درویشیان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امر مبارزه با فساد شد


هیأت وزیران در جلسه روز گذشته خود که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، به پیشنهاد رئیس جمهوری و به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی، حجت‌الاسلام حسن درویشیان را به عنوان «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری» و «نماینده ویژه رئیس جمهوری به منظور هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی» تعیین کرد. آیت‌الله رئیسی پس از این انتخاب هیأت دولت، با بیان اینکه برخورداری از روحیه فسادستیزی، شرط ما برای انتخاب همکاران‌مان بوده، فسادستیزی را وظیفه یک یک کارگزاران دولت دانست و اظهار کرد: دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری از گذشته فعالیت داشته و تفاوت سازوکار جدید، این است که تصمیم گرفتیم در راستای اجرای نقشه ملی مقابله و پیشگیری از فساد، این دفتر با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری به شکلی مؤثرتر در زمینه مبارزه با فساد فعالیت کنند.
رئیس جمهوری، تعامل و همکاری وزرا و معاونان رئیس جمهوری با نماینده ویژه خود در زمینه مبارزه با فساد را مهم و ضروری توصیف و تصریح کرد: اساساً ما و شما اعضای دولت همکاری خود را بر پایه میثاق مقابله و پیشگیری از فساد آغاز کردیم و لازم بود این کار مهم یک سازوکار و ساختار متناسب داشته باشد، لذا تصمیم گرفتیم دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری در بخش مبارزه با فساد ادغام شده و با همکاری معاونت حقوقی و یک یک وزیران، این امر مهم را پیش ببرند.
آیت‌الله رئیسی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، حراست دستگاه‌های دولتی، دفاتر بازرسی و شخص وزرا و معاونان رئیس جمهوری را همکاران اصلی نماینده ویژه خود در موضوع مبارزه با فساد دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه جانبه مانع از بروز هر نوع فسادی در دولت شوند. رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه در صورت بروز هرگونه فسادی در هر بخشی اولین مدعی مبارزه با این فساد خودِ ما هستیم، گفت: باید کاملاً قاطع و بموقع در برابر فساد اقدام کنیم تا نیازی به اقدام برون‌سازمانی علیه فساد نباشد. صدر تا ذیل دولت سیزدهم باید نماد کارآمدی و فسادستیزی باشد.
هماهنگی و پیگیری اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و عوامل بروز فساد و آسیب‌شناسی آنها، پیگیری اجرای قوانین ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و جلوگیری از تعارض منافع و پیگیری و مقابله با فساد، از جمله وظایف نماینده ویژه رئیس جمهوری در امر مقابله با فساد است.
همچنین، تصمیمات نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اجرایی موضوع یاد شده، در حکم تصمیمات رئیس جمهوری و هیأت وزیران بوده و لازم‌الاجرا است. درعین حال، نماینده ویژه رئیس جمهوری موظف است گزارش عملکرد ماهانه خود را به رئیس جمهوری ارائه کند. پیش‌تر آیت‌الله رئیسی در شهریورماه، اصول دوازده‌گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم را به اعضای دولت و دستگاه‌های اداری و اجرایی ابلاغ کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7764/3/590893/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها