اخبار


وزیر ارتباطات اعلام کرد
اتصال همه روستاها به اینترنت پرسرعت تا پایان سال 1401

«برنامه‌ریزی شده تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور به شبکه پر سرعت اینترنت متصل شوند که البته این کار بسیار سختی است ،زیرا روستاهای باقی مانده روستاهایی در مناطق صعب العبور هستند،اما این نوید را می‌دهیم».به‌ گزارش ایسنا ،عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان خبر فوق گفت: در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف این بوده تا وزارت ارتباطات تا آخر سال ۱۴۰۰، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی) متصل کند که در حال حاضر با اندکی اغماض این کار در حال انجام است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید از زیر ساخت‌های ارتباطی برای توسعه اقتصاد روستاها استفاده کرده  و بتوانیم دستاوردها و مزیت‌های روستا را بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در روستا را در بستر شبکه ارتباطی فعال کنیم.


نظر مثبت شورای رقابت با افزایش تعرفه تلفن ثابت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از نظر مثبت شورای رقابت برای افزایش تعرفه تلفن ثابت و بررسی این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات خبر داد.
به گزارش مهر، محمدرضا بیدخام با اشاره به درخواست و پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای افزایش نرخ‌های خدمات مخابراتی که چندین سال است بدون تغییر باقی مانده است، گفت: شرکت مخابرات ایران در راستای تغییر مدل تعرفه‌گذاری و افزایش نرخ تلفن ثابت، پیشنهاد خود را به شورای رقابت ارائه کرده است که این شورا در زمینه افزایش قیمت این تعرفه‌ها با توجه به افزایش قیمت سایر هزینه‌ها، نظر مثبت خود را اعلام کرد.
وی گفت: درخواست مخابرات برای تغییر تعرفه‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است و این درخواست هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در دست بررسی است.
بیدخام در پاسخ به این سؤال که مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها چه رقمی را پیشنهاد داده است، افزود: این پیشنهاد مربوط به یک عدد خاص نبوده و برای نرخ خدمات تلفن ثابت، یک فرمول پیشنهاد شده است. به بیان دیگر تغییر مدل تعرفه‌گذاری این خدمات پیشنهاد داده شده است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران پیشنهاد افزایش چندین برابری نرخ تلفن ثابت را رد کرد و گفت: هنوز خروجی این پیشنهاد مشخص نیست و تا زمانی که فرمول پیشنهادی تأیید نشود، نمی‌توان برآورد کرد که نرخ این خدمات چه مقدار افزایش خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7755/11/589980/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها