گزارش خبری


در نشست مشترک وزرای خارجه، میراث فرهنگی و بهداشت تأکید شد
ضرورت توسعه گردشگری سلامت و مذهبی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در یک نشست سه جانبه به بررسی موضوعات مرتبط با فعالیت‌های این سازمان‌ها پرداختند. وزیر امور خارجه بعد از این گردهمایی سه جانبه در نشست خبری مشترک تأکید کرد که دولت سیزدهم بر گسترش گردشگری در همه زمینه‌ها از جمله گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی تأکید دارد.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان با بیان اینکه از آغاز کار با وزرای بهداشت و گردشگری گفت‌وگوهای اولیه‌ای را برای تقویت همکای‌های سه جانبه آغاز کرده‌اند، گفت: امیدواریم از مجاری مختلف بتوانیم ظرفیت‌های هر سه وزارتخانه را تجمیع کنیم و در این مسیر هم ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشیم و هم اقدام فرهنگی در حوزه تمدنی ایران به نحوی عملیاتی شود که ریل‌گذاری جدید در این بخش از فعالیت‌های دولت سیزدهم به شمار بیاید. سیدعزت‌الله ضرغامی نیز اظهار داشت: در هفته‌های گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری را کلید زدند و بسرعت رو به اتمام است. وی با بیان اینکه ۲۰ ماه است، صدور ویزای گردشگری متوقف شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گردشگری، ان‌شاءالله با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم. گردشگری امروز از مصادیق بارز دیپلماسی عمومی است. حتماً سیاست‌های دولت آقای رئیسی تقویت دیپلماسی عمومی است که گردشگری یک رکن مهم آن است. صدور ارزش‌های فرهنگی ما از طریق گردشگری صورت می‌گیرد. اگر زمینه‌های لازم در کشور بدرستی فراهم شود در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزه‌ها خواهیم بود. وزیر گردشگری بیان کرد: ۱۷ حوزه گردشگری داریم که همه مهم هستند. میراث فرهنگی ما جزو استثنائات در سطح جهان است. توریسم دریایی بسیار مهم است و ظرفیت دریایی ما در این حوزه فوق‌العاده است که متأسفانه تا امروز در حد صفر بوده و امیدواریم با زحمات در وزارت خارجه و همکاری مدیران ما در حوزه درمان و آموزش پزشکی بزودی شاهد ورود گردشگران خارجی و استفاده از همه مزیت‌های آن برای رشد کشور باشیم.

برنامه‌ریزی برای احیای جهاد سازندگی

جلسه دیدار جمعی از گروه‌های جهادی جوانان با معاون اول رئیس‌جمهوری عصر یکشنبه برگزار شد.به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به طرح موضوع احیای جهاد سازندگی از سوی رئیس‌جمهوری گفت: برای احیای جهاد سازندگی باید با مشارکت و همفکری همه جهادگران به مدل و طرحی جامع دست پیدا کنیم به نحوی که خاطره شیرین فعالیت جهاد سازندگی در ذهن مردم زنده شود.معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به نظرات و دیدگاه‌های مختلف در خصوص نحوه احیای جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: طرح موضوع احیای جهاد سازندگی با هدف استفاده از ظرفیت همه گروه‌های جهادی صورت گرفته است و در این مسیر نباید هیچ یک از ظرفیت‌ها، تشکیلات و گروه‌های جهادی تضعیف یا از رشد آنها جلوگیری شود و در این میان آنچه دارای اهمیت مضاعف است، احیای محتوایی جهاد سازندگی است.مخبر بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق از تأسیس تا انحلال جهاد سازندگی تأکید کرد و از مجمع جهادگران کشور و نمایندگان گروه‌های جهادی جوانان خواست پیش‌نویس و گزارش اولیه خود را در خصوص چگونگی و نحوه احیای جهاد سازندگی ارائه دهند.در این جلسه که رئیس سازمان بسیج سازندگی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، جمعی از اعضای مجمع جهادگران کشور و نمایندگان گروه‌های جهادی جوانان نیز حضور داشتند، اهم دغدغه‌ها و دیدگاه‌ها درخصوص نحوه احیای جهاد سازندگی و ضرورت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی، توسعه روستاها و مناطق محروم کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نمایندگان گروه‌های جهادی اعلام کردند که همه توان و ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی به محرومان و سازندگی کشور در اختیار دولت قرار خواهند داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7751/3/589593/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها