ایران در ایران


راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

ساری - با توجه به تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطارهای گردشگری، شرکت رجا اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است.
معاون اجرایی شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با اعلام این خبر گفت: حرکت قطار گردشگری شیرگاه روز جمعه هفتم آبان(دیروز) انجام گرفت و  چهاردهم آبان ماه جمعه آینده) نیز انجام می گیرد.
رضا عصاری با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در این قطار رعایت و قطار قبل از حرکت ضدغفونی خواهد شد، افزود: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک بین آنها توزیع می‌شود. وی بازدید از تپه میل شهرری، دشت کویر، کوه اژدها و تپه‌های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش‌های جنی و کوه‌های حیرت‌انگیز سیمین‌دشت و زرین‌دشت و کبوتردره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... را از جاذبه‌های گردشگری این سفر نام برد.
معاون اجرایی شرکت رجا با اعلام اینکه ساعت حرکت از ایستگاه راه‌آهن تهران ۶:۴۵ صبح و ساعت بازگشت به ایستگاه تهران ۱۲ شب است، گفت: استفاده از قطار اختصاصی گردشگری، وجود راهنمای مجرب، بیمه گروهی و انفرادی، پذیرایی بسته‌بندی شده شامل: صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده، همچنین برنامه‌های سرگرم‌کننده از خدمات شرکت رجا در این سفر است.
عصاری افزود: هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در‌خصوص برنامه سفر با قطارهای گردشگری، تخفیفات، نحوه‌ خرید بلیت و طرح‌های مربوط به سفرهای گروهی، علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir با سامانه‌ ‌ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.

تشویق پنبه‌کاران سیستان و بلوچستان برای توسعه و کاشت مکانیزه

زاهدان - پنبه‌کاران سیستان و بلوچستان برای توسعه و کاشت مکانیزه این محصول تشویق می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر امور فناوری‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با این هدف، دو دستگاه «ردیف کار» مخصوص پنبه خریداری شده است و در مناطقی که کشت پنبه را شروع کنند به‌صورت الگویی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
محمدپور همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۴دستگاه انواع تراکتور به‌ همراه ادوات، ١۵دستگاه کمباین و ۵ دستگاه دروگر به بهره برداران بخش کشاورزی استان واگذار شده است.
طوقی مدیر امور عشایر سیستان و بلوچستان هم گفت: همچنین ۱۵ دستگاه تراکتور برای جابه‌جایی و حمل دام به عشایر شمال استان اختصاص یافت.

افزایش سرعت عملیات اجرایی سد «شوریجه» سرخس به منظور تأمین آب مشهد

مشهد - استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان گفت: تأمین آب استان از سایر بخش‌ها نیز مد نظر است چنانکه به منظور تأمین آب مشهد، افزایش سرعت احداث سد شوریجه سرخس نیز مدنظر ما قرار دارد.
یعقوبعلی نظری با بیان اینکه مشهد از جمله شهرهایی است که به علت شیوع کرونا آسیب‌های بسیار زیادی را متحمل شد، اظهار کرد: مشهد شهری زائرپذیر است و شیوع کرونا این شهر را از حضور زائر محروم کرد و همین مسأله باعث بروز مشکلاتی در حوزه اقتصاد مشهد شد. بیکاری افزایش یافت و بخش‌های اقتصادی شهر آسیب دید.
وی افزود: در خراسان رضوی، سرمایه‌گذاران در راستای خدمت به زائرین و مجاورین فعالیت می‌کنند، لذا ما نگاهی جدی نسبت به حمایت از این حوزه داریم.
استاندار خراسان رضوی درخصوص طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان بیان کرد: ساخت خط لوله این طرح از مشهد، در همین ماه آغاز خواهد شد. این طرح در استان ما احتمالاً تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید و آبی که از این طریق وارد استان می‌شود، بیشتر در حوزه صنعت به کار گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب مقدم بر مدیریت تأمین آن است، ادامه داد: ۸۵ درصد مصرف آب مربوط به حوزه کشاورزی است و خوشبختانه مصرف آب در این حوزه بدون اینکه از تولید کاسته شود، به شکل خوبی مدیریت شده است. این اعمال مدیریت باید در سایر حوزه‌ها نیز انجام شود.
نظری با تأکید بر اهمیت استفاده از پساب مشهد، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر ۷۰ درصد پساب مشهد تصفیه نمی‌شود، در حالی‌که بر اساس اعلام کارشناسان، با استفاده از این پساب تصفیه‌شده می‌توان ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را آبیاری و حتی آب مورد نیاز در بخش صنعت را هم تأمین کرد.

جمع‌آوری زباله‌های «بام شهر» خرم‌آباد توسط خبرنگاران

لرستان -  پویش طرح جمع‌آوری زباله‌های بام شهر خرم‌آباد توسط اصحاب رسانه لرستان برگزار شد.
پویش طرح جمع‌آوری زباله‌های بام شهر خرم‌آباد با شعار «احترام به طبیعت، احترام به زندگی» با حضور اصحاب رسانه لرستان روز جمعه برگزار شد. در این برنامه که با استقبال خوب اصحاب رسانه لرستان مواجه شد، زباله‌های رها شده در بام خرم‌آباد با کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری شد. گفتنی است بام لرستان، بزرگترین مجتمع تفریحی غرب ایران به شمار می‌آید.









آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/8/590364/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها