وزارت بهداشت اعلام کرد

کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا با واکسیناسیون


سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با اعلام تأثیر چشمگیر واکسیناسیون بر کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه‌های سنی کشور، در عین حال بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن به منظور جلوگیری از خیز ششم بیماری، تأکید کرد.
به‌گزارش ایسنا، علی شریفی زارچی - سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی - وزیر بهداشت، نتایج تحلیلی مقایسه نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در افرادی که واکسن نزده‌اند با افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند را تشریح کرد.در این تحلیل، نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در افرادی که واکسن نزده‌اند با افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند (به تفکیک سن) مقایسه شده است. در محاسبه نرخ فوت، کلیه موارد بستری منجر به فوت با تشخیص محتمل یا قطعی کرونا که در اورژانس‌های کل کشور ثبت شده، لحاظ شده است و صرفاً به موارد با نتیجه تست PCR مثبت اکتفا نشده تا نتایج تحلیل، متأثر از خطای منفی کاذب تست نشود.
بر اساس تحلیل‌های انجام شده:
۱-‌ واکسیناسیون تأثیر بسیار چشمگیری در کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه‌های سنی داشته است.
۲-‌ بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است. با این حال، افرادی که حتی دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند، کماکان در معرض ابتلا به کرونا و بستری هستند. لذا پیشنهاد می‌شود تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن، برای جلوگیری از ابتلای افراد و شروع خیز ششم بیماری کماکان مورد تأکید قرار گیرد.
۳-‌ تأثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در سنین بالاتر هم به وضوح مشاهده می‌شود. با وجود این، احتمال فوت ناشی از ابتلا به کرونا خصوصاً در سنین بالای ۶۰ سال به صفر نرسیده است، لذا پیشنهاد می‌شود به این گروه‌های سنی، توصیه موکد به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون صورت پذیرد. همچنین، امید است تزریق نوبت سوم به گروه بالاتر از ۶۰ سال منجر به کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در این افراد گردد که تحلیل نتایج آن پس از پیشبرد برنامه مذکور تقدیم خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7774/7/591868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها