اخبار




تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با هدف تولید پایدار برق

تامین کافی سوخت زمستانی نیروگاه‌ها برای تضمین تولید پایدار و مستمر برق در فصل زمستان اهمیت زیادی دارد و بر این اساس، رییس‌جمهوری چندی پیش در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر آن تاکید کرد.
محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی در رابطه با وضعیت تامین سوخت نیروگاهی گفت: تلاش خواهیم کرد تا حد امکان این نگرانی برطرف شده یا کاهش یابد.
وی درباره وضعیت فعلی تامین سوخت نیروگاه‌ها افزود: اکنون روند تامین سوخت نیروگاه ها از سوی وزارت نفت به‌طور مداوم درحال انجام است و هم از نظر سوخت گاز و هم سوخت مایع کار تامین به‌طور مستمر در حال انجام است.مدیرعامل برق حرارتی ادامه داد: الان وضعیت مخازن نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته در همین زمان وضعیت مطلوب‌تری دارد و میزان سوخت مایع هم نسبت به گذشته بهتر شده است.
طرزطلب بیان‌داشت: البته باید دید وضعیت مصرف گاز در کشور به چه شکلی خواهد شد و مشترکان چه میزان گاز مصرف خواهند کرد و بر این اساس چقدر گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تامین خواهد شد و مخازن چقدر می توانند سوخت مورد نیاز نیروگاه های حرارتی را تامین کنند؟
وی درباره احتمال استفاده از مازوت در برخی نیروگاه‌ها گفت: این امر بستگی به میزان مصرف گاز و برق در زمستان خواهد داشت و پیش بینی ما آن است که استفاده از سوخت مازوت اجتناب ناپذیر خواهد بود.مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه‌داد: ۱۶ نیروگاه وجود دارد که می توانند از سوخت مازوت
استفاده کنند./ ایرنا


آغاز ماراتن تولید و مصرف گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با شروع فصل سرما دغدغه تامین گاز کشور به وجود می‌آید؛ برای این موضوع مهم به دستور معاون وزیر در امور گاز کمیته ای تشکیل شده که در گازرسانی به مشترکان وقفه ای ایجاد نشود، البته برای موضوع نیازمند همراهی جدی مشترکان هستیم.
محمد عسگری، با اشاره به آغاز به‌کار کمیته سوخت شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: هدف این کمیته برنامه ریزی برای تامین گاز پایدار مشترکان در فصل سرماست شرایط تامین گاز در زمستان هیچ زمانی مطلوب نبوده اما برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های لازم صورت گرفته که بتوانیم بدون ایجاد مشکل از فصل سرما عبور کنیم لذا با توجه به اینکه اولویت شرکت گاز این بوده که سوخت‌رسانی بدون وقفه صورت بگیرد، این کمیته تشکیل شده است تا تدابیر لازم اتخاذ شود.
به گفته وی، در این بین از تمام مردم نیز تقاضا داریم که نسبت به مصرف گاز دقت بیشتری داشته باشند و دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۲ درجه را رعایت کنند، بی شک گذر از فصل سرما با تامین گاز پایدار بدون همراهی مردم تحقق نمی یابد بنابراین تقاضا داریم مشترکان نسبت به این مهم هوشیار باشند./ ایسنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7751/6/589609/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها