اخبار


الزام دستگاه‌ها برای ثبت حقوق و مزایا در سامانه

هیأت وزیران به دستگاه‌های اجرایی برای ثبت رقم دریافتی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه حقوق و مزایا به قید فوریت اولتیماتوم داد.به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف دبیر هیأت دولت در نامه‌ای به اعضای کابینه در خصوص ثبت دریافتی کارکنان دولت در سامانه حقوق و مزایا اولتیماتوم داد. در نامه دبیر هیأت دولت به اعضای آن با اشاره به مصوبه ۹ آذر هیأت وزیران آمده است:آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که تاکنون نسبت به درج و ثبت کامل اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود در سامانه حقوق و مزایا مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقدام نکرده‌اند، به قید فوریت نسبت به درج این اطلاعات با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اقدام کنند.

جزئیات پروتکل‌های جدید سفر با ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جزئیات و شرایط جدید پروتکل‌های بهداشتی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای را اعلام کرد.
به گزارش وزارت راه‌ وشهرسازی، داریوش باقر جوان گفت: با توجه ‌به گسترش و سرعت واکسیناسیون در کشور، پروتکل‌های جدیدی با چند تغییر نسبت به گذشته ابلاغ شده و مابقی دستورالعمل‌ها مانند گذشته است. وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش مسافر یکی از تغییراتی است که در سفر‌های برون شهری (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی) رخ داده است؛ به‌عنوان مثال در ناوگان اتوبوسی با شرط داشتن تهویه مناسب تا ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس قابل افزایش بوده و در صورتی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد این ظرفیت به صد درصد هم خواهد رسید. مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: سقف اتوبوس‌های بین شهری دو دریچه دارد و در صورتی که راننده بتواند این دو دریچه را در حالتی قرار دهد که تهویه مناسب هوا انجام شود، می‌تواند ظرفیت پذیرش مسافر را تا ۸۰ درصد افزایش دهد، اما سایر شرایط و پروتکل‌های بهداشتی همچنان پابرجاست و بر رعایت دقیق و درست آن نظارت خواهیم کرد. باقر جوان همچنین درباره شرایط پذیرش مسافر اعلام کرد: براساس پروتکل جدید ابلاغ شده تنها مسافرانی می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت استفاده کنند که کارت واکسن یا نتیجه منفی آزمایش PCR با مدت ۷۲ ساعت را ارائه دهند.

دستور مرجع قضایی برای ترخیص محموله بزرگ لوازم خانگی آلمانی

مرجع قضایی دستور ترخیص محموله لوازم خانگی موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس را به گمرک ایران ابلاغ کرد.
به گزارش تسنیم، روز دهم آبان ماه مرجع قضایی در مکاتبه با رئیس کل گمرک ایران، اعلام کرد، بدینوسیله بازگشت به شماره‌های 1400/900486 مورخ 1400/07/11 و شماره 1400/943098 مورخ 1400/07/20 آن سازمان با توجه به استعلام مجدد صورت گرفته از سوی آن مرجع قضایی و پاسخ وافی و کامل مدیر کل دفتر مقررات صادرات واردات وزارت صمت به شماره 60/187446 مورخ 1400/08/09 و تشریح ماوقع نظر به اینکه آن مقام در پاسخ واصله به پیوست اعلام داشته ثبت سفارش شماره 53200650 لوازم خانگی تحت گروه کالای 4 بوده و با عنایت به احراز ماده 11 حسب دادنامه‌های صادره دیوان عدالت اداری نسبت به تمدید آن اقدام گردید. با توجه به ماده 11 بخشنامه‌های بعد از تاریخ ممنوعیت (97/03/30) به ثبت سفارش یادشده شمولیت پیدا نمی‌کند و نیز تاریخ بخشنامه اعلامی در لایحه آن گمرک بعد از تاریخ ممنوعیت حتی بعد از تاریخ اجرای حکم و تمدید ثبت سفارش مزبور در موضوع 1398/11/15 می‌باشد در نتیجه شمولیت بخشنامه به پرونده شماره 53200650 بوش سرویس بلاموضوع و منتفی است لذا موضوع به مدیر کل گمرک استان هرمزگان جهت اقدامات قانونی و رفع موانع اداری تذکر و نتیجه اقدامات به این شعبه اعلام گردد. بر همین اساس رئیس کل گمرک نیز به معاونین حقوقی و فنی دستور پیگیری را صادر کرد.

ورود ۸۵ هزار تن برنج خارجی از اول آذر

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج، ترخیص و وارد بازار می‌شود. مسیح کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما افزود: از روز سه‌شنبه فرایند ثبت سفارش واردات برنج آغاز شده که با این اقدام حدود ۱۵ روز زودتر از زمان لغو ممنوعیت فصلی‏‏، هم واردکنندگان و هم نهاد‌هایی مانند گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، فرصت دارند تا با انجام مقدمات، مسیر ورود برنج را بعد از لغو ممنوعیت فصلی تسهیل کنند. وی افزود: پس از لغو ممنوعیت فصلی، ۱۵۰ هزار تن برنج تا پایان سال وارد کشور می‌شود، اما با توجه به این که افزایش زیاد را در قیمت برنج داخلی داشته‌ایم اگر این افزایش قیمت برنج داخلی تعدیل نشود شاهد افزایش واردات برنج خارجی بیش از ۱۵۰ هزار تن تا پایان سال خواهیم بود. وی گفت: با واردات برنج خارجی از اول آذر، شاهد تعدیل قیمت‌های برنج خارجی خواهیم بود به‌طوری که تا خرداد کل حباب در قیمت برنج خارجی از بین خواهد رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/5/590840/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها