اخبــــار


تأکید وزیر تعاون بر رعایت قانون کار

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل سازمان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌های تابعه بر رعایت قانون کار و ارائه گزارش وضعیت موجود در واحد‌های مشمول قانون کار مجموعه‌های زیر نظر این وزارتخانه تأکید کرد. حجت‌الله عبدالملکی در این بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان مرجع قانونی نظارت بر اجرای قوانین و مقررات کار دانسته است و بر رعایت دقیق مقررات شرکت‌های تابعه و وابسته که تابع قانون کار هستند تأکید کرده است. در بند اول این بخشنامه آمده است «به منظور استقرار مناسبات صحیح کارگاه با بازار کار در زمینه مزد و در راستای اجرای ماده ۴۹ قانون کار نسبت به «تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل» اقدام شود.» در بندهای دیگر این بخشنامه به «تشکیل یکی از تشکل‌های کارگری (شورای اسلامی کار، انجمن صنفی یا نماینده کارگران)»، «تهیه آیین نامه انضباطی» و نیز «تشکیل کمیته‌های انضباطی» در کارگاه‌ها اشاره شده است.عبدالملکی، در این بخشنامه تصریح کرده است: در اجرای ماده ۹۳ قانون کار به‌منظور پیشگیری از حوادث و بیماری‌ها در کارگاه‌هایی که برابر ماده مذکور مشمول داشتن کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند با رعایت تشریفات مقرر در آیین‌نامه‌های بازرسی کار، نسبت به «تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار» در واحد‌های مشمول اقدام شود. بر اساس این بخشنامه، معاونت روابط کار، مکلف شده است از طریق واحد‌های استانی نسبت به مطابقت وضعیت اعلامی و بررسی میدانی توسط بازرسان کار اقدام کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این بخشنامه متذکر شده است: اولین گزارش، حداکثر ۳ماه پس از ابلاغ این بخشنامه ارائه شود.

استادان دانشگاه‌ها متن و منابع درسی روزآمد تولید کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقه‌مند قرارگیرد. به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی و در دیدار با اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه بر اهمیت «تحول آفرینی» در حوزه علوم انسانی تأکید کرد و گفت: دانشگاه علامه‌ طباطبایی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در ایران و منطقه جایگاهی مهم و اساسی دارد و در فرایند رشد و توسعه علوم انسانی و ایجاد پیشرفت و تحول مؤثر است. بنابراین داشتن برنامه و ترسیم افق جدید از ضروریات مورد توجه در دانشگاه علامه‌ به شمار می‌رود. وی بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقه‌مند قرار گیرد تا در آینده شاهد جهشی معنادار در رشد و تعالی جامعه باشیم.

وزارت بهداشت:‌  متقاضیان واکسن آسترازنکا درخواست خود را ثبت کنند

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: افرادی که برای سفر به خارج از کشور به تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا نیاز دارند از روزهای آینده می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست خود را ثبت کنند. به گزارش وبدا، وزارت بهداشت روز چهارشنبه در اطلاعیه شماره ۵ خود تصریح کرد: افرادی که برای سفر به خارج از کشور به تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا نیاز دارند از روزهای آینده می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست خود را ثبت کنند. در این اطلاعیه آمده است:‌ در هر دانشگاه علوم پزشکی کمیته سه نفره‌ای با مسئولیت بررسی درخواست‌ها وجود دارد که به افراد واجد شرایط دریافت این واکسن، ضمن اطلاع از عوارض تزریق واکسن یادآوری، یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا افزون بر واکسن‌هایی که قبلاً دریافت کردند، تزریق می‌شود. «البته تزریق واکسن‌های یادآوری بعد از اخذ رضایت از این افراد درخصوص عوارض احتمالی آن، صورت می‌گیرد.»
براساس اطلاعیه وزارت بهداشت، با توجه به اینکه بین دو نوبت واکسن یادآوری لازم است حداقل یک ماه فاصله وجود داشته باشد، از این‌رو افرادی که در آینده مسافرت خارج کشور دارند درخواست خود را در اولین زمان ممکن به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

استان تهران صدرنشین مراجعه مصدومان نزاع به پزشکی قانونی

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، استان تهران با ۵۱ هزار و ۱۲۰ نفر و خراسان جنوبی با ۲۵۱۹ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعان مصدوم نزاع به پزشکی قانونی را در ۶ ماه نخست سال‌ جاری داشته‌ اند. به گزارش سازمان پزشکی قانونی، در نیمه نخست سال‌ جاری ۳۳۴ هزار و ۹۷ مصدوم نزاع برای انجام معاینات، بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند.
از این تعداد مراجعه کننده به‌ دلیل نزاع در نیمه نخست امسال به پزشکی قانونی ۲۲۵ هزار و ۴۲۱ نفر مرد و ۱۰۸ هزار و ۶۷۶ نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مراجعان نزاع ۳۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر بودند تغییر چندانی ندارد.
در ۶ ماه نخست سال‌ جاری استان‌های تهران با ۵۱ هزار و ۱۲۰، خراسان رضوی با ۳۰ هزار و ۱۷۱ و آذربایجان شرقی با ۲۴ هزار و ۱۱۹ نفر بیشترین و استان‌های بوشهر با هزار و ۶۷۷، ایلام با هزار و ۹۷۹ و خراسان جنوبی با دو هزار و ۵۱۹ نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین تعداد مراجعان نزاع در خرداد ماه با ۶۰ هزار و ۱۷۵ نفر به ثبت رسیده است ،ضمن اینکه سه ماه تیر و مرداد و شهریور نیز رقم‌های بیش از ۵۲ هزار نفر را در برگرفته‌اند.
در گزارش پزشکی قانونی تأکید شده است: تعداد مراجعان نزاع بر حسب جمعیت، در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان بیشترین و استان‌های هرمزگان و بوشهر کمترین تعداد را داشته‌اند.
به استناد آمارهای موجود تعداد مراجعات نزاع در تمام ایام سال در یک محدوده نبوده و تعداد مراجعان نزاع معمولاً در فصول گرم سال بیش از دیگر ایام است که شاید بتوان گرم شدن هوا و پایین آمدن آستانه تحمل مردم را یکی از دلایل این افزایش دانست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/6/590852/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها