طارمی در رده بیستم بهترین گلزنان پورتو


گروه ورزشی/ روزهای درخشان مهدی طارمی با پیراهن پورتو ادامه دارد. او ابتدای هفته گذشته 3 گل به توندلا زد و هت تریک کرد. مهدی در دیدار برابر سانتاکلارا در جام حذفی هم با وجود اینکه به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد، تک گل‌ تیمش را به ثمر رساند و هم اکنون با 32 گل زده در رتبه بیستم بهترین گلزنان این تیم ایستاده است. در این فهرست، جکسون مارتینز کلمبیایی با 92 گل در 136 بازی با فاصله زیاد در صدر قرار دارد. هالک برزیلی با 77 گل در 169 بازی دوم است و رادامل فالکائو با 72 گل در 87 مسابقه در جایگاه سوم ایستاده است. موسی مارگا، لیساندرو لوپز، بنی مک کارتی، ریکاردو کوارشما، دکو، هلدر پوستیگا و سرجیو اولیویرا از دیگر بازیکنان مطرحی هستند که بالاتر از طارمی جای گرفته اند. طارمی برای رسیدن به جمع 10 نفر برتر نیاز به
22 گل دیگر دارد. کاری که برای مهاجم بوشهری شدنی است و تنها نیاز به زمان دارد. طارمی که تابستان گذشته از ریوآوه جدا شد و به پورتو پیوست، طی 61 بازی برای پورتو، 20 پاس گل نیز داده و در میان مهاجمان این تیم سومین نفر است که بیشترین پاس گل را داده است. او به زودی رتبه دوم را از لیساندرو لوپز خواهد گرفت. البته این آمار طارمی طی 61 مسابقه در حالی رقم خورده که او در 45 بازی کامل به علاوه 43 دقیقه ای که به عنوان یار تعویضی به میدان رفته، موفق شده روی 52 گل تیمش تأثیرگذار باشد که این آمار منحصربه فردی برای این بازیکن ایرانی در لباس پورتو محسوب می شود. اما این آمار زمانی جالب می شود که بازیکنان را براساس دقایق مورد نیاز برای گلزنی رتبه بندی کنیم. در میان بازیکنانی که بیشتر از 15 گل در طول تاریخ باشگاه پورتو به ثمر رسانده اند، طارمی با به ثمر رساندن هر 128 دقیقه یک گل، در جایگاه سوم قرار دارد. فالکائو با 95 دقیقه نیاز برای گلزنی و جکسون مارتینز با به ثمر رساندن هر گل در 127 دقیقه، تنها کسانی هستند که بالاتر از طارمی قرار دارند و به نظر می رسد مهاجم ملی‌پوش ایرانی بتواند جایگاه جکسون مارتینز را با توجه به فاصله اندک یک دقیقه‌ای به زودی تصاحب کند.
2 ایرانی در جمع برترین های جهان
همزمان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، سایت تاریخ و آمار فوتبال جهان 32 نامزد برترین بازیکنان جهان در سال جاری میلادی را اعلام کرد و نکته جالب توجه حضور ۵ مهاجم آسیایی (اکرم عفیف قطری، علی مبخوت اماراتی و سون هیونگ مین کره‌ای، مهدی طارمی و سردار آزمون ایرانی) در این فهرست است . قرار گرفتن نام آزمون و طارمی در کنار بزرگان دنیای فوتبال نظیر رونالدو، مسی، هالند، امباپه، لواندوفسکی، نیمار و صلاح افتخار بزرگی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. قرار است مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال 2021 در پایان ماه نوامبر(آذرماه) برگزار شود. گفتنی است سال گذشته روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ عنوان بهترین بازیکن سال 2020 را به خود اختصاص داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/14/590386/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها