استقلال - تراکتور؛ دوئل دبل‌کننده‌ها


محمد محمدی سدهی/هفته سوم لیگ برتر امروز با انجام چهار مسابقه همزمان از ساعت 18 آغاز می‌شود. در یکی از این دیدارها، شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میزبان نفت مسجدسلیمان است. البته اگر مشهدی‌ها حاضر به بازی شوند! شهرخودرو هفته گذشته به دلیل اینکه بازیکنانش در اعتصاب بودند، راهی سرچشمه نشد تا مقابل مس حاضر شود و احتمالاً نتیجه آن مسابقه 3-0 به سود رفسنجانی‌ها اعلام شود. پس از آن هم اتفاق‌های عجیب‌تری در شهرخودرو رخ داد؛ اکبر میثاقیان که به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد در تمرین این تیم حضور پیدا کرد و همزمان محمدرضا مهاجری سرمربی قبلی مشهدی‌ها هم در تمرین حاضر شد تا حاشیه‌هایی به وجود بیاید. با این حال، میثاقیان قراردادش را ثبت کرد و حالا باید دید شهرخودرو در این دیدار به میدان می‌رود و در کل چه شرایطی خواهد داشت. نفت مسجدسلیمان هم در شرایطی هفته گذشته مقابل سپاهان 3-0 شکست خورد که زمین نداشت و برای همین در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز پذیرای اصفهانی‌ها بود که این اتفاق هم حاشیه‌هایی را در پی داشت. مسجد سلیمانی‌ها در بازی قبل پزشک روی نیمکت نداشتند و مدیرعامل این باشگاه نیز به خاطر شرایط نامناسب باشگاه استعفا کرد و این نشان می‌دهد که شاگردان فراز کمالوند هم اوضاع خوبی ندارند.
در دیگر دیدار، صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان مقابل فجر شهیدسپاسی قرار می‌گیرد. برزیلی‌ها بازی قبل خود را 3-0 به تراکتور واگذار کردند تا با توجه به باخت اول شان به ذوب‌آهن، بدون امتیاز باشند. علیرضا منصوریان سرمربی نفتی‌ها هم که در دو بازی قبل محروم بود، در این بازی سومین جلسه محرومیتش از سوی کمیته انضباطی را سپری می‌کند. این در حالی است که او همچنان درگیر ویروس کروناست و اگر محروم هم نبود، نمی‌توانست آبادانی‌ها را همراهی کند و این شرایط نفت را سخت‌تر هم کرده است.
در سمت مقابل، فجرسپاسی هم در بازگشت به لیگ برتر ناموفق بوده و با دو شکست لیگ را شروع کرده است. با توجه به بودجه محدودی که شیرازی‌ها دارند، علی اصغر کلانتری سرمربی فجر بعد از باخت 1-0 هفته گذشته مقابل گل گهر گفت: «من‌ آش کشک خاله هستم! حتی اگر از قیافه‌ام خوشتان نمی‌آید، فعلاً باید تحملم کنید.» امروز همچنین سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هوادار به میدان می‌رود. شاگردان محرم نویدکیا که دو برد متوالی دارند را می‌توان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی دانست. البته انتقادهای سرمربی آرام زردپوشان اصفهانی پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان که مسئولان فدراسیون فوتبال را آقایان کت و شلوارپوش نامید و از عدم برنامه‌ریزی مناسب گلایه کرد، باعث شد او به کمیته انضباطی فراخوانده شود. سپاهان حالا باید مقابل هواداری قرار بگیرد که هنوز در لیگ برتر امتیازی دشت نکرده و در بازی قبلش هم 2-0 به پیکان باخت. حالا باید دید تقابل شاگردان رضا عنایتی بدون امتیاز با شاگردان 6 امتیازی محرم، چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت.

جنگ برابر استقلال و تراکتور
در حساس‌ترین بازی امروز استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور می‌رود. آبی‌پوشان پایتخت که لیگ بیست و یکم را با برد مقابل هوادار آغاز کردند، در بازی قبل هم در فولادشهر برابر ذوب‌آهن به پیروزی 2-0 رسیدند تا فصل را رؤیایی شروع کرده باشند و کسب 6 امتیاز از دو بازی ابتدایی، نشان از مدعی بودن شاگردان فرهاد مجیدی دارد. استقلال حالا باید برابر تراکتوری بازی کند که پس از باخت سنگین برابر گل‌گهر (4-1)، در دیدار با صنعت نفت جبران کرد (3-0) و حالا شاگردان فیروز کریمی امیدوارند در تقابل با استقلال هم به نتیجه خوبی دست پیدا کنند. نکته جالب اینکه می‌توان بازی امروز را تقابل دو مهاجمی دانست که در بازی قبل درخشان ظاهر شدند و برای تیم‌هایشان دبل کردند. آرتور کوین یامگا بازیکن فرانسوی و کامرونی‌الاصل استقلال دو گل به ذوب‌آهن زد و در سمت مقابل پیمان بابایی هم دو بار دروازه نفت را گشود. البته سرخپوشان تبریزی در این بازی، محمد عباس‌زاده دیگر مهاجم‌شان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. گفتنی است سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال که در بازی هفته گذشته آسیب دید و جای خود را به محمدرشید مظاهری داد، مشکلی برای حضور در بازی امروز ندارد و دیروز هم در تمرینات آبی‌پوشان شرکت کرد. استقلال و تراکتور تاکنون 49 بار برابر هم به میدان رفته‌اند که 22 برد برای استقلال و 13 برد سهم تراکتور بوده و 14 بازی هم مساوی شده است. از این تعداد، 26 تقابل در لیگ برتر شکل گرفته که 9 برد سهم استقلال و 9 برد هم سهم تراکتور بوده و 8 بازی هم مساوی شده است. دو تیم از این حیث شرایط برابری دارند. در دیدارهای لیگ برتر، تراکتور 32 و استقلال 36 گل به ثمر رسانده‌اند. در مجموع دیدارهای دو تیم هم 132 گل زده شده که 78 گل سهم استقلال و 54 گل سهم تراکتور بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/14/590394/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها