اخبـــــــار


وزیر بهداشت:
نمی‌توانیم درمان مردم را معطل تأخیر و تعجیل تصمیم‌گیری این و آن کنیم

وزیر بهداشت  گفت: وقتی که در تیر ماه میزان واکسیناسیون را بررسی می‌کنیم، حدود پنج میلیون دوز واکسن تزریق شده بود، اما امروز به ۸۴ میلیون دوز رسیدیم و ۷۹ میلیون دوز در طول 2.5 ماه تزریق شد که رکوردی جهانی است.  به گزارش ایسنا، بهرام عین‌اللهی در جلسه تودیع و معارفه رؤسای کل سازمان نظام پزشکی، گفت: ما طبیبیم ما جامعه سلامتیم، نه صنعتگریم، نه تاجریم و نه سیاستمدار و باید قدر خودمان را بدانیم. بنابراین نمی‌توانیم درمان مردم را معطل تأخیر و تعجیل تصمیم‌گیری این و آن کنیم و جان مردم مهم‌ترین اولویت ماست. ما در اسرع وقت باید جان مردم را درمان کنیم.

جایگزینی بخش‌های دولتی به جای مردم اشتباه راهبردی و تاکتیکی بود
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی و تکریم و معارفه رئیس سازمان نظام پزشکی   گفت: ما در بخش‌های دولتی خود را جایگزین مردم کرده‌ایم و این اشتباه راهبردی و تکنیکی ما است. محمدباقر قالیباف تأکید کرد: اگرچه ضعف‌هایی در سازمان‌هایی همچون نظام مهندسی و پزشکی با وجود تمام نقاط قوت‌شان وجود دارد، اما باید در راستای از بین بردن این ضعف‌ها تلاش کرد تا کشور به جلو پیش رود و ضعف‌های بخش‌های دولتی و اداری را پوشش دهند. او که بر این باور است نخستین وظیفه سازمان نظام پزشکی رسیدگی و توجه به بیماران و سلامت آنان است، گفت: هر چند به لحاظ ثانوی یک مجموعه صنفی است که باید در اینجا هم برای حرکت در مسیر اصلی خود تلاش کند.

آخرین تصمیمات وزارت علوم درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین تصمیمات وزارت علوم درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. محمدعلی زلفی گل به باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضوری شدن ترم آینده گفت: بحث ویروس با جهش‌هایی که دارد و مشکلاتی که ایجاد می‌کند، نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیق و علمی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم آینده یا بهمن داشته باشیم، اما رویکردمان این است تا با تلاش‌های انجام شده و تا جایی که مشکلی برای سلامتی دانشجویان ایجاد نمی‌شود آموزش‌های دانشگاهی را به صورت حضوری آغاز کنیم.

123 فوتی جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۸۵ میلیون دوز فراتر رفت و براساس گزارش مذکور تاکنون ۵۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۰ نفر دوز اول، ۳۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۴۰ نفر دوز دوم و ۸۱ هزار و ۵۳۷ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۷ دوز رسیده است.   همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی از روز 6 آبان تا هفتم آبان، ۹۸۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۲۸۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۰۲ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی ، ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/7/590360/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها