هفته چهارم لیگ برتر فردا آغاز می‌شود

استقلالی‌ها در شهر گل و بلبل


محمد محمدی سدهی/ هفته چهارم لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از آنها، فجرسپاسی و استقلال از ساعت 16 در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم می‌روند. کاکوها در شرایطی بعد از 7 فصل غیبت دوباره پا به لیگ برتر گذاشته‌اند که در بازگشت خود به این رقابت‌ها در 2 بازی اول موفق نبودند و برابر نساجی و گل گهر بازنده شدند ولی شاگردان علی اصغر کلانتری در سومین بازی‌شان برابر صنعت نفت در آبادان به پیروزی 2-0 رسیدند تا اولین بردشان در لیگ بیست و یکم را جشن بگیرند و با 3 امتیاز در رده نهم جدول باشند. آنها حالا باید در چهارمین بازی خود و در دیداری سخت از استقلال میزبانی کنند که قطعاً مهم‌ترین مسابقه‌شان تا به اینجای فصل محسوب می‌شود. اما آبی پوشان پایتخت در حالی راهی شهر گل و بلبل می‌شوند که اوضاع در لیگ جدید بر وفق مرادشان بوده است.
 شاگردان فرهاد مجیدی پس از پیروزی بر هوادار و ذوب آهن، در هفته سوم نیز تراکتور را 1-0 شکست دادند تا با کسب 9 امتیاز کامل در رده دوم قرار داشته باشند و نشان دهند که در این فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. استقلالی‌ها به این امید برابر فجرسپاسی به میدان می‌روند که بتوانند در این بازی خارج از خانه هم به پیروزی رسیده و روند موفقیت آمیزشان را ادامه دهند. استقلال که در بازی با ذوب آهن با دبل آرتور کوین یامگا بازیکن فرانسوی و کامرونی الاصل خود به پیروزی رسید، حالا یک مهاجم فرانسوی دیگر به‌نام رودی ژستد را هم آورده که باید دید او چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد. هر چند که در بین بازیکنان دیگر استقلال، امیر ارسلان مطهری هم با گلزنی اش مقابل تراکتور نشان داد که در وضعیت خوبی قرار دارد و این رقابت را در خط حمله آبی‌ها بسیار افزایش داده است. در سمت مقابل، فجری‌ها هم بازیکنان جوانی دارند که انگیزه زیادی برای درخشش برابر استقلال دارند. فجر سپاسی و استقلال در مجموع 37 بار در چارچوب بازی‌های لیگ آزادگان، لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم رفتند که حاصل آن 19 برد برای استقلال و ۵ برد برای فجر سپاسی بوده و ۱۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. این دو تیم آخرین بار 25 مهر 1398 و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که آن مسابقه در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی وریا غفوری (۱۱۲) دروازه شیرازی‌ها را باز کرد و بعد از آن هم سجاد آقایی و داریوش شجاعیان گل زدند تا استقلال تحت هدایت آندره آ استراماچونی 3-0 برنده شود. دیدارهای این دو تیم 104 گل داشته که 63 گل سهم استقلال و ۴۱ گل هم سهم فجر بوده است. جالب اینکه فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها با پیراهن استقلال توانسته 7 گل به فجرسپاسی بزند و بهترین گلزن مقابل این تیم باشد و حالا باید دید که شاگردان او این بار چه عملکردی را به نمایش می‌گذارند.
سپاهان در پی حفظ صدر در دربی اصفهان
در ساعت 16 جمعه 2 مسابقه دیگر نیز برگزار می‌شود که در یکی از آنها هوادار در ورزشگاه انقلاب کرج با شهرخودرو دیدار می‌کند. هواداری‌ها که دیگر تیم صعود کننده به لیگ برتر این فصل هستند، هنوز بردی در کارنامه‌شان به ثبت نرسیده است. شاگردان رضا عنایتی پس از باخت به استقلال برابر پیکان هم بازنده شدند و بازی آخرشان را هم 1-0 به سپاهان واگذار کردند تا بدون امتیاز در رده پانزدهم قرار داشته باشند. آنها باید برابر شهرخودرویی قرار بگیرند که پس از تساوی با آلومینیوم، برابر مس به میدان نرفت ولی در بازی با نفت مسجدسلیمان بازی کرد و 1-0 بازنده شد تا با یک امتیاز سیزدهم باشد و باید دید تیم تحت هدایت اکبر میثاقیان این بار چه نتیجه‌ای می‌گیرد. در دیگر دیدار هم تراکتور و پیکان برابر هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان تبریزی در این فصل روند متفاوتی داشته‌اند. شاگردان فیروز کریمی پس از باخت به گل‌گهر، صنعت نفت را بردند ولی برابر استقلال بازنده شدند و حالا با 3 امتیاز در رده دهم هستند. در سمت مقابل، خودروسازان پس از تساوی با نفت مسجدسلیمان و پیروزی بر هوادار، دیدارشان برابر ذوب آهن به تعویق افتاد تا با یک بازی کمتر و 4 امتیاز در رده ششم باشند و باید دید شاگردان مجتبی حسینی در این دیدار چه عملکردی دارند؟ در آخرین مسابقه فردا هم از ساعت 18 ذوب آهن و سپاهان دربی اصفهان را در ورزشگاه فولادشهر برابر هم برگزار می‌کنند. شاگردان مهدی تارتار که بازی با صنعت نفت را بردند ولی به استقلال باختند، با یک بازی کمتر و 3 امتیاز یازدهم هستند ولی شاگردان محرم نویدکیا هر 3 بازی‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند تا شروعی کاملاً موفق در لیگ داشته باشند و خود را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی نشان دهند. زردپوشان با پیروزی بر مس، نفت مسجدسلیمان و هوادار با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و می‌خواهند با برتری در دربی نصف جهان، جایگاه‌شان را در رده نخست حفظ کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/10/590824/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها