اخبــــار


525 هزار تومان؛ سقف تعرفه انتقال بیمار در تهران با آمبولانس خصوصی

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: تعرفه انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی بستگی به نوع آمبولانس و میزان خدمات ارائه شده در مسیر دارد، اما در گران‌ترین حالت سقف تعرفه ۵۲۵ هزار تومان است.
دکتر یحیی صالح طبری در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: بسته به اینکه آمبولانس از نوع A یعنی بدون آی‌سی‌یو  یا نوع B یعنی آمبولانس دارای آی‌سی‌یو باشد خدمات ارائه شده در مسیر تعرفه‌ها، متفاوت است، اما همه تعرفه‌ها توسط وزارت بهداشت تعیین و ابلاغ شده است و سقف تعرفه انتقال بیمار در داخل شهر تهران ۵۲۵ هزار تومان است.
وی گفت: چنانچه نیاز باشد بیمار از یک بیمارستان به بیمارستانی دیگر منتقل یا از بیمارستان به منزل منتقل شود می‌تواند از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کند.
رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: تعرفه‌ها مشخص است و اگر آمبولانس خصوصی هزینه بیشتری دریافت کند مردم می‌توانند با مراجعه به مرکز اورژانس تهران شکایت خود را ثبت کنند و بعد از بررسی موضوع چنانچه حقی ضایع شده باشد باید به بیمار برگردانده شود.

100 هزار تومان حق بیمه تکمیلی بازنشستگان در دور جدید

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از اتمام قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آبان ماه جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که در دوره جدید حداقل ۱۰۰ هزار تومان به عنوان حق بیمه تکمیلی محاسبه و از این رقم ۵۰ درصد توسط تأمین اجتماعی پرداخت شود.
به گزارش تسنیم علی دهقان‌کیا با اشاره به اینکه مهلت بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا آخر آبان ماه به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: در این زمینه باید سازمان قرارداد جدیدی را با شرکت بیمه تکمیلی برای ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان به امضا برساند.
وی ادامه داد: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای سال گذشته از اول آذر منعقد شد و در قرارداد سال گذشته رقم در نظر گرفته شده برای بازنشستگان در هر ماه 65 هزار تومان در نظر گرفته بود و شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ نیز بر اساس تعهدی که داشت به بازنشستگان خدمات درمانی ارائه کرده است.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران افزود: با اتمام مهلت قرارداد بیمه تکمیلی، مناقصه با سایر شرکت‌های بیمه تکمیلی از سوی سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و قرارداد جدید با یکی از شرکت‌های بیمه تکمیلی از ابتدای آذر منعقد خواهد شد.
وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی برای قرارداد جدید تصریح کرد: قرار است هر رقمی که به عنوان حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده از این رقم 50 درصد توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود ولی با این حال بازنشستگان با توجه به هزینه‌های درمان  از شرایط حاضر راضی نیستند و هزینه‌های درمانی برای این گروه از جامعه سخت و دشوار است.

اتوبوس BRT در خطوط کم نیست

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران درباره کمبود اتوبوس در خطوط «بی‌آر‌تی» با بیان اینکه اتوبوس در این خطوط کم نیست، گفت: مسأله اصلی که حس کمبود اتوبوس را ایجاد کرده نحوه بهره‌برداری است.
مجتبی شفیعی با بیان اینکه در برخی خطوط وارد کردن خودروهای شخصی به خطوط ویژه بی‌آرتی سبب اختلال در خدمات‌رسانی می‌شود، به ایسنا گفت: مخصوصاً در خیابان ولیعصر شاهد هستیم، پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها به خطوط ویژه را می‌دهد که معمولاً در این ساعات نیز ایستگاه‌ها مملو از مسافر است و این اختلال در تردد اتوبوس ها ممکن است این تصور را ایجاد کند که با کمبود اتوبوس روبه رو هستیم.
شفیعی با اشاره به اینکه زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها بهینه‌سازی نشده و سیستم اعزام سنتی و دستی است، گفت: سیستم اعزام باید مکانیزه شود چراکه اتوبوس‌ها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابه‌جا شود؛ به‌شکلی که در برخی خطوط در برخی ساعات مسافر زیاد است؛ اما در مقابل می‌بینیم که در همان ساعت، اتوبوس در خطوط خلوت دیگر، خالی تردد می‌کند که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه مدیریت سیستم زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها به‌صورت دستی و دیدن اپراتور است، تأکید کرد: در دنیا این شیوه منقضی شده و ما در صدد هستیم که در بحث نرم افزاری سامانه به روزرسانی شود.
شفیعی ادامه داد: کمبود تعداد ناوگان حاد نیست اما پایین بودن کیفیت خدمات به‌خاطر فرسودگی است که در بحث اورهال اتوبوس‌ها به این خطوط نیز توجه می‌شود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7774/7/591869/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها