رئیس جمهوری ارمنستان:

همه بازیگران منطقه باید نظر ایران را بشنوند


رئیس جمهوری ارمنستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعال نبودن ایران در قبال جنگ قره‌باغ و فعالیت ناگهانی ایران در منطقه، ضمن رد سکوت ایران در قبال جنگ اخیر یا فعال نبودن در سال‌های گذشته، تأکید کرد که آنچه در زمان جنگ در جنوب ارمنستان رخ داد، ارتباط مستقیم با ایران دارد و تعجب‌آور می‌بود اگر ایران به‌طور کلی در این‌باره چیزی نمی‌گفت.
به گزارش ایسنا، «آرمن سرکیسیان» این مطلب را در گفت‌و‌گویی با شبکه تلویزیونی RBK روسیه مطرح کرد.
او در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «یک سال پیش ما خبری درمورد این کشور نداشتیم و امروز ایران شروع به ایفای نقشی مهم کرده است» اظهارکرد: اول از همه، من با شما موافق نیستم. روابط ایران و ارمنستان همیشه خوب بوده است. دولت آن کشور نیز برخلاف ترکیه برای حفظ مراکز فرهنگی و مذهبی ارامنه حمایت مالی کرده است.
رئیس جمهوری ارمنستان در پاسخ به این سؤال که «تصور وجود دارد پس از جنگ روابط ایران و ارمنستان نزدیک‌تر شده است» گفت: ایران کشور همسایه ما است. آنچه در زمان جنگ در جنوب ارمنستان رخ داد، ارتباط مستقیم با ایران دارد. این بخش با ایران هم‌مرز است، تعجب‌آور می‌بود اگر ایران به‌طور کلی در این‌باره چیزی نمی‌گفت.
سرکیسیان در پاسخ به اینکه «فکر می‌کنم ایران نگران استقرار ترکیه نیز هست» تصریح کرد: ایران می‌تواند نگران خیلی چیزها باشد، بنابراین این حق آنان است که نظرشان را بیان کنند و ما باید به آن گوش دهیم و سایر بازیگران منطقه هم این نظر را بشنوند.
او اظهار کرد: نکته این است که پس از جنگ، بسیاری شروع به صحبت کردند که در طول جنگ دریافت حمایت بین‌المللی از سازمان‌ها و دولت‌های مختلف که فعالانه از ایده پایان جنگ حمایت می‌کردند بسیار دشوار بود. البته کشورهایی بودند که خیلی دوست بودند، مثل فرانسه که نگران بود و آن را نشان می‌داد.
اما از نظر فعال بودن در مورد سایر کشورهای اروپایی نمی‌توانم همین را بگویم و در حال حاضر پس از جنگ، همه فعالانه شروع به صحبت کرده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/2/590498/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها