اخبار


انکار قتل فرزند در دادگاه

گروه حوادث/  یکی از اتباع بیگانه  که متهم است دختر 17 ماهه‌اش را به قتل رسانده در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با گزارش کادر درمان یکی از بیمارستان‌های تهران مبنی بر مرگ مشکوک دختر 17 ماهه آغاز شد. در ادامه مادر این نوزاد از همسرش به اتهام آزار و قتل شکایت کرد و همسرش بازداشت شد.
متهم پس از دستگیری و در بازجویی‌ها به مأموران گفت: من به دخترم تعرض نکردم و اگر پزشکان گفته اند که تعرضی صورت گرفته شاید کار یکی از همسایه‌های‌مان بوده که بعضی اوقات دخترم را به خانه‌شان برده است.
در ادامه جسد نوزاد به پزشکی قانونی فرستاده شد و پزشکان اعلام کردند که فوت بر اثر عفونت ریوی صورت گرفته و کودک آزار ندیده است ضمن اینکه خراشیدگی‌هایی در بدن نوزاد وجود دارد.
پس از گزارش پزشکی قانونی و تکمیل تحقیقات متهم صبح روز گذشته برای محاکمه به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران رفت.
در جلسه محاکمه متهم از همان ابتدا منکر اتهام‌هایش شد و عنوان کرد که نقشی در قتل و آسیب به دخترش نداشته است. از طرفی مادر نوزاد هم از شکایتش صرفنظر کرد.
در ادامه مرتضی درویش وکیل متهم هم ضمن دفاع از موکلش عنوان کرد که طبق گزارش پزشکی قانونی فوت بر اثر عفونت ریوی رخ داده و متهم نقشی در مرگ نوزاد نداشته است. با این حال قضات ترجیح دادند تا پزشکی قانونی با بررسی و تحقیقات بیشتر علت تامه مرگ نوزاد را اعلام کند و ادامه رسیدگی به اتهام‌های پدر نوزاد به جلسه بعد موکول شد.

پسر معتاد قربانی خشم پدر شد

گروه حوادث/ مرد تبریزی که در جریان یک درگیری شدید پسر معتادش را به قتل رسانده بود با پای خود به اداره پلیس رفت.
قاضی یوسف ضیامهر، بازپرس ویژه قتل شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز در تشریح این خبر گفت: ظهر یکشنبه ۲۳ آبان مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از قتل پسرش در خانه خبر داد. با توجه به اظهارات این مرد بلافاصله برای بررسی علت ماجرا تیم جنایی راهی محل حادثه شدند.
نخستین تحقیقات از خانواده مقتول نشان داد حدود ساعت 11 صبح یکشنبه مقتول با پدرش درگیری لفظی پیدا کرده و مرد میانسال به علت عصبانیت شدید ناگهان با پیچیدن روسری دور گردن پسر جوانش او را خفه کرده است.
این مرد میانسال در اعترافات خود اظهار داشت: من دو پسر و یک دختر دارم اما وقتی متوجه شدم پسرم معتاد شده خیلی تلاش کردم تا او را ترک دهم. هر اقدامی لازم بود انجام دادم با این حال پسرم دست از اعتیادش بر نمی‌داشت و هر روز سر این موضوع با هم درگیر می‌شدیم تا اینکه کنترل رفتارم را از دست دادم و او را کشتم.
متهم با دستور قاضی پرونده بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان پلیس تبریز قرار گرفت.

قصاص برای قاتل مست

گروه حوادث/ پسر شرور که هنگام درگیری با چند مرد افغانستانی مرتکب قتل یک جوان ایرانی شده بود از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، متهم حدود یک سال قبل در حالی که به علت مصرف مشروب الکلی مست کرده بود بی‌دلیل با چند مرد افغانستانی که در یکی از خیابان‌های ورامین دور هم کنار آتش نشسته بودند درگیر شد. در همین موقع پسر جوانی که از آن محل عبور می‌کرد با دیدن این صحنه در حمایت از مردان افغانستانی با پسر جوان درگیر شد اما با ضربه چاقوی او جان باخت.پس از دستگیری متهم ،وی به قتل اعتراف کرد و گفت: آن شب حال طبیعی نداشتم و درگیری ایجاد کردم ،البته خودم هم زخمی شدم اما من قصد کشتن کسی را نداشتم و هنوز هم نمی‌دانم چرا دعوا شروع شد. من واقعاً از مرگ او پشیمان هستم.
متهم در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برایش قصاص خواستند و گفتند حاضر به گذشت نیستند.
بدین ترتیب پس از محاکمه متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

روشن کردن سیگاردختری را به کشتن داد

گروه حوادث/ مرد جوان وقتی قصد داشت سیگارش را روشن کند، به اشتباه با اسلحه شکاری دخترش را کشت!!
سرهنگ احمد رحمانی، فرمانده انتظامی شهرستان بختگان، در تشریح این خبر گفت: بامداد بیستم آبان‌ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره قتل در کوه‌های اطراف روستای «دهمورد» اعلام شد که بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند. براساس گزارش مأموران انتظامی در این حادثه دختری ۱۴ ساله براثر اصابت گلوله سلاح شکاری به قتل رسیده بود. مأموران بعد از انجام تحقیقات فنی و تخصصی و تحقیقات محلی، متوجه شدند که وی با شلیک گلوله از سوی پدرش کشته شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد، گفت: در مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس شهرستان بختگان گفت: متهم که مردی ۵۰ ساله است، اقرار کرد حین پیاده‌روی کوهستانی همراه با دخترش، زمانی که قصد داشت سیگارش را روشن کند، به اشتباه فرزند خود را هدف گلوله قرار داده و کشته است.
رحمانی خاطرنشان کرد که متهم به قتل برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7774/13/591832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها