دریچــه


تیم امید امروز به مصاف تاجیکستان می‌رود
مهدوی‌کیا: امیدوارم ببریم و سرگروه شویم

تیم ملی فوتبال امید ایران که در بازی‌های قبلی‌اش در مرحله مقدماتی زیر 23 سال آسیا مقابل نپال و لبنان به برتری رسید، از ساعت 17:30 به وقت تهران در سومین بازی‌اش به مصاف تاجیکستان میزبان می‌رود. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید پیش از این بازی، چنین نظر داد: «بازی مهمی داریم، هر دو تیم سعی دارند که سرگروه شوند و قطعاً بازی خیلی خوبی خواهد بود. تاجیکستان، تیم خوب و قابل احترامی است و آنها از تمام پتانسیل خود استفاده کردند و شاکله تیم‌شان از تیم ملی بزرگسالان و استقلال تاجیکستان تشکیل داده شده و فکر می‌کنم بالای 5-6 سال است کنار همدیگر بازی می‌کنند و حریف خوب و قابل احترامی است اما ما مثل دو بازی قبلی برای بردن وارد زمین می‌شویم و امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.» او به دو پنالتی از دست رفته بازیکنانش در بازی‌های قبل چنین واکنشی داشت: «بزرگترین بازیکن دنیا هم پنالتی خراب کرده‌اند و مسأله‌ای طبیعی است اما امیدواریم اگر باز هم پنالتی به دست آوردیم تبدیل به گل شود.» مهدوی‌کیا درباره برنامه‌ریزی ایران برای بازی‌های آسیایی هانگژو که سال آینده برگزار می‌شود، هم توضیح داد: «فکر می‌کنم برای تیم ما تورنمنت خوبی خواهد بود، چرا که می‌توانیم با تیم‌های آسیایی بیشتر بازی کنیم. قانون مسابقات می‌گوید که از 3 بازیکن بزرگسال و بعد از آن بازیکنان 21 سال می‌شود استفاده کرد اما هدف ما این است که از آن بازیکنانی که سن‌شان به المپیک می‌خورد استفاده کنیم.»

اسکوچیچ- طارمی؛ اختلاف خانوادگی است

مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران درباره برنامه این تیم برای بازی با لبنان و سوریه در ۲۰ و ۲۵ آبان در چارچوب هفته پنجم و ششم مقدماتی جام جهانی گفت: از روز شنبه پانزدهم آبان اردوی تیم ملی آغاز می‌شود و بازیکنان در اردو حاضر می‌شوند و بعد از انجام تست کرونا روز یکشنبه عازم بیروت می‌شویم. البته برای سفرمان یک مقدار مشکل داریم. این مشکلات به لحاظ پروازی است که عزیزی خادم برای حل و فصل این مسائل پیگیر است.» او درباره اختلاف دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی که چندی قبل در فضای مجازی علنی شد و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت، چنین نظر داد:«این‌ موضوعات درون خانوادگی است و حل می‌شود.» خورشیدی در شرایطی چنین نظر داده که اهالی فوتبال در انتظار فهرست تیم ملی و واکنش سرمربی کروات به این اختلاف هستند.

بازی لبنان با ایران بدون تماشاگر شد

تیم ملی فوتبال کشورمان 20 آبان در پنجمین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 میهمان لبنان در شهر صیداست. در همین رابطه اعلام شده بودAFC و فیفا مجوز حضور تماشاگران را به لبنانی‌ها داده‌اند و مقامات فدراسیون فوتبال لبنان در حال رایزنی با ارگان‌های رسمی و تربیتی کشورشان هستند تا روز بازی با ایران تعطیل شود و یا اینکه حداقل شیفت بعدازظهر تعطیل شود تا هواداران بیشتری به ورزشگاه بروند. فدراسیون فوتبال لبنان اعلام کرده بود که از ۶۰ درصد ظرفیت ورزشگاه استفاده خواهد کرد ولی دیروز سایت elmaestrosport لبنان خبر داد به‌نظر می‌رسد تلاش‌های فدراسیون فوتبال این کشور برای حضور تماشاگران مقابل ایران بی‌نتیجه مانده است. چرا که فدراسیون جهانی فوتبال در نامه خود به فدراسیون لبنان توصیه کرده بازی مقابل ایران به‌دلیل شرایط امنیتی بدون حضور تماشاگران برگزار شود. البته فدراسیون لبنان بسرعت وارد عمل شد و علیه حکم فیفا اعتراض خود را اعلام کرد. هاشم حیدر رئیس فدراسیون لبنان بلافاصله به این حکم واکنش نشان داد و گفت:«ما بعد از دیدن حکم فیفا به برگزاری بازی‌های خانگی بدون حضور تماشاگران شگفت زده شدیم ولی سریعاً اقدامات لازم را انجام دادیم و با این درخواست مخالفت کردیم تا بتوانیم این بازی را با حضور تماشاگران برگزار کنیم.» گفتنی است قرار است از تکنولوژی VAR برای اولین بار در لبنان در دیدار با ایران استفاده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/14/590466/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها