افزایش ۳ برابری وصول درآمدهای ارزی دولت


رئیس‌ کل بانک مرکزی با بیان «وصول ارزی دولت در ۷ ماه  امسال ۳ برابر شده است» در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب تقاضای مازاد بر نیاز در بازار ارز می‌شود. علی صالح‌آبادی با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری به تشریح آخرین وضعیت پولی و ارزی کشور پرداخت و تأکید کرد: وصول ارزی دولت در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه برابر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: حجم معاملات انجام‌شده در سامانه نیما طی سال 1399 معادل 16.7 میلیارد دلار بوده و از این لحاظ در سال‌ جاری پیشرفت خوبی حاصل شده است. صالح‌آبادی اضافه کرد: در هفت‌ ماه امسال 9.5 میلیارد دلار ارز به کالا‌های اساسی اختصاص یافته و معامله شده است و در این خصوص با توجه به مجوز‌های جداگانه‌ای که داشتیم حدود 1.5 میلیارد دلار بیش از مصوبه مجلس به کالا‌های اساسی ارز 4200 تومانی اختصاص دادیم. رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: 1.5 میلیارد دلار نیز افزون بر ارز تخصیصی به کالا‌های اساسی، برای واردات واکسن پرداخت کرده‌ایم. وی با اظهار اینکه بازار متشکل ارزی از ابتدای آبان 98 کار خود را آغاز کرد و روز‌به‌ روز به عمق این بازار افزوده شده است، گفت: حجم معاملات اسکناس در این بازار در سال 98 معادل 50 میلیون دلار، در سال 99 برابر با 700 میلیون دلار و در هفت‌ ماه نخست امسال 1.1 میلیارد دلار بوده است. وی گفت: «ارز 4200 تومانی موجب تقاضای مازاد بر نیاز در بازار ارز می‌شود».
وی افزود: هیچ کسری در ارز 4200 تومانی و تخصیص آن نداریم. رئیس شورای پول و اعتبار با اظهار اینکه «نظارت بر مصرف درست ِتسهیلات بانکی از راهکار‌های ما برای مهار تورم است».




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/1/590404/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها