هنرمندان در فضای مجازی


سیدعلی صالحی که حدوداً دو هفته‌ای است به کرونا مبتلا شده، گرچه هنوز توان سخن گفتن ندارد اما وضعیت جسمی رو به بهبودی دارد. یکی از بستگان سیدعلی صالحی که این روزها مشغول مراقبت از او است، درباره وضعیت جسمی این شاعر به ایسنا می‌گوید: اکنون هفته دوم بیماری‌شان است، یعنی آغاز ابتلا تقریباً از جمعه دو هفته پیش بود. دو روز پیش کمی حال‌شان خوب نبود، اما دیروز و امروز سرحال‌تر هستند و می‌توانند راه بروند و کارهای‌شان را انجام دهند. او همچنین با بیان این‌که ریه سیدعلی صالحی در جریان ابتلا به کرونا درگیر نشده، می‌گوید: وضعیت‌شان رو به بهبود است اما همچنان باید استراحت کنند. پزشکان گفتند که سید را به خانه بیاوریم چون محیط بیمارستان خیلی امن نیست.

چهره‌ها
حمیدرضا شکارسری خبر از برپایی کارگاهی مجازی ویژه شعر داده و به‌همین منظور مطلبی از صفحه «نشست مستقل شعر» را با علاقه مندان ادبیات به اشتراک گذاشته است. این کارگاه به شکل آنلاین و طی هفت جلسه برگزار می‌شود. سرفصل‌های آموزشی در آن به ترتیب «مقدمه زبانشناسی با یادآوری مباحث پیش گفته و پیش نیاز»، «تعریف متن و انواع متن»،» زبان خودکار و فرم در شعر»، «مفهوم ژانر در شعر» و «اقتدار ادبی و انواع» هستند. برای اطلاع از کم و کیف چگونگی حضور در این دوره که با ظرفیت محدودی برپا می‌شود می‌توانید سری به صفحه مذکور بزنید.
اسماعیل امینی چند سطر انتقادی درباره وضعیت شعر نوشته: «می‌گویند غزل قابلیت بیان مسائل انسان امروز را ندارد. می‌گویند کلمات مخفف و لغت‌های قدیم جایی در زبان شعر امروز ندارند. می‌گویند و بسیار می‌گویند، زیرا شعر نمی‌خوانند.» او در ادامه شعری از سیمین بهبهانی بازنشر کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7765/16/590992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها