2 مرد و یک زن قربانیان جنایات آخر هفته پایتخت


گروه حوادث /  رمز گشایی از سه جنایت در آخر هفته پایتخت در حالی از سوی بازپرس جنایی ادامه دارد که دو مرد و یک زن قربانیان این سه پرونده هستند.
کشف جسد در دره
به گزارش خبرنگار حــــــــــــوادث «ایران»، ساعت 3:38 بعد از ظهر جمعه 7 آبان مأموران کلانتری 181 وردآورد در تماس با بازپرس محمد وهابی، کشف جسد مرد میانسالی را مخابره کردند.
به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد کوهنوردان و افرادی که برای تفریح به منطقه وردیج رفته بودند، جسد مرد میانسال را ته دره مشاهده کرده و موضوع را به پلیس اعلام کرده بودند.
با حضور تیم جنایی در این منطقه کوهستانی آثار خون مشاهده شد. با کمک مأموران آتش نشانی، جسد از ته دره بیرون کشیده شد در معاینات اولیه تیم جنایی با جسد مردی حدوداً 50 ساله رو‌به‌رو شدند که لباس خانه به تن داشت و داخل ملحفه و چادر پیچیده شده بود. هیچ مدرک شناسایی که هویت قربانی را برملا کند نیز به‌دست نیامد.
متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود 12 ساعت قبل از کشف جسد اعلام کرده و آثار ضربات متعدد جسمی نوک تیز و جسمی سخت به سر و قفسه سینه مرد میانسال دیده می‌شد.بدین‌ترتیب این فرضیه مطرح شد که عامل یا عاملان قتل، پس از اینکه مقتول را به آنجا کشانده‌اند در یک درگیری شدید و بعد از شکنجه، جسد را به پایین پرتاب کرده‌اند. بازپرس جنایی دستور شناسایی هویت قربانی و عامل یا عاملان قتل را صادر کرد.
قتل پیرزن تنها
در حالی که تحقیقات در رابطه با قتل مرد میانسال از سوی بازپرس جنایی ادامه داشت، مأموران کلانتری 159 بی‌سیم گزارش دومین قتل را اعلام کردند. زن 70 ساله‌ای در خانه‌اش به قتل رسیده بود و با تکمیل تحقیقات، بازپرس محمد وهابی و تیم جنایی راهی محل قتل پیرزن تنها شدند.
قتل در خانه‌ای قدیمی رخ داده بود و جسد پیرزن در طبقه اول قرار داشت. آثار کبودی دور گردن از خفگی او توسط عامل قتل خبر می‌داد. روی جسد نیز پتویی انداخته شده بود و از آنجایی که زمان زیادی از مرگ می‌گذشت، جنازه دچار فساد نعشی شده بود.
جسد را فرزندان قربانی پیدا کرده بودند، آنها پس از چندین تماس پی‌در‌پی با مادرشان، وقتی او تلفن‌هایش را جواب نداده بود، نگران شده و راهی خانه مادر شدند اما وقتی زن 70 ساله در را به رویشان باز نکرد، با کمک کلید یدکی در را باز کرده و پس از ورود به خانه با جنازه او رو‌به‌رو شدند.
طبق اظهارات فرزندان مقتول مادرشان چندین النگو در دست داشت که قیمت هر کدام از آنها حدود 50 میلیون تومان بود اما النگوها به سرقت رفته بود. همچنین گوشی تلفن همراه پیرزن نیز سرقت شده بود. اما از آنجا که آثار به‌هم ریختگی داخل خانه مشاهده نشد باتوجه به سرقت طلاها و گوشی تلفن همراه، فرضیه قتل به خاطر سرقت پررنگ شد. بنابراین به دستور بازپرس جنایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت ادامه دارد.
قتل داماد به طرفداری از خواهر
ساعت 6 صبح 8 آبان مأموران کلانتری 157 مسعودیه در تماس با بازپرس محمد وهابی مرگ مرد جوانی در بیمارستان را اعلام کردند. به‌ دنبال این گزارش به دستور بازپرس کشیک قتل پایتخت تحقیقات آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد جوان ساعت 10 شب 7 آبان به بیمارستان منتقل شده است اما تلاش کادر درمان برای نجات او بی‌نتیجه مانده و او 8 ساعت بعد تسلیم مرگ می‌شود.
در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که مرد 42 ساله با همسر 38 ساله خود اختلاف داشته اند. روز حادثه دو برادرزنش، وقتی متوجه اختلاف و درگیری خواهرشان با شوهرش شدند به‌همراه یکی از دوستانشان راهی خانه آنها شده اما زمانی که آنها پا در خانه گذاشتند با شوهر خواهر شان درگیر شده و با ضربات متعدد چاقو مرد جوان را به قتل رسانده و از محل متواری شدند.
بازپرس جنایی دستور بازداشت سه مرد متواری و شناسایی عامل اصلی قتل را صادر کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/13/590456/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها