خشم جهانی از حمله داعش به بیمارستانی در کابل


تعدادی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی حمله تروریستی روز سه‌شنبه به بیمارستان ارتش در کابل را که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، جنایت علیه بشریت دانستند و آن را محکوم کردند.  به‌گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ،نخستین کشوری بود که با ابراز همدردی با خانواده قربانیان، حمله تروریستی به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ارتش را در کابل محکوم کرد.
دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) نیز با محکوم کردن این حمله، هدف قرار دادن غیر نظامیان را وحشتناک دانست و تأکید کرد: «این دست حملات نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است و عاملان باید پاسخگو باشند.» وزارت امور خارجه ترکیه نیز حمله تروریستی به بیمارستان سردارمحمد داوودخان در افغانستان را محکوم کرد.
دفتر سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نیز با تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله در توئیتی نوشت مراکز بهداشتی و درمانی نباید هدف حمله قرار گیرند.
در داخل افغانستان نیز حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان این حمله را جنایت ضد بشری دانست و آن را ادامه توطئه علیه افغانستان خواند و برای نجات این کشور از این توطئه‌ها بر درک درست وضعیت و تقویت هر چه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی تأکید کرده است.عبدالله عبدالله نیز در صفحه فیس بوک خود عاملان این حملات را دشمنان انسانیت خواند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/4/590844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها