کاهش ۱۱ درصدی برداشت انار در خراسان جنوبی


بیرجند- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با فارس، گفت: سطح زیر کشت انار استان ۴ هزار و ۳۷۰ هکتار است که ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار بهره‌بردار دارد. به گزارش فارس، «عبدالرضا رضایی» افزود: از این سطح در سال گذشته ۵۴ هزار تن برداشت شد و در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۴۸ هزار تن برداشت داشته باشیم که حدود ۱۱ درصد کاهش دارد.
وی دلیل این کاهش برداشت را خشکسالی، کاهش آبیاری، وزش بادهای گرم، شوری خاک، طوفان و کرم گلوگاه دانست و افزود: به دنبال ارقام جدید مقاوم در این شرایط هستیم تا بتوانیم بار دیگر انار باکیفیت تولید کنیم. رضایی تصریح کرد: ارقام کنونی شامل شیشه گپ، شهسوار، انار قند، ملس یزدی، شیرین یزدی، زاغ یزدی، خزر و رقم جدید واندرفول است، همچنین ارقام بومی هم هستند که از گذشته خود کشاورزان تولید می‌کنند.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه انار میوه‌ای است که با اختلال در آب شاهد کاهش تولید و کیفیت آن هستیم، مطرح کرد: شرایط اقلیمی مانند خشکسالی‌ها، کاهش دبی آب و رطوبت هوا باعث به وجود آمدن انارهای دانه سفید شده که راه‌ حل آن استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7774/12/591825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها