اخبــــار


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان تأکید کردند
لزوم تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از نقش عنصر دین در دفاع مقدس

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح پنج‌شنبه در محل برگزاری این همایش در زنجان منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به افتخارات پر شمار زنجان در عرصه‌های علمی، عملی و میدان‌های اجتماعی، و نام‌آوری شخصیت‌های برجسته و ممتاز از جمله شهید نامدارِ هسته‌ای، شهید شهریاری گفتند: شهیدان در رأس افتخارات زنجان هستند. رهبر انقلاب، شهیدان را برگزیدگانِ خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست. ایشان برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهیدان را وظیفه و حسنه‌ای بزرگ دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکارهایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پر قدرت «دین» ادامه پیدا کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که نقش عنصر دین را در فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نادیده می‌گیرند، گفتند: آمادگی جوانان برای سینه سپر کردن در مقابل خطرات و رضایت پدران و مادران و یا همسران آنها به اعزام عزیزان‌شان و سپس صبر بر شهادت آنها، بدون تردید ریشه در نگاه دینی و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی دارد و این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا همگی در خور تحلیل است. ایشان همچنین خدمات کم‌نظیر مردمی در حاشیه دفاع مقدس مانند تهیه غذا و آذوقه برای رزمندگان، شستشوی لباس‌های آنان و نیز تشییع جنازه‌های عظیم و به‌یادماندنی شهیدان را از جمله مسائل مغفول و نیازمند ثبت و توجه دانستند و در خصوص نام‌گذاری معابر شهرها به نام شهیدان گفتند: چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.

اطلاعات حمله سایبری به مردم ارائه می‌شود

وزیر اطلاعات با اعلام اینکه اطلاعات کاملی از حمله سایبری اخیر به سامانه هوشمند سوخت به دست آمده است، گفت که این اطلاعات در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب در عین حال با تأکید بر اینکه آنچه مربوط به سلامت، امنیت و رفاه مردم است باید در اختیار مردم قرار گیرد و مسئولان اطلاع‌رسانی بهنگام را وظیفه خود می‌دانند، درباره زمان اطلاع‌رسانی درباره جزئیات حمله سایبری اخیر گفت: اطلاعات کامل مربوط به داخلی یا خارجی بودن عوامل این رویداد به مردم ارائه خواهد شد. اما این اطلاعات باید جمع‌آوری شود و نهادهای مختلف امنیتی و پدافندی ذیربط این اطلاعات را با یکدیگر تبادل و نتیجه آن را تقدیم ملت کنند. وزیر اطلاعات در ادامه افزود: دشمن همواره در جهت اینکه بتواند به آسایش، رفاه و آرامش مردم ضربه بزند چنین اقداماتی می‌کند، اما هوشیاری و همراهی مردم و علاقه آنان به وطن و نظام سبب می‌شود که این اقدامات دشمن خنثی شود و پس از حمله سایبری اخیر به شبکه عرضه سوخت کشورمان نیز به‌رغم آنکه شایعات مختلفی منتشر شد، اما مردم نه فقط با هوشمندی به این شایعات توجه نکردند بلکه با صبر و حوصله بر آن فائق آمدند. خطیب با اشاره به حرکت ارزنده رئیس جمهوری در حضور میدانی پس از وقوع این رویداد تصریح کرد: رئیس جمهوری با این حضور نشان داد که آسایش مردم و رفع مشکلات آنان برایش اهمیت دارد و همواره در این مسیر حرکت می‌کند تا آرامش مردم افزایش یابد و این دستاورد، گام دیگری برخاسته از انتخاب مردم است. او از نهادهای اجرایی و امنیتی به دلیل رفع سریع مشکلات ناشی از اختلال در عرضه سوخت قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی نیز در این اتفاق با مردم همراهی کرد و نیز از رسانه‌های دیگر که به مردم اطلاع‌رسانی بهنگام کردند و جلوی سوء‌استفاده‌ها را گرفتند تشکر می‌کنم.


خطیب نماز جمعه تهران:
استکبار هدفی جز ایجاد ناامنی ندارد

خطیب نماز جمعه تهران حرکت امروز استکبار را به رفتار معاویه در زمان حضرت امام علی (ع)‌ تشبیه کرد و گفت: استکبار هدفی جز ایجاد ناامنی ندارد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه در مقایسه‌ای تاریخی با یادآوری اینکه امیرالمؤمنین با همه احترام و شخصیت و منزلتی که برای محمد بن ابی بکر استاندار وقت مصر قائل هستند مالک اشتر را برای مدیریت و هدایت کشور مصر انتخاب کردند، گفت: مهم‌ترین پیام این انتصاب، جایگاه شایسته‌سالاری در اندیشه دینی و نظام سیاسی الهی است، در واقع یک درس عملی برای همه ما محسوب می‌شود. او با اشاره به جایگاه برجسته مردم در اندیشه سیاسی حضرت علی (ع) بر لزوم اطاعت از امام تأکید کرد و گفت: مدیران در نظام اسلامی باید از بالاترین سطح اراده و انگیزه برخوردار باشند و مردم در آنها سستی مشاهده نکنند. خطیب جمعه تهران  با اشاره به اصل چهل و سوم قانون اساسی که بر‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‌ کن‏ کردن‏ فقر تأکید دارد، گفت:  این اصل باید به عنوان یک تابلو مقابل دیدگان همه مسئولان کشور قرار بگیرد. او با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید برای تحقق این اصل تلاش کنند، اظهار داشت: دومین بند این اصل تأمین شرایط و امکانات کار برای همه در جامعه اسلامی است. چرا که در جامعه اسلامی بیکاری معنا ندارد. یعنی سیاست‌های اقتصادی ما باید با این اهداف تنظیم شود تا به همه نیازها پاسخ داده و سبب ایجاد جامعه‌ای مرفه و مناسب برای اشتغال همه شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/2/590414/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها