«ایران» از آخرین تصمیمات برای شروع دوباره برگزاری کنسرت ها گزارش می دهد

زنگ آغاز کنسرت‌های موسیقی به صدا درآمد


ندا  سیجانی
خبرنگار ‌
 صحبت از آغاز برگزاری کنسرت‌ها همچنان بحث داغ این روزهای حوزه موسیقی و طرفداران و علاقه‌مندان است. رویدادهای مهم موسیقایی تقریباً دو سالی است به‌ دلیل کرونا تعطیل بوده اند و بر این اساس برای به رونق افتادن اقتصاد هنر سرانجام پیگیری‌های چند ماهه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد ملی مبارزه با کرونا به بار نشست و طی دوسه روز گذشته جلسه هم اندیشی به ریاست محمد اله یاری فومنی سرپرست دفترموسیقی برای از سرگیری اجراهای صحنه‌ای موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها برگزار شد.
در این جلسه مدیران و نمایندگان مؤسسات موسیقی و سالن‌ها نظرات و دغدغه‌های خود را در این زمینه بیان کردند و مباحثی مانند پروتکل‌های بهداشتی و نحوه ورود تماشاگران، نحوه قیمت‌گذاری بلیت و... مورد بررسی قرار گرفت. توسعه واکسیناسیون عمومی، تغییر رنگ کرونایی در عموم استان‌ها از قرمز به نارنجی، زرد و آبی، بهره‌مندی از ظرفیت 50 درصدی سالن‌ها در کنار رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، آغاز سایر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هنری مانند سینماها، تئاتر، رستوران‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها از موارد دیگری بود که در این جلسه مورد گفت‌و‌گو قرار گرفت. در پایان جلسه مقرر شد، سالن‌های برگزاری اجرای صحنه‌ای تمهیدات و تسهیلات خود برای شروع اجراهای صحنه‌ای را به دفتر موسیقی اعلام نمایند تا دفتر موسیقی و شرکت‌های برگزار کننده با بررسی و ارزیابی دقیق و با توجه به‌ نظرات ارائه شده در روزهای آینده به نتیجه اجرایی برسند.
قیمت بلیت‌های کنسرت بین 100 تا 400 هزار تومان
محمدحسین توتونچیان یکی از تهیه کنندگان موسیقی دراین باره به «ایران» گفت: «طی این جلسه قرار بر این شد تا با متصل شدن سامانه‌های فروش بلیت به سامانه سلامت از ظرفیت 50 درصد سالن‌های کنسرت بهره ببریم تا حرکتی برای شروع دوباره کنسرت‌های صحنه‌ای باشد و بعد آن با اتصال به این سامانه و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، با چک کردن کد ملی‌ها علاقه‌مندان می‌توانند به شرط تزریق دو دوز واکسن در سالن‌ها حضور پیدا کنند تا آرام آرام بتوانیم مانند دیگر کشورهای جهان از ظرفیت صددرصد سالن‌ها استفاده کنیم اما در حال حاضر خریداری بلیت به این صورت است که دوصندلی چپ و راست فرد شرکت کننده خالی است.»
افزایش قیمت بلیت‌ها از دیگرمباحثی بود که طی این دو سال بحث‌های بسیاری درباره آن  بود.توتونچیان دراین باره بیان داشت:«باید بگویم طی دو سال قبل قیمت تمامی اقلام از خوراک، پوشاک و... چندین برابر شده اما در قیمت بلیت‌ها تغییر چندانی رخ نداده و بر این اساس ما کنسرت‌گذارها بر این نظرهستیم قیمت بلیت‌ها حدود 100 تا کمتراز 400هزار تومان برآورد شود، مبلغی کمتر از کنسرت‌های کیش و از سود خودمان می‌گذریم تا بازگشت کنسرت‌ها را به مردم هدیه بدهیم.»
او در خصوص اجاره بهای سالن‌های کنسرت نیز گفت: سالن‌های کنسرت از شرایط خاصی برخوردارهستند از مقوله نور، صدا، تصویرو...قراردادشان با پیمانکاران بسته می‌شود و متأسفانه سالن دارها نمی‌توانند اجاره بهای آن را بسیار کاهش بدهند چرا که هزینه سیستم‌هایی که برای این سالن‌ها تعریف شده بسیار بالا است، براین اساس چون اکثریت این سالن‌ها دولتی هستند قرار بر این است برای اولین بار قیمت‌ها به دفتر موسیقی اعلام شود تا حداقل افزایش را داشته باشیم تا کمکی به ما کنسرت‌گذاران و بالطبع مردم عزیزمان باشد؛ البته نباید این انتظار را داشت قیمت اجاره بهای سالن‌ها مانند دو سال قبل باشد. هرچه هست این ضرر و زیان‌ها را متقبل می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا چرخ‌های هنر موسیقی که مدت‌هاست از حرکت بازایستاده دوباره به گردش بیفتد تا اتفاق مهمی برای موسیقی، فرهنگ و برای مردم شهر رقم بزنیم و تمامی خانواده‌هایی که از این محل امرار معاش می‌کردند از برگزاری کنسرت‌ها بهره ببرند. نکته دیگر اینکه این کنسرت‌ها در تمامی شهرهای ایران که قرمز نباشند برقرار است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/11/590829/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها