دیگه چه خبر


روایت جابری انصاری از واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

   خبر اول اینکه، حسین جابری انصاری، معاون پیشین وزیر خارجه  در نشستی با اشاره به سفر بشار اسد به تهران و استعفای دکتر ظریف به دلیل بی اطلاعی از این سفر، گفت: آن شب، حدود ساعت 9، داشتم از محل کارم در میدان امام خمینی (س) به وزارت ارشاد می‌رفتم که حاج قاسم سلیمانی تماس گرفت و با ابراز ناراحتی از اتفاقی که افتاده بود، گفت جریان چیست.
من آنجا به روال همیشگی شفافیت و صراحتی که دارم نگاه خودم را مطرح کردم که به تهران آمدن رئیس جمهوری سوریه به لحاظ نمادین و نشانه‌های سیاسی و راهبردی خیلی معنا دارد و نمادی از نفوذ، تأثیرگذاری و قدرت ایران در سوریه و منطقه است. وی  ادامه داد: گفتم این یک موفقیت نمادین بزرگ برای ایران بود، اما با توجه نکردن به برخی جوانب موضوع، به یک نقطه ضعف تبدیل شد. یعنی یک مسأله اختلافی شد که حال باید آن را جمع و جور کرد. ایشان هیچ بحثی با من نکرد که این جور نیست. بر عکس، چند دقیقه توضیح دادند که نیت و قصدی در کار نبوده که اینگونه شود و دفتر رئیس جمهوری و رئیس جمهوری از سفر مطلع بوده‌اند و فرض من این بوده که به وزیر خارجه هم اطلاع می‌دهند. به هر حال بعد از این توضیحات اقناعی، همه حرف شهید سلیمانی این بود که الآن باید کمک کنیم هرچه زودتر این مسأله حل شود و به این شکل نماند.

76 محکوم امنیتی در  لیست عفو شدگان

   خبر دیگر اینکه، ۷۶ محکوم امنیتی و ۱۰۰ اعدامی مورد عفو قرار گرفتند.   پس از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات سه هزار و 458 تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسبت جشن 17ربیع، حسین نجفی، مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه با اعلام جزئیات این عفو گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و
 ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.

تمجید دبیر کل حزب اعتماد ملی از سفرهای میدانی رئیسی

  شنیدیم که،  الیاس حضرتی دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی در یادداشتی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به مناطق زلزله زده اندیکا در خوزستان، از این اقدام آیت‌الله رئیسی تمجید کرده است.مدیر مسئول روزنامه اعتماد در بخشی از این یادداشت نوشته: سفر آقای رئیسی نشان داد که وی هیچ گاه قصد تهران‌نشینی ندارد و سراسر کشور را عرصه کار و فعالیت خود می‌داند.  
ناگفته پیدا است که با چنین سفرهایی وزیران و مدیران دولت نیز تشویق می‌شوند در مشکلات ریز و درشت، خود به سراسر کشور سفر کنند و همین سفرها بسیاری از گره‌های توسعه و پیشرفت و البته مشکلات مردم و صاحبان صنعت و کشاورزی را خواهد گشود... همچنان که مطبوعات گاه قلم به انتقاد می‌گشایند، باید در این گونه موارد قلم به تحسین بگشایند و از رئیس‌جمهوری به‌خاطر چنین سفری قدردانی کنند.

روایت خبرنگار وال‌استریت‌ ژورنال از دلیل اصلی بن‌بست مذاکرات

  دست آخر اینکه،  «لارنس نورمن»خبرنگار  وال استریت ژورنال، مدعی شد از آنجایی که ایرانی‌ها حاضر به مذاکره مستقیم با امریکا نیستند، وقوع سوء تفاهم در مورد مواضع و انتظارات، غیر قابل پیشگیری می‌شود. به گزارش ایرنا، او افزود: «برجام سندی است که روی آن توافق شده است. هیچ ضمانتی داده نشده که طرفی هرگز از آن خارج نشود. این، یک توافق سیاسی با تعهدات سیاسی بوده است.  اگر ایران می‌خواهد توافق را تغییر دهد، امریکا هم خواسته‌های خود را دارد. مسأله روشن بود، در واقع، بصورت علنی اعلام شد ضمانت دائمی منتفی است. هیچ رئیس‌ جمهوری امریکا اختیار ملزم کردن دولت آینده را به معاهده‌ای غیرالزام‌آور که از تأیید کامل سنا برخوردار نیست، ندارد.» او ادعا کرد دولت بایدن این را هم به صراحت بیان کرد که «هرگونه ضمانت حقوقی، فراتر از توافقی خواهد بود که بر سر آن اجماع حاصل شده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/3/590503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها