اخبــــــــار


تأکید اژه‌ای بر برخورد قاطع با دست‌اندازان به حقوق مردم

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه مصمم است با دست‌اندازان به حقوق مردم و بیت‌المال و کسانی که سد راه مردم می‌شوند برخورد قاطع کند.بنا به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها و عوامل آنها به اشکال مختلف در حال گسترش جنایات ضد بشری در جهان هستند و در طول تاریخ و دهه‌های اخیر اقدامات رذیلانه علیه ملت‌های آزادیخواه جهان انجام داده‌اند، از مسلمانان جهان خواست که در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و فریب و نیرنگ آنها را که به‌دنبال تفرقه افکنی در امت اسلام هستند نخورند و اجازه ندهند شیاطین به اهداف شوم خود برسند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به عملیات های تروریستی علیه شیعیان در قندور افغانستان، از غریب آبادی معاون جدید بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر خواست که با کمک وزارت امور خارجه و دیگر نهاد‌های ذیربط، این جنایات و اقدامات نظامی و شبه نظامی و دیگر جنایاتی که نظام سلطه در طول سالیان دراز علیه ملت ایران انجام داده را با فوریت از طریق مجامع حقوقی بین‌المللی و دادگستری تهران پیگیری کند. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به همکاران خود در دستگاه قضا گفت: امر قضا سخت و حجم کار ما بالاست و گرفتاری‌ها و مشکلات هم وجود دارد، اما این مشکلات و حرف و حدیث‌هایی که برخی معاندان یا حتی خیرخواهان کم اطلاع مطرح می‌کنند نباید ما را از مأموریت اصلی خود که پیشگیری از جرم و قضاوت به حق و فصل خصومت‌هاست، باز دارد و از جاده عدل و انصاف خارج کند.

قالیباف در جلسه کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت:
اینستاگرام بسته نمی‌شود، جلسات کمیسیون علنی است

نخستین نشست رسمی کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی عصر یکشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ جلسه‌ای که قالیباف در آن تا حدودی به دغدغه‌های مردم در‌خصوص فضای مجازی پاسخ داد و تأکید کرد که قرار نیست شبکه‌های اجتماعی و از جمله اینستاگرام بسته شود. به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس در این نشست با بیان اینکه متأسفانه جریان‌های تخریبی در این میان به راه افتاد که مجلس قصد دارد پشت درهای بسته قانونگذاری کند، گفت: مگر می‌شود پشت درهای بسته یکی از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد. البته در همین قانون اساسی جلسات غیرعلنی نیز برای مجلس پیش‌بینی شده اما به دلیل این جوسازی‌ها باید عنوان کنم که امروز شاهد حضور بخش‌های مختلف کارشناسی مجلس از حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی و آموزشی در این کمیسیون هستیم که هر یک متخصصین حوزه‌های خود بوده و من مطمئنم که این طرح با دقت و توجه شکل خواهد گرفت. او تأکید کرد: اطلاع‌رسانی و اخبار این کمیسیون مشترک نیز از مجموعه خبرگزاری خانه ملت و سایر رسانه‌ها به صورت علنی منعکس خواهد شد.
او گفت: نباید تحت فضاسازی گروه‌های خاص و فشارهای خارج از کشور که اینها قصد دارند پلتفرم‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی را ببندند قرار بگیریم، این کمیسیون به دنبال چنین مسائلی نیست و به دنبال قانونگذاری و پر کردن خلأ‌های قانونگذاری است. قالیباف  با اشاره به اینکه اعلام کرده‌اند که قصد داریم اینستاگرام را ببندیم در حالی که بخشی از زندگی مردم در این حوزه است، ادامه داد: باید قانونگذاری کنیم و نظمی به این فضا بخشیده شود مانند تمامی کشورهای دنیا، این امر طبیعی است که قانونگذار در چهارچوب قانون انجام می‌دهد.

نماز جمعه تهران این هفته برگزار می‌شود

مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه‌ای به مناسبت بازگشایی نماز جمعه تهران (جمعه ۳۰ مهر) از مردم و مسئولان خواست در این مراسم عبادی و سیاسی بار دیگر حضوری حماسی، باشکوه، دشمن‌شکن و وحدت‌آفرین در نمازجمعه ام‌القرای جهان اسلام داشته باشند. به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه گذشته، پس از فرود هر موج سرکش کرونا که مجالی برای اقامه مجدد نمازجمعه تهران فراهم می‌شد، بر‌اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام و پیگیری شد و البته هر‌بار، با طغیان مجدد این ویروس منحوس، فرصت ادای این فریضه الهی سلب می‌شد، آمده است: اکنون که پس از اجرای موفق طرح واکسیناسیون و عبور از موج پنجم کرونا، زمینه برای اجتماع وحدت‌بخش و انسجام‌آفرین مؤمنین در عید جمعه و در آستانه ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) فراهم شده است، بر خود فرض می‌دانیم از مواجهه مسئولانه و دلسوزانه ستاد ملی مقابله با کرونا که برای برگزاری حداکثری نمازهای جمعه در ۸۹۱ پایگاه سراسر کشور، در قریب به ۲ سال گذشته، همکاری قابل قبولی داشتند و همچنین از این ستاد، به‌عنوان فرمانده واحد میدان مقابله با کرونا در دولت جدید که زمینه را برای تکمیل این شبکه نورانی، با پیوستن پایتخت به برگزارکنندگان نمازجمعه فراهم کردند، صمیمانه سپاسگزاری کنیم.

توافقات اولیه با عراق در زمینه تولید برق

ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در عراق با عادل کریم، قائم مقام وزیر برق عراق دیدار و دو طرف درخصوص تحولات تولید کنونی برق در عراق و روابط میان دو کشور رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز، مسجدی در این دیدار بر آمادگی ایران برای همکاری دوجانبه با عراق در زمینه تولید برق و پر کردن شکاف‌های موجود میان عرضه و تقاضا از طریق راه حل‌های جایگزین تأکید کرد. سفیر کشورمان گفت: توافق اولیه‌ای بر سر اختصاص نیروگاه‌های تولید برق در داخل خاک ایران برای تولید و صادرات انحصاری برق به عراق وجود دارد و این نیروگاه‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با سیستم برق ایران ندارند. وی گفت: این امر نیازمند امضای برخی قراردادها و توافقنامه‌ها است و باید مذاکرات اولیه بر سر قیمت‌ها که به نفع دو کشور باشد انجام گیرد و همه این امور در راستای تقویت همکاری میان دو کشور است. از سوی دیگر، عادل کریم از این ابتکارعمل استقبال کرد و گفت که عراق آماده امضای قرارداد مشابه  به مدت 5 سال است زیرا این کشور برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در زمینه تولید برق دارد. وی همچنین بر تمایل وزارت برق عراق برای ادامه همکاری با ایران در زمینه صادرات گاز به این کشور از طریق توافقات راهبردی تأکید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7751/2/589670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها