ایران در ایران


گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس:
کیفیت گردشگری داخلی پایین آمده است

ایران زمین - مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی وضعیت گردشگری داخلی به‌منظور دستیابی به چالش‌های سیاستی این حوزه، در گزارشی اعلام کرد: توزیع عادلانه سفر برای گروه‌ها و دهک‌های متفاوت درآمدی نیازمند سیاستگذاری و اقدام‌های برنامه‌ای مناسب است.
به‌گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارش معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز، آمده است: مسیر صحیح توسعه گردشگری، رونق و پایدارسازی گردشگری داخلی است زیرا این‌گونه از گردشگری نسبت به محرک های منفی رسانه‌ای، مشکلات فصلی بودن تقاضا و تحولات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، وابستگی کمتری نشان می‌دهد و بهترین نوع توزیع و بازتولید منابع اقتصادی را ممکن می‌کند.
در گزارش معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌ها آمده است: متأسفانه در دهه‌های اخیر جهت‌گیری مناسبی در مورد سیاستگذاری گردشگری داخلی رخ نداده و آنچه به عنوان آمار در دسترس است، متأثر از برنامه نبوده است.
این گزارش افزود: با بررسی داده‌های آماری موجود و در دسترس بین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸ مشخص شد که هر چند کمیت گردشگری داخلی بیشتر شده اما از کیفیت آن کاسته شده است.
معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌ها با بیان اینکه توزیع سفر میان خانوارها به شکل عادلانه ای رخ نداده است،خاطرنشان کرد: این شکاف رفاهی موجب شده خانوارهای بیشتری به فکر کاهش هزینه‌های سفر باشند بنابراین اقامت در خانه اقوام و دوستان، استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل شخصی، کاهش هزینه‌های مربوط به خرید سوغاتی و عدم استفاده از تورهای گردشگری نتیجه این وضعیت است که مانع از رخداد پیامدهای مطلوب و مورد انتظار در حوزه گردشگری داخلی شده است.

مصرف گاز در گلستان در فصل سرما دو برابر می‌شود

گرگان - مصرف گاز مشترکان گلستانی در اوج سرمای زمستان بیش از دو برابر می‌شود. به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به وجود ۶۱۴هزار مشترک گاز طبیعی در گلستان گفت: صد درصد جمعیت شهری و ۹۸درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
علی طالبی افزود: میزان مصرف گاز در مهر ماه 2میلیون مترمکعب بود، اما هم اکنون به 7 میلیون مترمکعب رسیده و در اوج بار به ۱۵میلیون مترمکعب هم می‌رسد و این وضعیت مصرف، نامطلوب است.
وی گفت: دیسپاچینگ ملی برای صنایع از جمله نیروگاه و کارخانه سیمان محدودیت اعمال کرده و آنها از ۱۵آبان باید به سمت مصرف سوخت مازوت بروند.
طالبی افزود: ایران دومین ذخایر گازی جهان را داشته ،اما با میزان مصرفی که دارد چهارمین مصرف کننده گاز طبیعی در جهان است.

امکان سفر گردشگران خارجی با روادید گردشگری به خراسان رضوی

مشهد - مسافران خارجی می‌توانند از این پس با روادید گردشگری به مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی سفر کنند. به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از ابتدای آبان، دستور حضور گردشگران خارجی به اداره کل میراث استان ابلاغ شده است و از این پس مسافران خارجی می‌توانند با روادید گردشگری به مشهد و دیگر شهرستان های استان سفر کنند.یوسف بیدخوری در نخستین جشنواره گردشگری زعفران تربت حیدریه گفت: این گردشگران می‌توانند به طور مثال در فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه و زاوه حضور داشته باشند.
وی گفت: تربت حیدریه بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان است و قطار گردشگری به‌عنوان کار نمادین برای اهمیت دادن به بحث گردشگری برگزار شد.

۳۵ درصد مدارس آذربایجان شرقی نیازمند بازساری و مقاوم سازی

تبریز - مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ درصد از مدارس سطح استان، نیاز به تخریب و بازسازی یا مقاوم‌سازی دارند.
به‌گزارش ایسنا، پیام صدقی با بیان اینکه حدود ۶۰۰۰ مورد فضای فیزیکی و ۲۴ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد، افزود: طی پنج سال اخیر، شیب کاهش مدارس فرسوده استان از میانگین کشوری بالا بوده است، به‌طوری که در سه سال قبل، ۴۵ درصد مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی داشتند که اکنون این رقم به ۳۵ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: با وجود کاهش مدارس فرسوده اما با یک عقب افتادگی تاریخی در مدارس استان مواجه هستیم چرا که اکثر مدارس سطح استان در دهه ۶۰ احداث شده و عمر مفید خودشان را سپری کرده‌اند و الان به مرحله فرسودگی رسیده‌اند.

امید به کاهش مشکلات  آبگرفتگی اهواز  در فصل بارش

اهواز - مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: امیدواریم مشکلات مردم در شهر اهواز در زمان بارش‌ها بسیار کمتر از سال‌های گذشته باشد زیرا اقدامات برای حل مشکلات به‌صورت پیوسته در حال انجام است. به گزارش ایسنا، سعید دشتی‌زاده اظهار کرد: اکیپ‌هایی از استان‌های مختلف کشور برای کمک‌رسانی به بحث لایروبی شبکه فاضلاب شهر اهواز با هماهنگی شرکت مهندسی آبفا کشور به اهواز آمده‌اند.
 وی افزود: با توجه به حضور این اکیپ‌ها و همچنین تلاش شرکت آبفا اهواز امیدواریم مشکلات شهر اهواز در بحث بارندگی‌ها در مقایسه با سال‌های قبل کمتر شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: شهر اهواز فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی است و از این‌رو بخشی از مشکلات بر گردن آبفا اهواز افتاده است اما خوشبختانه پس از سال‌ها، هماهنگی بسیار خوبی میان شهرداری اهواز و آبفا به وجود آمده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7774/12/591827/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها