اژه‌ای در سفر به خوزستان:

همه قوا مصمم به رفع مشکلات کشور هستند


حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه در رأس یک هیأت عالیرتبه قضایی وارد استان خوزستان شد. او در بدو ورود به اهواز در فرودگاه این شهر، با اشاره به همدلی قوای سه‌گانه و همه دستگاه‌ها و نهادها برای خدمت‌رسانی به مردم گفت: امروز همه مسئولان، اعم از مسئولان دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه مصمم هستند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات کشور بویژه استان خوزستان به کار گیرند.
به گزارش میزان، اژه‌ای در جریان سفر به استان خوزستان، با قضات و کارکنان قضایی این استان دیدار کرد و گفت: امروز همه مسئولان و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری با نهایت دلسوزی و خیرخواهی تلاش می‌کنند گرفتاری‌های مردم را کم و یا برطرف کنند. او اضافه کرد: بخشی از بی‌اخلاقی زبانی و بخشی هم عملی است، اما اینکه می توان کاری برای مردم کرد و مرهمی بر زخم آن‌ها گذاشت و باری از دوش آن‌ها برداشت، ولی در انجام خدمت کوتاهی می شود هم بی‌اخلاقی است. رئیس دستگاه قضا با ملی دانستن مسائل مربوط به استان خوزستان گفت: مسائل استان خوزستان را باید به طور ویژه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که چرا با این همه ذخایر مادی نفت و گاز و زمین حاصلخیز که دارد همچنان گرفتار برخی مشکلات است. این مسأله باید بررسی شود که چرا مواهب الهی که باید موجب رفاه مردم منطقه و حتی گشایش کار مردم دیگر استان‌های کشور شود، خودش زمینه‌ساز رنج و گرفتاری مردم شده است.
اژه‌ای در ادامه این سفر در دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان خوزستان از تولید به عنوان نیاز اصلی کشور یاد کرد و گفت: بهترین و ارزشمندترین کار در شرایط فعلی، تولید و ایجاد اشتغال است. اژه‌ای با اشاره به آثار بیکاری در تولید ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به آمار پرونده‌های کیفری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت که درصد بالایی از این پرونده‌ها مربوط به سرقت می‌شود و دومین جرم نیز مربوط به مواد مخدر می‌شود که مقابله با آن‌ها هزینه‌های فراوانی در پی دارد که با حمایت از تولید و صنعت می‌تواند بر این مشکلات به صورت جدی غلبه کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به بلوکه شدن پول‌ها به خاطر اختلافات مالیاتی خاطرنشان کرد که دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه مالیات گام جدی بردارند. رئیس قوه قضائیه یکی از این معضلات را ممنوع‌الخروج و مسدودسازی حساب‌های بانکی افراد از سوی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و تأکید کرد: لزومی ندارد در همه موارد حکم ممنوع‌الخروجی و بستن حساب‌ها صادر شود و ما به جدّ دنبال اصلاح این روند هستیم.
اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خوزستان هم گفت: مردم امروز بیشتر توقع دارند که وقتی هر سه قوه می‌گویند تابع ولی امر هستیم و می‌خواهیم به کشور خدمت کنیم مشکلاتشان زودتر برطرف شود و این انتظار بحق است. اژه‌ای در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرونده شرکت هفت تپه گفت: احساس می‌کنم باید برای حل مشکلات این استان تلاش مضاعف و ویژه‌ای صورت گیرد چرا که حیف است استانی با این همه ظرفیت مادی و معنوی با این حجم از مشکلات مواجه باشد. وی گفت: بدخواهان تلاش می‌کنند از کوچکترین ضعف‌ها بهترین استفاده را ببرند و امروز بر اثر همین ضعف‌ها، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در استان خوزستان به وجود آمده که انسان هم تأسف و هم احساس مسئولیت بیشتر می‌کند. رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از گزارش وضعیت کنونی مدیریتی شرکت هفت‌تپه در جلسه از سوی مسئولان گفت: خوشبختانه اکنون آنطور که اعلام شد درباره اداره این شرکت توافق خوبی حاصل شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/2/590413/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها