اخبار


قتل پدر و پسر برای سرقت

گروه حوادث:  راز قتل مرد دامدار و پسر نوجوانش به دست سارقان شرور با ردیابی‌های پلیس گرگان فاش شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح روز جمعه (۳۰ مهر) جسد مردی میانسال و پسری نوجوان در یک دستگاه مزدا وانت سوخته در روستای قلعه‌محمود گرگان کشف شد. با اعلام این ماجرا به پلیس کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل از همان ساعت ابتدایی در محل حاضر شدند و تحقیقات برای کشف حقیقت را آغاز کردند.
سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان در تشریح جزئیات این پرونده گفت: با استعلام پلاک خودرو که متعلق به استان مازندران بود، تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد یکی از جسدها متعلق به فردی است که در گرگان دامداری دارد و وانت را از دوستش امانت گرفته تا به دامداری‌اش سرکشی کند.
وی اضافه کرد: همزمان با تحقیقات، انجام آزمایش‌های تخصصی پزشکی قانونی برای تشخیص هویت اجساد هم آغاز شد. در روند رسیدگی به پرونده، کارآگاهان دریافتند اجساد متعلق به پدری ۴۵ ساله و پسری ۱۴ ساله است که پدر خانواده آخر هفته برای سرکشی از دامداری به گرگان سفر می‌کرده است.رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: پس از تحقیقات پلیس، متهم اصلی این پرونده شناسایی و درعملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش به محاصره پلیس در آمد. وی وقتی خود را در محاصره دید ابتدا سعی داشت با استفاده از سلاح گرم و شلیک گلوله به سمت پلیس از محل فرار کند که با اقدام سریع مأموران دستگیر شد.
متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود از این جنایت را سرقت وجه نقد و وسایل همراه پدر خانواده عنوان و اعتراف کرد که وی و پسرش را در دامداری با سلاح سرد به قتل رسانده و اجساد را پس از قتل به همراه خودرو سوزانده است.

نجات 7 سرنشین  شناور باری

گروه حوادث: شناور باری که از شارجه به سمت آبادان در حرکت بود، به خاطر نقص فنی غرق شد.
به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر، ساعت 30و4دقیقه جمعه در پی اعلام اضطرار از سوی موتور لنج باری که از مبدأ شارجه به سمت آبادان در حرکت بود با مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر نقص فنی و آب‌گرفتگی شدید و احتمال غرق شدن، بلافاصله هماهنگی لازم صورت گرفته و شناور ناجی ۱۸ به موقعیت اعزام شد.
حجت خسروی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با رسیدن شناور ناجی ۱۸ به موقعیت، مشخص شد لنج حادثه دیده به صورت نیمه غرق است و 7 خدمه لنج نیز توسط یکی از موتور لنج‌هایی که در منطقه بوده، نجات پیدا کرده‌اند. شناور ناجی ۱۸ به منظور مشخص شدن محل دقیق غرق شدن موتور لنج، افراد  نجات یافته را تحویل واحد ندسا داد و خود در منطقه حضور داشت و در ساعت 30و8 دقیقه پس از ثبت نهایی موقعیت موتور لنج غرق شده به سمت پایگاهش در اسکله پارس حرکت کرد.


آتشی که کودکان بازیگوش افروختند

گروه حوادث:  بازیگوشی کودکان در شیراز خانه همسایه را به آتش کشید.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود از حیاط یک منزل مسکونی ویلایی ، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه اطفای حریق ایستگاه‌های ۱۰ و ۷ را به محل حادثه در بلوار اتحاد اعزام کرد.  با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، چند کودک بازیگوش در یک  زمین بایر در حاشیه این ساختمان مسکونی اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند که شعله‌های آتش به دلیل وزش باد گسترده به منزل مجاور سرایت کرده بود.باتوجه به اینکه  ساکنین خانه هم حضور نداشتند آتش‌نشانان در ساختمان را باز کرده  و شعله‌های آتش را مهار کردند.
در این حادثه به شهروندی آسیبی نرسید، اما خسارت مالی زیادی به این منزل مسکونی وارد آمده است.


کشف 4 هزار کتاب غیر مجاز در انبار چاپخانه

گروه حوادث:  مسئول یک چاپخانه و 15 نفر از همکارانش که با چاپ کتاب‌های غیرمجاز قصد داشتند آنها را در بازار بفروشند، از سوی مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ از فروش کتاب‌های غیرمجاز در محدوده میدان و خیابان انقلاب باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان آن متوجه شدند فردی با افتتاح یک چاپخانه، مقادیر قابل توجهی کتاب را نیز در انباری این محل نگهداری کرده است.
سرهنگ غلامحسین زراعت کار، رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در تشریح این ماجرا گفت: در تحقیقات بعدی مشخص شد که مسئول چاپخانه فعالیت دیگری هم دارد و آن چاپ غیرقانونی کتب غیرمجاز و فاقد مجوز است، بنابراین مجوز عملیات از مقام قضایی دریافت شده و مأموران در عملیاتی ویژه با حضور در این چاپخانه در بازرسی محل از دو انبار چاپخانه 4 هزار کتاب غیرمجاز به ارزش 10 میلیارد تومان را کشف و ضبط کردند.زراعت‌کار از کشف تجهیزات مربوط با چاپ نیز از این محل خبر داد و گفت: همچنین ۱۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند و مشخص شد آنها قصد داشتند کتاب‌ها را در بازار بفروشند که تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/13/590380/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها