ایران در ایران


خطر بازگشت مرگ و میرهای کرونایی با افزایش دورهمی‌ها

اردبیل- استاندار اردبیل با بیان اینکه همچنان وضعیت کرونایی استان زرد است، گفت: با توجه به سرمای هوا شرایط رو به وخامت می‌رود و در این وضعیت شهروندان باید از برگزاری هرگونه دورهمی‌ خانوادگی و مجالس دیگر خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی افزود: اگر مردم نسبت به توقف مجالس و دورهمی‌ها اقدام نکنند به وضعیت قرمز و نارنجی خواهیم رسید. وی اظهار کرد: در چند روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا در استان به صفر رسیده و لازم است شهروندان برای حفظ این وضعیت همکاری کنند. عاملی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در واکسیناسیون، اظهار کرد: برای رسیدن به این وضعیت نهایت تلاش انجام گرفته و هم‌ اکنون استان در واکسیناسیون نوبت اول ۸۵ درصد و نوبت دوم ۵۴ درصد افراد را تحت پوشش قرار داده است. استاندار اردبیل گفت: از اهالی استان درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از جمله  زدن ماسک اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عادی‌انگاری شیوع کرونا گفت: مواردی از افزایش بروز بیماری کووید۱۹ در استان گزارش شده که نشانه افزایش انتشار ویروس در جامعه است. شهرام حبیب‌زاده افزود: اگر جهش جدیدی در ویروس کرونا اتفاق بیفتد، احتمال شیوع خیز ششم بسیار زیاد خواهد بود و بر این اساس، در صورت کم‌توجهی شهروندان شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.

«امید» برای  چهاردهمین بار به  مازندران آمد

ساری - تک درنای سیبری، چهاردهمین سال پپاپی در تالاب فریدونکنار فرود آمد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری، عصر جمعه (۷آبان۱۴۰۰) برای زمستان گذرانی از زیستگاه خود در سیبری، مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان را تا تالاب بین‌المللی فریدونکنار و سرخرود طی کرد.
درنای امید که در مقصد مهاجرت امسال خود اکنون به تالاب بین‌المللی فریدونکنار در مازندران رسیده، حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستان گذرانی می‌کند. این درنا  ۱۳ سال به‌صورت تنها و انفرادی مهاجرت می‌کند و از زیستگاه خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به فریدونکنار مازندران می‌آید و حدود چهار ماه در این منطقه زیست می‌کند. درنای امید سال قبل ۱۱۵ روز در تالاب فریدونکنار زمستان گذرانی کرد و هشتم اسفندماه به سمت سرزمین‌های سیبری سفر کرد. این پرنده در لیست پرندگان در معرض خطر و حفاظت شده محیط زیست قرار دارد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/12/590453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها