وزیر ارتباطات:

فرصت‌های فضای مجازی بیش از تهدیدات آن است


عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک‌روزه خود به شهر قم و دیدار با تعدادی از علما و مراجع عظام بر اینکه فرصت‌های فضای مجازی بیش از تهدیدات آن است، تأکید کرد.
به گزارش «ایران»، وزیر ارتباطات در این دیدارها به اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی مردم پرداخت و گفت: امروز {بستر} زندگی مردم اعم از آموزش، کسب‌وکار و خدمات روزمره به فضای مجازی گره خورده است.
زارع‌پور با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات افزود: ما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال ایجاد شبکه‌ای پرسرعت برای خدمات بهتر به مردم هستیم و این به معنی قطع اینترنت جهانی نیست. وی گفت: تحقق دولت الکترونیک می‌تواند باعث حل مشکلات و ارتقای کارآمدی نظام اداری و از بین بردن زمینه‌های فساد و حذف امضاهای طلایی شود.
وزیر ارتباطات افزود: در چند سال گذشته زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه ارتباطات فراهم شده اما به کار بیشتری نیاز دارد  و تا پایان سال‌جاری فاز اول اپراتور کودک نیز برای استفاده مناسب و مدیریت شده کودکان و خانواده‌ها راه‌اندازی می‌شود. زارع‌پور به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: فضای مجازی آسیب‌ها و چالش‌های جدی نیز دارد و باید برای آن تدبیر کرد اما فرصت‌های فضای مجازی بیش از تهدیدات آن است که باید با نگاه فرصت‌محور از این فضا به صورت حداکثری استفاده کنیم.

  عزم دولت برای توسعه اینترنت ثابت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار با مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت (FCP) با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه هوشمند سوخت نیز گفت: در تقسیم‌ کاری که برای پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری پیش‌بینی شده، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی بر عهده پدافند غیرعامل و مرکز راهبردی افتا است بنابراین وزارت ارتباطات در این زمینه مسئولیتی ندارد و به همین دلیل تا امروز در این‌باره موضع‌گیری نکرده است. وی افزود: بر اساس گزارش‌ مرکز پایش امنیت سایبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روزانه با چندین حمله سایبری از حملات ساده گرفته تا حملات پیچیده مواجه هستیم بنابراین ضروری است بیش‌ازپیش آمادگی خود را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهیم. زارع‌پور گفت: امروز شاهد توسعه نامتوازن ارتباطات ثابت و سیار در کشور هستیم و برخلاف دنیا ارتباطات ثابت در کشور بخوبی توسعه پیدا نکرده و کاربران ما برای مدیریت ترافیک مصرفی خود در منزل از فناوری تلفن همراه استفاده می‌کنند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید این موازنه را تغییر دهیم و مأموریت‌ خود را با همراهی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت محقق کنیم، گفت: توسعه ارتباطات پرسرعت ثابت در دولت سیزدهم بحثی راهبردی بوده و عزم دولت سیزدهم بر توسعه ارتباطات ثابت است و موانع پیش رو نمی‌تواند ما را از رسیدن به این هدف باز دارد. وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات ارتباطی ثابت در مسیر توسعه ارتباطات ثابت نقش کلیدی دارند، گفت: ما در وزارت ارتباطات آمادگی داریم تمام ظرفیت‌های کشور را پای‌ کار بیاوریم تا ارتباطات ثابت به‌سرعت روی ریل توسعه قرار گیرد و این اتفاق باید در دو سه سال آینده رقم بخورد به همین دلیل بزودی کارگروهی تشکیل و نماینده ویژه‌ای منصوب خواهد شد و مسئول توسعه ارتباطات ثابت در کشور خواهد بود. زارع‌پور افزود: برای تحقق پروژه بزرگ ملی توسعه ارتباطات ثابت در کشور کار بزرگی را در پیش داریم و امیدوارم با همراهی بخش خصوصی بتوانیم تا چهار سال آینده حداقل ۲۰ میلیون پورت پرسرعت ثابت را عملیاتی کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/11/590369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها