوال خبر داده است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی میلاد اردوبادی و بازی مرجان خاکساری و بهراد سلاح ورزی قرار است آبان‌ماه هر شب ساعت 18 در پردیس تئاتر شهر به روی صحنه برود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7749/16/589339/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها