اخبار


قاتل مرد کارخانه دار در انتظار مجازات

گروه حوادث/ مرد معتاد که صاحب یک کارخانه را به‌قتل رسانده بود در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود یک سال قبل زنی جوان در تماس با پلیس از قتل مرد همسایه‌اش خبر داد و گفت: من در آپارتمانی زندگی می‌کنم که همه ساکنان آن از اقلیت‌های مذهبی هستند در طبقه دوم مرد ۸۰ ساله‌ای زندگی می‌کند که چند روزی بود از او خبری نداشتیم. من که نگران او شده بودم همسایه‌ها را خبر کردم و با هم در را باز کردیم و با جسد وی روبه‌رو شدیم.
با حضور تیم جنایی در محل حادثه و در تحقیقات بیشتر مشخص شد مقتول صاحب یک کارخانه بوده و به تنهایی در خانه‌اش در شمال تهران زندگی می‌کرد که به طرز مرموزی کشته شده بود.
 مأموران پلیس در نخستین گام به پرس و جو از همسایه‌ها پرداختند. یکی از همسایه‌ها به مأموران گفت: ساعتی قبل از پیدا شدن جسد پسر جوانی را دیدم که از خانه او خارج شد.
 با این سرنخ مأموران متهم ۳۵ ساله را که به شیشه معتاد بود ردیابی و بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به قتل مرد کارخانه‌دار اعتراف کرد و گفت: مقتول دوست پدرم بود می‌دانستم وضع مالی خوبی دارد. یک روز به بهانه میهمانی به خانه او رفتم. گمان می‌کردم در خانه‌اش پول و طلاهای زیادی دارد. در حال گشتن خانه‌اش بودم که مرا دید و اعتراض کرد من با او درگیر شدم و او را کشتم. اما نتوانستم هیچ پول و طلایی پیدا کنم و به ناچار دست خالی از خانه‌اش رفتم.
 در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران موفق شدند اثر انگشت متهم را روی وسایل مقتول پیدا کنند. هرچند متهم مدعی شده بود مقتول را فقط هل داده و این هل دادن باعث مرگش شده است اما بررسی‌های انجام شده در خانه مقتول و همچنین بررسی پیکر او نشان داد قتل در پی یک درگیری اتفاق افتاده و مقتول خفه شده است. از سوی دیگر اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا به متهم رضایت دادند.
به این ترتیب پرونده متهم برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا محاکمه شود.

مرگ 9 نفر به دست قاتل خاموش

گروه حوادث/گازگرفتگی در کمتر از 24 ساعت جان 9 نفر را در شهرستان دورود و اردبیل گرفت.
در نخستین حادثه ۶ عضو یک خانواده در شهرستان دورود به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.
آیت جمالی فولادوند مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود در این باره گفت: ساعت ۲۱:۵۸ جمعه هفتم آبان خبر حادثه گاز گرفتگی ۶ نفر از اعضای خانواده به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. ستاد فرماندهی یک تیم عملیاتی امداد ونجات از ایستگاه‌ شماره ۱ به محل حادثه اعزام کرد. اما در این حادثه ۶ نفر از اعضای خانواده به علت مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باختند.
فولادوند تصریح کرد: پس از حضور بازپرس، عوامل انتظامی و اورژانس اجساد برای انجام مراحل قانونی به آرامستان منتقل شدند و علت دقیق حادثه نیز توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.
در دومین حادثه که بامداد شنبه ۸ آبان رخ داد بر اثر یک فقره حادثه گاز گرفتگی در یکی از روستاهای حومه اردبیل ۳ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.
مجید محمد غریبانی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در این باره گفت: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد شنبه طی تماس با اورژانس، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در روستای شیران اردبیل اعلام و بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد که بعد از اعزام به محل متوجه مرگ ۳ نفر بر اثر این حادثه شدیم.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی اشاره و اذعان کرد: مسمومیت ناشی از گازگرفتگی می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود اما شایع‌ترین آنها علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما است که در نهایت موجب مرگ می‌شود.

2 مقنی زیر آوار جان باختند

گروه حوادث/ریزش قنات در روستای خسرکی از توابع شهرستان بیرجند منجر به دفن 2 مقنی زیر آوار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  ساعت ۹:۱۷ صبح شنبه  با اعلام خبر ریزش آوار در مسیر حفاری شده قنات و دفن دو کارگر، تیم عملیات امداد و نجات از ایستگاه غفاری به محل حادثه اعزام شدند.
حسینی، رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حفر کانال قنات اتفاق افتاده و دو کارگر که در کف چاله در حال انجام کار لایروبی بودند، پس از ریزش حدود ۴ متر از ارتفاع کانال در زیر آوار دفن شدند. تیم امدادی به محض رسیدن ابتدا با توجه به ناایمن بودن محیط کارگاه و احتمال ریزش مجدد اقدام به ایمن کردن محل حادثه کرده و سپس با استفاده از بیل مکانیکی و با احتیاط لازم به برداشتن آوار مشغول شدند که اولین فوتی جوان حدوداً ۱۸ ساله و فاقد علائم حیاتی رهاسازی و در ادامه پس از حدود ۲۰ دقیقه آواربرداری کارگر حدوداً ۴۰ ساله از زیر آوار رهاسازی شد.

سوختن 65 گوسفند در آتش

گروه حوادث/آتش‌سوزی یک واحد دامداری در چالدران ۶۵ رأس دام سبک را قربانی کرد.
این حادثه در روستای صفر مرزی بغلچی سفلی چالدران اتفاق افتاد و بر اثر آن یک دامداری سنتی که سقف آن چوبی بود بر اثر این آتش‌سوزی فرو ریخت و بیش از ۶۵ رأس گوسفند تلف شدند.
آتش‌سوزی با تلاش یک ساعته آتش‌نشانان چالدران مهار و از سرایت آن به واحدهای مسکونی اطراف این دامداری جلوگیری شد.
بنابر اعلام ابراهیم‌زاده دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه چالدران علت این آتش‌سوزی اتصال سیم‌کشی برق داخل دامداری بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/13/590458/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها